Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Acronym
Appeal to an administrative authority
Attend read-through
Attend read-throughs
Board of Directors
Board of Directors of the EIB
Board of Directors of the European Investment Bank
Claim to an administrative authority
Complaint through administrative channels
Complaint through official channels
EIB
EIB Board of Directors
EIB External Lending Mandate
EIB INFO
EIB Information
EIB external mandate
EIB loan
ELM
European Investment Bank
External lending mandate
External mandate
Join read-through
Participate in read-through
Process drive-through orders
Solve problems in gambling through digital means
Solving problems in gambling through digital means
Take drive-through orders
Take driving-through orders
Take orders from drive-through
Through m.c.
Through n.c.
Through o.c.
Through official channels
Through the p.c.
Work out gambling problems through digital means

Vertaling van "eib and through " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
attend read-throughs | join read-through | attend read-through | participate in read-through

assister à une lecture


solving problems in gambling through digital means | work out gambling problems through digital means | find a solution to problems in gambling through information technology | solve problems in gambling through digital means

résoudre des problèmes de jeu par des moyens numériques


process drive-through orders | take driving-through orders | take drive-through orders | take orders from drive-through

prendre en charge les commandes à emporter | enregistrer préparer et livrer les commandes à emporter | préparer des commandes à emporter


European Investment Bank [ EIB [acronym] ]

Banque européenne d'investissement [ BEI [acronym] ]


EIB Information | EIB INFO [Abbr.]

BEI Information | BEI Info [Abbr.]


Board of Directors | Board of Directors of the EIB | Board of Directors of the European Investment Bank | EIB Board of Directors

Conseil d’administration | Conseil d’administration de la BEI | Conseil d'administration de la Banque européenne d'investissement


EIB External Lending Mandate | EIB external mandate | external lending mandate | external mandate | ELM [Abbr.]

mandat de prêt extérieur de la BEI | mandat extérieur de la BEI


through official channels [ through n.c. | through m.c. | through o.c. | through the p.c. ]

par voie hiérarchique [ p v h | pvh ]


appeal to an administrative authority [ claim to an administrative authority | complaint through administrative channels | complaint through official channels ]

recours administratif [ réclamation administrative | recours gracieux | recours hiérarchique ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* Experience from the Essen infrastructure projects selected back in 1994 and from the on-going projects funded by the EIB and through the Structural Funds show that non-financial factors can often be more powerful barriers to the viability and attractiveness of particular projects than the actual lack of funding.

* L'expérience tirée des projets d'infrastructure d'Essen sélectionnés en 1994 et des projets en cours financés par la BEI et les fonds structurels montre que les facteurs non financiers peuvent souvent être des freins plus puissants pour la viabilité et l'attrait de projets déterminés que le manque de financement actuel.


All the projects approved for financing in 2000 were co-financed with the EIB, normally through allocations from global loan agreements.

Tous les projets approuvés en 2000 ont été cofinancés par la BEI. En règle générale, le cofinancement passe par des accords globaux de prêts.


Applications for loans or guarantees may be made to the EIB either through the Commission or through the EU country in whose territory the project is to be carried out.

Les demandes de prêt ou de garantie d’emprunt doivent être sollicitées auprès de la BEI par le biais soit de la Commission soit du pays de l’UE où le projet doit être mené.


The support can be provided directly from the EIB or through the European Investment Fund.

Ce soutien peut être apporté soit directement par la BEI, soit par l’intermédiaire du Fonds européen d’investissement.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(da) an assessment of the impact of EIB lending through financial intermediaries, demonstrating how intermediated lending contributes to the poverty eradication, and social and environmental objectives of EU external action. Information about final beneficiaries of EIB operations should be disclosed.

(d bis) une évaluation de l'incidence des opérations de prêt de la BEI par les intermédiaires financiers, qui montre dans quelle mesure les prêts relevant de cette catégorie contribuent à l'éradication de la pauvreté ainsi qu'à la réalisation des objectifs sociaux et environnementaux de l'action extérieure de l'Union européenne; il convient de divulguer les informations relatives aux bénéficiaires finaux des opérations de la BEI;


3. The Commission, the Member States and the European Investment Bank (EIB) shall cooperate in ensuring coherence and shall strive to avoid duplication between assistance provided under this Regulation and other assistance provided by the Union, the Member States and the EIB, including through regular and inclusive meetings aimed at coordinating the assistance.

3. La Commission, les États membres et la Banque européenne d'investissement (BEI) coopèrent afin de veiller à la cohérence entre l'aide accordée au titre du présent règlement et d'autres types d'aide fournis par l'Union, les États membres et la BEI et s'efforcent d'éviter tout double emploi, notamment en organisant régulièrement des rencontres de coordination ouvertes à toutes les parties.


E. whereas the EIB pursues its efforts against a background of weakly regulated, non-transparent or uncooperative jurisdictions, including by i): screening the AML-CFT (anti-money laundering and combating the financing of terrorism) capability of financial intermediaries used for its intermediated lending, so that they duly identify the final beneficiaries of EIB funds in accordance with applicable EU AML-CFT directives or FATF (Financial Action Task Force) standards, as applicable; and ii): monitoring EIB disbursements through such jurisdictions;

E. considérant que la BEI poursuit ses efforts en dépit d'un contexte de juridictions faiblement réglementées, non transparentes et non coopératives, notamment: i) à travers la capacité des intermédiaires financiers de la LBC/FT (lutte contre le blanchiment des capitaux et le financement du terrorisme) utilisés pour ses prêts intermédiaires, de façon à ce qu'ils identifient les bénéficiaires finals des fonds de la BEI, conformément aux directives de l'Union applicables en matière de LBC/FT ou aux normes applicables du GAFI (Groupe d'action financière internationale); et ii) en supervisant les décaissements de la BEI dans ces juridictions; ...[+++]


E. whereas the EIB pursues its efforts against a background of weakly regulated, non-transparent or uncooperative jurisdictions, including by (i) screening the AML-CFT (anti-money laundering and combating the financing of terrorism) capability of financial intermediaries used for its intermediated lending, so that they duly identify the final beneficiaries of EIB funds in accordance with applicable EU AML-CFT directives or FATF (Financial Action Task Force) standards, as applicable; and (ii) monitoring EIB disbursements through such jurisdictions;

E. considérant que la BEI poursuit ses efforts en dépit d'un contexte de juridictions faiblement réglementées, non transparentes et non coopératives, notamment: i) à travers la capacité des intermédiaires financiers de la LBC/FT (lutte contre le blanchiment des capitaux et le financement du terrorisme) utilisés pour ses prêts intermédiaires, de façon à ce qu'ils identifient les bénéficiaires finals des fonds de la BEI, conformément aux directives de l'Union applicables en matière de LBC/FT ou aux normes applicables du GAFI (Groupe d'action financière internationale); et ii) en supervisant les décaissements de la BEI dans ces juridictions; ...[+++]


28. Shares the view of the Council expressed in the Council Conclusions on the Strategic Report 2010 on the real added value generated by one strategic and integrated approach for the structural funds; recalls that each fund needs its own rules for successful interventions on the ground in specific situations; stresses, as well, the need in the post-crisis era to consolidate public budgets and increase synergies and the impact of all available funding sources (EU, national, EIB instruments) through effective coordination;

28. partage l'avis exprimé par le Conseil dans ses conclusions sur le rapport stratégique 2010 concernant la valeur ajoutée réelle apportée par une approche stratégique et intégrée unique pour les Fonds structurels; rappelle que chaque fonds requiert des règles propres en vue d'interventions réussies sur le terrain dans des situations spécifiques; souligne également la nécessité, dans la période d'après-crise, de consolider les budgets publics et d'augmenter les synergies ainsi que l'impact de toutes les sources de financement disponibles (UE, national, instruments de la BEI) par une coordination efficace;


28. Shares the view of the Council expressed in the Council Conclusions on the Strategic Report 2010 on the real added value generated by one strategic and integrated approach for the structural funds; recalls that each fund needs its own rules for successful interventions on the ground in specific situations; stresses, as well, the need in the post-crisis era to consolidate public budgets and increase synergies and the impact of all available funding sources (EU, national, EIB instruments) through effective coordination;

28. partage l'avis exprimé par le Conseil dans ses conclusions sur le rapport stratégique 2010 concernant la valeur ajoutée réelle apportée par une approche stratégique et intégrée unique pour les Fonds structurels; rappelle que chaque fonds requiert des règles propres en vue d'interventions réussies sur le terrain dans des situations spécifiques; souligne également la nécessité, dans la période d'après-crise, de consolider les budgets publics et d'augmenter les synergies ainsi que l'impact de toutes les sources de financement disponibles (UE, national, instruments de la BEI) par une coordination efficace;


w