Thirdly, since most entrepreneurs and small businesses understand the need to sell into global markets, from the inception of their businesses, the IP cooperative—and this could be done perhaps in conjunction with the Canadian Intellectual Property Office—should provide entrepreneurs with community access to education models about the practices and risks of getting their products and services into emerging markets, in particular, China, India, and Brazil, and then also into the 11 countries of the Trans-Pacific Partnership free trade negotiations, for which Canada has recently been accepted as a participant.
Troisièmement, étant donné que la plupart des entrepreneurs et des petites entreprises sont bien conscients de la nécessité de s'implanter sur les marchés internationaux, et ce, dès le début de leurs activités, la coopérative de la PI devrait — éventuellement en collaboration avec l'Office de la propriété intellectuelle du Canada — leur
donner accès à des modules d'information sur les procédures et les risques que comporte la distribution de leurs produits et de leurs services sur les marchés émergents, notamment en Chine, en Inde et au Brésil, ainsi que dans les 11 pays qui participent aux négociations du Partenariat transpacifique en v
...[+++]ue d'un accord de libre-échange, puisque le Canada en est récemment devenu membre.