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Educational institution representative
Group under-represented in PSE
Group under-represented in post-secondary education
HEA
Institutional representative
Over-represented
Under-represented group in PSE
Under-represented group in post-secondary education

Vertaling van "education and over-represented " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
group under-represented in PSE [ group under-represented in post-secondary education | under-represented group in PSE | under-represented group in post-secondary education ]

groupe sous-représenté dans les études postsecondaires


First Nations Jurisdiction over Education in British Columbia Act [ An Act to provide for jurisdiction over education on First Nation lands in British Columbia ]

Loi sur la compétence des premières nations en matière d'éducation en Colombie-Britannique [ Loi concernant la compétence en matière d'éducation sur les terres autochtones en Colombie-Britannique ]


educational institution representative [ institutional representative ]

représentant d’un établissement d'enseignement [ représentante d’un établissement d'enseignement | représentant d’établissement | représentante d’établissement ]




Working Conference of Representatives of Higher Education in Agriculture | HEA [Abbr.]

Conférence de travail des représentants de l'enseignement supérieur agricole | HEA [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
It is an important opportunity for 18 EU Education Ministers, education professionals and representatives from all over Europe to come together and discuss the future of education in Europe.

Il s'agit d'une occasion importante pour 18 ministres de l'éducation de l'UE, des professionnels de l'éducation et des représentants venant de toute l'Europe de se réunir pour débattre de l'avenir de l'éducation en Europe.


29 The three best performing countries, according to this indicator, are three Scandinavian countries : Sweden, Denmark and Finland where public investment in education and training represents more than 6% of GDP.

29. Les trois pays les plus performants à l'aune de cet indicateur sont les trois pays scandinaves, à savoir la Suède, le Danemark et la Finlande, où l'investissement public dans l'éducation et la formation représente plus de 6 % du PIB.


Despite representing around 45 % of people employed in the EU and 56 % of people in tertiary education, women only represent 13.7 % of board members in the major publicly listed companies in the EU (see Figure 1).

Alors qu'elles constituent environ 45 % de la population active de l'UE et 56 % des étudiants de l'enseignement supérieur, les femmes ne représentent que 13,7 % des membres des conseils des principales sociétés cotées en bourse de l'UE (voir le graphique n° 1).


offer additional tax support for post-secondary education targeted to students in groups under-represented in post-secondary education and over-represented among the poor (e.g., Aboriginal students or students with disabilities) and to their families [Recommendation 21];

offre un soutien fiscal supplémentaire pour l’éducation postsecondaire aux étudiants à faible revenu qui font partie des groupes sous-représentés (comme les étudiants autochtones et les étudiants handicapés) et à leur famille [recommandation 21];


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22 % to vocational education and training, representing 17 % of the total budget.

22 % à l'enseignement et à la formation professionnels, ce qui représente 17 % du budget total.


This, together with other post-secondary education tax credits, represent over $1.15 billion in federal spending.

Ce programme et les crédits d'impôt pour l'éducation postsecondaire représentent plus de 1,15 milliard de dollars de dépenses fédérales.


Programs that disperse tax credits, such as the Registered Education Savings Plan, represent over $1.15 billion in federal spending, yet they do little if anything to increase access for students.

Les programmes qui offrent des crédits d'impôt, comme les régimes enregistrés d'épargne-études, représentent plus de 1,15 milliard de dollars en dépenses fédérales, et pourtant font bien peu, voire rien, pour augmenter l'accès pour les étudiants.


Nor are the objectives in themselves new; as has already been said, they have been developed out of those put forward by Member States and out of the Commission's reflections and discussions with researchers and others in the educational world, and represent areas in which work has already begun in many Member States, and in some cases is well advanced.

Les objectifs ne sont pas à proprement parler neufs. Comme indiqué précédemment, ils s'inspirent de ceux avancés par les États membres et des réflexions et discussions menées par la Commission avec des chercheurs et d'autres intervenants du monde de l'éducation. Ces objectifs représentent des domaines dans lesquels les États membres sont déjà actifs, voire, dans certains cas, ont bien progressé.


The Canadian Institute of Forestry's membership consists of over 2,300 professional foresters, educators and scientists representing diverse forest interests from across the country.

L'Institut forestier du Canada compte parmi ses membres plus de 2 300 forestiers, éducateurs et scientifiques représentant divers intérêts forestiers de tous les coins du pays.


We continue our study of Bill C-11 with our third session this morning and are pleased to welcome, representing UBM TechInsights, Harry Page, Chief Executive Officer; representing the Association of Canadian Publishers, Bill Harnum, Publisher and 2012-13 President; representing the Canadian Publishers' Council, Allan Reynolds, Chief Executive Officer, Pearson Education Canada; and representing the Canadian Research Knowledge Network, Deb deBruijn, Executive Director.

Nous poursuivons notre étude du projet de loi C-11 avec notre troisième groupe de témoins ce matin. Nous sommes ravis d'accueillir Harry Page, président-directeur général d'UBM TechInsights; Bill Harnum, éditeur et président de 2012-2013 de l'Association of Canadian Publishers; Allan Reynolds, président-directeur général, Pearson Education Canada, du Canadian Publishers' Council; et, enfin, Deb deBruijn, directrice exécutive du Réseau canadien de documentation pour la recherche.




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Date index: 2024-07-15
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