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Determine education needs
Develop network of education
Diagnose teaching and training needs
Education Standards Act
Establish a network of education
Establish an educational network
Establish educational network
Establish teaching and training needs
HEI
Head of educational establishment
Head of educational institution
Higher education establishment
Higher education institution
Identify education needs
MED-CAMPUS
Tertiary education institution
Third level educational institution

Vertaling van "educational establishments would " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
develop network of education | establish an educational network | establish a network of education | establish educational network

établir un réseau éducatif


Programme to support development cooperation schemes between the universities and higher educational establishments of Europe and the Mediterranean non-member countries | Programme to support development cooperation schemes between the universities and higher educational establishments of Europe and the Mediterranean non-member countries (MNCs) | MED-CAMPUS [Abbr.]

Programme de soutien à la coopération au développement entre les universités et établissements d'enseignement supérieur d'Europe et ceux des Pays Tiers Méditerranéens | Programme de soutien à la coopération au développement entre les Universités et établissements d'enseignement supérieur d'Europe et ceux des Pays Tiers Méditerranéens (PTM) | MED-CAMPUS [Abbr.]


higher education establishment | higher education institution | tertiary education institution | third level educational institution | HEI [Abbr.]

établissement d'enseignement supérieur | institution d'enseignement supérieur


head of educational establishment | head of educational institution

directeur d'établissement d'enseignement | directrice d'établissement d'enseignement


higher education establishment for agriculture and forestry

établissement d'enseignement supérieur dans le domaine de l'agriculture et de la sylviculture


Appeal by Mr Amadou-Mahtar M'Bow, Director-General of UNESCO, for Assistance in the Reconstruction of the Educational Establishments and Scientific and Cultural Institutions of Antsiranana and Mahajanga in the Democratic Republic of Madagascar Destroyed b

Appel de M. Amadou-Mahtar M'Bow, Directeur général de l'UNESCO, pour aider à la reconstruction des établissements scolaires et des institutions scientifiques et culturelles d'Antsiranana et de Mahajanga, détruits par le cyclone Kamisy le 15 avril 1984 en


Federal-Provincial Fiscal Arrangements and Federal Post-Secondary Education and Health Contributions Act [ Federal-Provincial Fiscal Arrangements and Federal Post-Secondary Education and Health Contributions Act, 1977 | Federal-Provincial Fiscal Arrangements and Established Programs Financing Act, 1977 ]

Loi sur les arrangements fiscaux entre le gouvernement fédéral et les provinces et sur les contributions fédérales en matière d'enseignement postsecondaire et de santé [ Loi de 1977 sur les accords fiscaux entre le gouvernement fédéral et les provinces et sur les contributions fédérales en matière d'enseignement postsecondaire et de santé | Loi de 1977 sur les accords fiscaux entre le gouvernement fédéral et les provinces e ]


Education Standards Act [ An Act to establish national standards across Canada for education provided by the provinces ]

Loi sur les normes d'éducation [ Loi prévoyant l'établissement de normes nationales relativement à l'éducation assurée par les provinces ]


determine education needs | establish teaching and training needs | diagnose teaching and training needs | identify education needs

recenser les besoins éducatifs | recenser les besoins en matière d'enseignement
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Following the conclusions of the mid-term evaluation, and in accordance with Article 12 of the Council Decision establishing Tempus III (OJ L 120 of 8 May 1999), the Commission proposed that the programme would combine the bottom-up, multilateral cooperation approach with top-down complementary measures to support the modernisation of education and training systems and would seek to enhance the volume and quality of transnational m ...[+++]

À la suite des conclusions de l'évaluation à mi-parcours, et conformément à l'article 12 de la décision du Conseil établissant la troisième phase du programme Tempus (JO L 120 du 8 mai 1999), la Commission propose que le programme combine la méthode de coopération multilatérale ascendante aux mesures complémentaires descendantes dans le but de favoriser la modernisation des systèmes d'éducation et de formation et qu'il s'efforce d'améliorer le volume et la qualité de la mobilité transnationale.


Improving the educational infrastructure, particularly in poorer regions, would contribute to establishing better framework conditions for attracting investment and increase the workforce's capacity and willingness to move.

L'amélioration des structures éducatives, en particulier dans les régions les plus pauvres, contribuerait à créer des conditions de base plus susceptibles d'attirer les investissements et faciliterait la mobilité géographique des travailleurs.


Let me emphasize again that the bill would establish first nations control over first nations education and would provide first nations with the flexibility to determine what is effective for their students' success.

J'insiste encore une fois sur le fait que le projet de loi donnerait aux Premières Nations le contrôle de l'éducation de leurs membres et la souplesse voulue pour déterminer ce qui est préférable pour le succès des élèves.


The new structures and standards being established under the first nations control of first nations education act would build on these successes.

Les nouvelles structures et normes prévues en vertu de la Loi sur le contrôle par les Premières Nations de leurs systèmes d’éducation prennent appui sur ces succès.


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in order to support young people better and to address the potential lack of awareness of existing offers, consider establishing common ‘focal points’, i.e. an organisation that would ensure coordination between all institutions and organisations concerned, in particular with the public authority responsible for managing the Youth Guarantee scheme, so that information could be shared about young people leaving school, in particular about those at risk of not securing a job, or of not entering into continued ...[+++]

Afin de mieux soutenir les jeunes et de pallier au manque éventuel d'informations sur les offres existantes, envisager la mise en place de «points de liaison» communs, c'est-à-dire d'une organisation assurant la coordination entre toutes les institutions et structures concernées, notamment avec l'autorité publique chargée de la gestion du dispositif de garantie pour la jeunesse, de manière à ce que des informations puissent être échangées sur les jeunes qui quittent le système éducatif, notamment lorsqu'ils sont exposés au risque de ne pas trouver d'emploi ou de ne pas accéder à des études complémentaires ou à de la formation continue.


The European Council decided in March 2008 to establish a “fifth freedom” whereby barriers to the free movement of knowledge would be removed. This also entails improved cross-border mobility of students, researchers, scientists and educational staff.

En mars 2008, le Conseil européen a décidé d’instaurer une «cinquième liberté» qui lèverait les obstacles à la libre circulation de la connaissance et impliquerait un niveau accru de mobilité transfrontalière des étudiants, des chercheurs, des scientifiques et du personnel enseignant.


Training produced within YiA is of high quality, specifically targeted and topical" (FI) "The added value of YiA, for the promoters, is on one hand in the (further) training of their staff in terms of topics and methods of work in the international youth field, on the other in the establishment and development of network structures and the extension or profile of their offers" (DE) "By extended accessibility, YiA managed to attract new organizations, as well as youth categories having a reduced access to ordinary educational programmes" (RO) "I ...[+++]

Les formations dispensées dans le cadre du PJA sont de grande qualité, soigneusement ciblées et actuelles» (FI). «Pour les promoteurs de projets, la valeur ajoutée du PJA réside, d’une part, dans la formation (ou le perfectionnement) de leur personnel dans des domaines et des méthodes de travail propres au secteur international de la jeunesse, et, d’autre part, dans la mise en place et le développement de structures en réseau et dans l’élargissement ou la visibilité de leur offre» (DE). «Grâce à sa large accessibilité, le PJA a réussi a attirer de nouvelles organisations et des catégories de jeunes qui n’ont qu’un accès limité aux progra ...[+++]


Will the Government of Canada make a renewed effort to establish national standards for post-secondary education that would prohibit discrimination against out-of-province students?

Le gouvernement du Canada va-t-il renouveler ses efforts en vue d'établir des normes nationales d'enseignement postsecondaire qui interdiront la discrimination à l'égard des étudiants hors province?


The proposed cooperation would seek to encourage interaction between higher education establishments, training organisations and business interests.

Novatrices, les activités menées dans ce cadre viseraient notamment à encourager des interactions entre les établissements d'enseignement supérieur, les organismes de formation et le milieu de l'entreprise des différentes parties".


These people would impose their ideology on the whole of Quebec society, thereby depriving parents, without their knowledge, of their right to educate their children in the Christian faith, depriving them as well of the educational establishments which reflect their values and their religious affiliation, and they would do this by removing their constitutional guarantees.

Ils voudraient donc imposer leurs vues à l'ensemble de la population, privant les parents, à leur insu, du droit d'éduquer leurs enfants dans la religion chrétienne, les privant d'avoir des institutions scolaires qui reflètent leurs valeurs et leur adhésion religieuse en leur enlevant leurs droits constitutionnels.


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