Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
AECEO
Dropout
Dropping out
ECE
ECEBC
Early Childhood Educators of BC
Early Childhood Educators of British Columbia
Early child education
Early childhood education
Early childhood educators
Early leaver
Early leaver from education and training
Early school leaver
Early school leaving
Early years SEN teacher
Early years special educational needs teacher
Early years teacher
Early years teacher in special educational needs
Early-stage capital
Early-stage investment
Education policy
Educational dropout
Educator in beauty
Kindergarten teacher
School dropout
School leavers
Seed capital
Seed financing
Seed money
Start-up capital
Student dropout
Teacher in early years SEN
University dropout
Vocational beauty teacher

Vertaling van "education for early " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
early childhood education [ ECE | early child education ]

éducation de la petite enfance


early years teacher in special educational needs | teacher in early years SEN | early years SEN teacher | early years special educational needs teacher

enseignant spécialisé du premier degré | instituteur spécialisé d’école maternelle | enseignant spécialisé du premier degré/enseignante spécialisée du premier degré | instituteur spécialisé d’école maternelle/institutrice spécialisée d’école maternelle


dropout [ dropping out | early school leaver | early school leaving | educational dropout | school dropout | student dropout | university dropout | school leavers(UNBIS) ]

abandon scolaire [ abandon de la scolarité | abandon des études | abandon en cours d'études | décrochage scolaire | jeune en décrochage scolaire | jeune en rupture scolaire | jeune quittant l'école prématurément | rupture scolaire | sortie précoce du système éducatif ]


Association of Early Childhood Educators, Ontario [ AECEO | Association of Early Childhood Education, Ontario ]

Association of Early Childhood Educators, Ontario [ AECEO | Association of Early Childhood Education, Ontario ]


Early Childhood Educators of BC [ ECEBC | Early Childhood Educators of British Columbia ]

Early Childhood Educators of BC [ ECEBC | Early Childhood Educators of British Columbia ]


early leaver | early leaver from education and training | early school leaver

jeune ayant quitté l'école prématurément | jeune ayant quitté prématurément l'éducation et la formation | sortant précoce


educator in beauty | vocational beauty teacher | early years teacher | kindergarten teacher

maître d’école maternelle/maîtresse d’école maternelle | maîtresse d’école maternelle | instituteur d’école maternelle/institutrice d’école maternelle | institutrice d’école maternelle


Early childhood educators

Éducateurs de la petite enfance


early-stage capital [ early-stage investment | seed capital | seed financing | seed money | start-up capital ]

capital de départ [ aide au démarrage | capital d'amorçage | investissement de départ ]


education policy

politique de l'éducation [ éducation nationale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Tackling educational disadvantage by prevention and lifelong learning opportunities: Within this overall challenge four particular challenges now stand out: developing co-ordinated and integrated responses to prevent early dropping out from school; learning opportunities for all of those who suffer from functional illiteracy; increasing access to lifelong learning for all marginalised persons with a particular focus on the older workers, the ageing p ...[+++]

Lutter contre les facteurs de handicap éducatif par la prévention et les possibilités d'apprentissage tout au long de la vie: quatre défis particuliers émergent de cet objectif: élaborer des réponses coordonnées et intégrées afin de prévenir l'abandon prématuré des études; offrir des possibilités d'apprentissage à tous ceux qui souffrent d'analphabétisme fonctionnel; améliorer l'accès à l'éducation et à la formation tout au long de la vie pour toutes les personnes marginalisées avec une priorité donnée aux travailleurs âgés, à la po ...[+++]


· Implement the Recommendation on 'Investing in Children: breaking the cycle of disadvantage' in an integrated way through a combination of cash and in kind benefits, and access to quality early education, health and social services. Address childhood inequalities through eliminating school segregation and the misuse of special needs education. Make early childhood education and care (ECEC) more visible and available, in line with the Barcelona targets[61] on childcare and the EU targets on EC ...[+++]

· à appliquer la recommandation de la Commission intitulée «Investir dans l’enfance pour briser le cercle vicieux de l’inégalité» de manière intégrée, en combinant les prestations en espèces et en nature et l’accès à des services éducatifs préscolaires, sanitaires et sociaux de qualité; à remédier aux inégalités pendant l’enfance en supprimant la ségrégation scolaire et le recours abusif à l’enseignement spécialisé; à rendre l’éducation et l’accueil des jeunes enfants plus visibles et plus accessibles, conformément aux objectifs de ...[+++]


access to quality education, including early childhood education and care, as well as primary, secondary and higher education, with particular reference to the elimination of possible segregation at school, the prevention of early school leaving and ensuring successful transitions from school to employment.

l'accès à un enseignement de qualité, y compris en ce qui concerne l'encadrement scolaire et les services d'accueil de la petite enfance, ainsi que l'enseignement primaire, secondaire et supérieur, un intérêt particulier devant aller à l'élimination de la ségrégation qui peut se produire à l'école, à la prévention de l'abandon scolaire et à une transition réussie entre l'école et la vie professionnelle.


Early and effective access to inclusive, formal education, including early childhood education and care,is one of the most important and powerful tools for the integration of children, fostering language skills, social cohesion and mutual understanding.

L’accès précoce et effectif à un enseignement inclusif et formel, y compris aux structures d’éducation et d’accueil des très jeunes enfants, est l’un des outils les plus importants et les plus puissants pour l’intégration des enfants, favorisant l’acquisition de compétences linguistiques, la cohésion sociale et la compréhension mutuelle.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Interventions in this area shall aim at: promoting equal access to quality early-childhood, primary and secondary education; reducing early school-leaving; adapting vocational education and training (VET) systems to labour market demands; improving the quality and relevance of higher education; enhancing access to lifelong learning and supporting investment in education and training infrastructure; particularly with a view to reducing territorial disparities and fostering non-segregated education.

Les interventions dans ce domaine visent à: promouvoir l'égalité d'accès à un enseignement préscolaire, primaire et secondaire de bonne qualité; réduire le décrochage scolaire; adapter les systèmes d'enseignement et formation professionnels aux besoins du marché du travail; améliorer la qualité et l'utilité de l'enseignement supérieur; améliorer l'accès à l'éducation et à la formation tout au long de la vie et soutenir les investissements dans les infrastructures d'enseignement et de formation, notamment en vue de réduire les disparités territoriales et de favoriser une enseignement dépourvu de ségrégation.


Interventions in this area shall aim at: promoting equal access to quality early-childhood, primary and secondary education; reducing early school-leaving; adapting vocational education and training (VET) systems to labour market demands; improving the quality and relevance of higher education; enhancing access to lifelong learning, and support investments in education and training infrastructure particularly with a view to reducing territorial disparities and fostering non-segregated education.

Les interventions dans ce domaine visent à: promouvoir l'égalité d'accès à un enseignement préscolaire, primaire et secondaire de bonne qualité; réduire le décrochage scolaire; adapter les systèmes d'enseignement et formation professionnels aux besoins du marché du travail; améliorer la qualité et l'utilité de l'enseignement supérieur; améliorer l'accès à l'éducation et à la formation tout au long de la vie et soutenir les investissements dans les infrastructures d'enseignement et de formation, notamment en vue de réduire les disparités territoriales et de favoriser une enseignement dépourvu de ségrégation.


Interventions in this area shall aim at: promoting equal access to quality early-childhood, primary and secondary education; reducing early school-leaving; adapting vocational education and training (VET) systems to labour market demands; improving the quality and relevance of higher education; enhancing access to lifelong learning, and support investments in education and training infrastructure particularly with a view to reducing territorial disparities and fostering non-segregated education.

Les interventions dans ce domaine visent à: promouvoir l'égalité d'accès à un enseignement préscolaire, primaire et secondaire de bonne qualité; réduire le décrochage scolaire; adapter les systèmes d'enseignement et formation professionnels aux besoins du marché du travail; améliorer la qualité et l'utilité de l'enseignement supérieur; améliorer l'accès à l'éducation et à la formation tout au long de la vie et soutenir les investissements dans les infrastructures d'enseignement et de formation, notamment en vue de réduire les disparités territoriales et de favoriser une enseignement dépourvu de ségrégation.


50. Recommends that the Member States develop new measures to help vulnerable and socially excluded groups, especially people with disabilities, find jobs with enterprises (including social economy enterprises) or public bodies, so as to promote inclusion, not least in those regions that are economically weaker and socially more vulnerable, or that they further develop existing legislation, such as the 2000 Employment Directive, which deals with the employment of people with disabilities; recommends that the Member States ensure that people with disabilities participate in education ...[+++]

50. recommande aux États membres la mise en œuvre de nouvelles mesures pour l'insertion des groupes vulnérables et socialement exclus, notamment des personnes handicapées, dans les entreprises, y compris les entreprises de l'économie sociale et les services publics, afin de stimuler l'inclusion notamment dans les régions économiquement plus faibles et socialement plus vulnérables, ou l'approfondissement de la législation existante, comme la directive de 2000 concernant l'emploi des personnes handicapées; recommande aux États membres de s'assurer qu'elles participent à l'enseignement dès leur plus jeune âge en éliminant les obstacles exi ...[+++]


50. Recommends that the Member States develop new measures to help vulnerable and socially excluded groups, especially people with disabilities, find jobs with enterprises (including social economy enterprises) or public bodies, so as to promote inclusion, not least in those regions that are economically weaker and socially more vulnerable, or that they further develop existing legislation, such as the 2000 Employment Directive, which deals with the employment of people with disabilities; recommends that the Member States ensure that people with disabilities participate in education ...[+++]

50. recommande aux États membres la mise en œuvre de nouvelles mesures pour l'insertion des groupes vulnérables et socialement exclus, notamment des personnes handicapées, dans les entreprises, y compris les entreprises de l'économie sociale et les services publics, afin de stimuler l'inclusion notamment dans les régions économiquement plus faibles et socialement plus vulnérables, ou l'approfondissement de la législation existante, comme la directive de 2000 concernant l'emploi des personnes handicapées; recommande aux États membres de s'assurer qu'elles participent à l'enseignement dès leur plus jeune âge en éliminant les obstacles exi ...[+++]


49. Recommends that the Member States develop new measures to help vulnerable and socially excluded groups, especially people with disabilities, find jobs with enterprises (including social economy enterprises) or public bodies, so as to promote inclusion, not least in those regions that are economically weaker and socially more vulnerable, or that they further develop existing legislation, such as the 2000 Employment Directive, which deals with the employment of people with disabilities; recommends that the Member States ensure that people with disabilities participate in education ...[+++]

49. recommande aux États membres la mise en œuvre de nouvelles mesures pour l’insertion des groupes vulnérables et socialement exclus, notamment des personnes handicapées, dans les entreprises, y compris les entreprises de l’économie sociale et les services publics, afin de stimuler l’inclusion notamment dans les régions économiquement plus faibles et socialement plus vulnérables, ou l’approfondissement de la législation existante, comme la directive de 2000 concernant l’emploi des personnes handicapées; recommande aux États membres de s'assurer qu’elles participent à l’enseignement dès leur plus jeune âge en éliminant les obstacles exi ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'education for early' ->

Date index: 2022-11-27
w