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Business and Education Working Together
Co-operative education
Cooperative education
Education
Education policy
Education-working life relations
Educational aspects
Educational sciences
Educational work
Educational work with young adults
Higher education social work teacher
Practice educator
Practice placement facilitator
Practice-based educator
School-working life relations
Science of education
Social work lector
Social work lecturer
Social work practice educator
University social work and social policy lecturer
University-working life relations
Use education of mental health
Use psychoeducation
Work with mental health education
Work with psychoeducation
Work-study format

Traduction de «education work » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
cooperative education [ co-operative education | work-study format ]

enseignement coopératif [ alternance travail-études | formation en alternance | éducation coopérative | formation en alternance (études-travail) | régime de formation alterné (école-entreprise) ]


school-working life relations [ education-working life relations | university-working life relations ]

relation école-vie professionnelle [ relation enseignement-vie professionnelle | relation université-vie professionnelle ]




Business and Education Working Together

La synergie entre les entreprises et le monde de l'éducation


work with mental health education | work with psychoeducation | use education of mental health | use psychoeducation

utiliser la psychoéducation


educational work with young adults

travail éducatif à l'intention des jeunes adultes


practice educator | practice-based educator | practice placement facilitator | social work practice educator

formateur de terrain en travail social | formateur de terrain en travail social/formatrice de terrain en travail social | formatrice de terrain en travail social


higher education social work teacher | social work lector | social work lecturer | university social work and social policy lecturer

enseignant-chercheur en travail social | enseignant-chercheur en travail social/enseignante-chercheuse en travail social | enseignante-chercheuse en travail social


education [ educational sciences | science of education | Educational aspects(ECLAS) ]

éducation [ sciences de l'éducation ]


education policy

politique de l'éducation [ éducation nationale ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
There is still a tendency to allocate ‘educational’ work to qualified staff, and ‘care’ to less qualified staff, which often leads to a lack of continuity in the individual child's care and education.

On tend encore à attribuer le travail «d’éducation» au personnel qualifié et les tâches «d’accueil» au personnel moins qualifié, ce qui conduit souvent à un manque de continuité dans l’accueil et l’éducation de l’enfant.


Some 300 participants attended: local, national and EU policymakers, international and civil society organisations, religious and community leaders, equality bodies, representatives from the worlds of education, work and media, and academics and philosophers from across the EU.

Quelque 300 participants y ont assisté: des décideurs politiques locaux, nationaux et de l’UE, des organisations internationales et de la société civile, des représentants religieux et communautaires, des organismes chargés de promouvoir l’égalité, des représentants des mondes de l’éducation et du travail, des médias, ainsi que des universitaires et des philosophes de toute l’UE.


The Communication and Narratives Working Group (RAN CN) The Education Working Group (RAN EDU) The Youth, Families and Communities Working Group (RAN Y,FC) The Health and Social Care working group (RAN HSC) The Local Authorities Working Group (RAN LOCAL) The Prison and Probation Working Group (RAN PP) The Police and law enforcement working group (RAN POL) The EXIT working group (RAN EXIT) The Remembrance of Victims of Terrorism Working Group (RAN VVT)

le groupe de travail «Communication et discours» (RAN CN); le groupe de travail «Éducation» (RAN EDU); le groupe de travail «Jeunes, familles et communautés» (RAN YFC); le groupe de travail «Santé et aide sociale» (RAN HSC); le groupe de travail «Autorités locales» (RAN LOCAL); le groupe de travail «Prison et probation» (RAN PP); le groupe de travail «Police et application de la loi» (RAN POL); le groupe de travail «EXIT»(RAN EXIT); le groupe de travail «Mémoire des victimes du terrorisme» (RAN RVT).


From that time until the system of integration was established, we had superintendents of education work cooperatively with other denominational superintendents and the Department of Education to ensure that the best possible quality of education was available to the young people of this province.

Depuis cette date et jusqu'à la mise en place du système unifié, certains de nos surintendants de l'enseignement ont travaillé en collaboration avec des surintendants d'autres confessions et avec le ministère de l'Éducation pour garantir la meilleure qualité possible de l'enseignement aux jeunes de cette province.


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The survey also asks about the use of ICT at work and in everyday life, generic skills required at work, whether the skills and qualification match work requirements and questions about education, work and socio-economic background.

L’étude porte également sur l'utilisation des TIC au travail et dans la vie quotidienne, sur les compétences générales requises au travail, ainsi que sur l'adéquation entre les compétences et les qualifications, d'une part, et les exigences du travail, de l'autre. Elle comporte aussi des questions sur le niveau d'études, le parcours professionnel et le milieu socioéconomique.


The survey also asks about the use of ICT at work and in everyday life, generic skills required at work, whether the skills and qualifications match the work requirements and questions about e.g. education, work and socio-economic background.

L’étude porte également sur l'utilisation des TIC au travail et dans la vie quotidienne, sur les compétences générales requises au travail, ainsi que sur l'adéquation entre les compétences et les qualifications, d'une part, et les exigences du travail, de l'autre. Elle comporte aussi des questions sur le niveau d'études, le parcours professionnel, le milieu socioéconomique, etc.


(7) The College of Europe, providing postgraduate courses in law, economics, politics, social sciences and humanities with a European dimension, the European University Institute, contributing to the development of European cultural and scientific heritage by means of higher education and research, the European Institute of Public Administration, training national and European civil servants in the field of European integration, the Academy of European Law in Trier, providing university-level training of European law professionals and users, the European Inter-University Centre for Human Rights and Democratisation, providing a European M ...[+++]

(7) Le Collège d'Europe, qui dispense des cours de troisième cycle de droit, d'économie, de sciences politiques, de sciences sociales et de sciences humaines comportant une dimension européenne, l'Institut universitaire européen, qui contribue au développement du patrimoine culturel et scientifique européen par l'enseignement supérieur et la recherche, l'Institut européen d'administration publique, qui forme les fonctionnaires nationaux et européens dans le domaine de l'intégration européenne, l'Académie de droit européen de Trèves, qui assure une formation de niveau universitaire à l'intention des usagers et des professionnels du droit européen, le Centre interuniversitaire européen pour les droits de l'homme et la démocratisation, qui pro ...[+++]


12. Welcomes, on the one hand, the Council of Europe's development education work carried out by its North-South Centre which enables all Council of Europe Member States to be involved, including candidate countries for accession to the EU, and, on the other, welcomes the development education work conducted by the OECD.

12. Salue d'une part le travail d'éducation au développement réalisé par le Conseil de l'Europe à travers son Centre Nord-Sud qui permet de toucher l'ensemble des pays membres du Conseil de l'Europe, parmi lesquels figurent aussi les pays candidats à l'adhésion à l'UE, et d'autre part le travail en matière d'éducation au développement réalisé par l'OCDE ;


Quality-wise, it is still complex to analyse actual practice because it is constantly changing, because of the diversity of a huge number of one-off experiments, and more generally because of the increasingly blurred borders between education, work, culture and leisure.

Sur le plan qualitatif, l'analyse des usages demeure complexe du fait de leur perpétuelle évolution, de la diversité de multiples expérimentations ponctuelles, et plus généralement des frontières de plus en plus floues entre éducation, travail, culture et loisirs.


The Steering Group therefore called on the "Training and Education" Working Group to continue its work on the basis of broader terms of reference and instructed it to examine closely two questions: (i) the transition of young people from school to work and their initial training and, (ii) the participation of the two sides of industry in Community programmes.

Le groupe de pilotage a ainsi demandé au groupe "Formation et éducation" de porusuivre ses travaux en élargissant le mandat qui lui avait été confié et l'a chargé d'approfondir deux thèmes : la transition des jeunes de l'éducation à la vie active et professionnelle et leur formation initiale, et la participation des partenaires sociaux aux programmes communautaires.


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