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Acronym
Board of Directors
Board of Directors of the EIB
Board of Directors of the European Investment Bank
Central segment
Central truss segment
Develop a portfolio
Develop financial portfolio
Develop investment portfolio
Develop zero-investment portfolio
EIB
EIB Board of Directors
EIB External Lending Mandate
EIB INFO
EIB Information
EIB external mandate
EIB loan
ELM
Economic expansion
Economic growth
European Investment Bank
External lending mandate
External mandate
Growth rate
Integrated truss segment S0
Integrated truss structure S0
Integrated truss structure-starboard zero
S-zero truss
S0
S0 truss
S0 truss segment
S0-truss
Starboard 0 truss segment
Truss segment S0
Zero growth
Zero point five
Zero-energy building design
Zero-energy building plan
Zero-energy building project
Zero-energy building proposal

Traduction de «eib’s zero » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
S0 truss [ S0 | S0-truss | integrated truss structure S0 | integrated truss structure-starboard zero | integrated truss segment S0 | central truss segment | central segment | truss segment S0 | S0 truss segment | starboard 0 truss segment | S-zero truss ]

poutre S0 [ S0 | segment de poutre intégrée S0 | segment central de la poutre | segment central d'ossature | segment central S0 | poutrelle intégrée S0 | segment de poutrelle S0 | segment central ITS-S0 ]


Board of Directors | Board of Directors of the EIB | Board of Directors of the European Investment Bank | EIB Board of Directors

Conseil d’administration | Conseil d’administration de la BEI | Conseil d'administration de la Banque européenne d'investissement


European Investment Bank [ EIB [acronym] ]

Banque européenne d'investissement [ BEI [acronym] ]


EIB Information | EIB INFO [Abbr.]

BEI Information | BEI Info [Abbr.]


EIB External Lending Mandate | EIB external mandate | external lending mandate | external mandate | ELM [Abbr.]

mandat de prêt extérieur de la BEI | mandat extérieur de la BEI


zero-energy building plan | zero-energy building proposal | zero-energy building design | zero-energy building project

conception de bâtiments à consommation énergétique nulle | conception de bâtiments zéro énergie






economic growth [ economic expansion | growth rate | zero growth ]

croissance économique [ croissance zéro | expansion économique | taux de croissance ]


develop a portfolio | develop financial portfolio | develop investment portfolio | develop zero-investment portfolio

développer un portefeuille d’investissement | mettre au point un portefeuille de placements
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
58. Emphasises the importance of the EIB’s zero tolerance policy on fraud and corruption; draws attention to the importance of not funding undertakings which have been shown to be involved in fraud and corruption; regards as inadequate the EIB’s current policy on non-cooperative jurisdictions, including the latest addendum, and calls on the EIB to implement without delay a new ‘responsible tax policy’ under which it would carry out a forensic review of the beneficial owners of the undertakings funded and, in cases where multinationals are in receipt of funding, it would require the latter to provide in advance a breakdown of the revenu ...[+++]

58. soutient l'importance de la politique de tolérance zéro de la BEI en matière de fraude et de corruption; rappelle qu'il convient d'éviter de financer des entreprises impliquées dans des affaires de fraude et de corruption avérées; estime que la politique actuelle de la BEI sur les pays et territoires non coopératifs (non-cooperative jurisdiction), y compris le récent addendum, est inappropriée, et qu'en revanche, la BEI doit adopter sans délai une nouvelle politique sur la taxation responsable, en vertu de laquelle elle procède à une évaluation criminalistique des bénéficiaires effectifs des sociétés concernées par ses financements ...[+++]


58. Emphasises the importance of the EIB’s zero tolerance policy on fraud and corruption; draws attention to the importance of not funding undertakings which have been shown to be involved in fraud and corruption; regards as inadequate the EIB’s current policy on non-cooperative jurisdictions, including the latest addendum, and calls on the EIB to implement without delay a new ‘responsible tax policy’ under which it would carry out a forensic review of the beneficial owners of the undertakings funded and, in cases where multinationals are in receipt of funding, it would require the latter to provide in advance a breakdown of the revenu ...[+++]

58. soutient l'importance de la politique de tolérance zéro de la BEI en matière de fraude et de corruption; rappelle qu'il convient d'éviter de financer des entreprises impliquées dans des affaires de fraude et de corruption avérées; estime que la politique actuelle de la BEI sur les pays et territoires non coopératifs (Non-Cooperative Jurisdiction), y compris le récent addendum, est inappropriée, et qu'en revanche, la BEI doit adopter sans délai une nouvelle politique sur la taxation responsable, en vertu de laquelle elle procède à une évaluation criminalistique des bénéficiaires effectifs des sociétés concernées par ses financements ...[+++]


21. Supports the EIB's ‘zero-tolerance’ policy towards fraud and corruption, and asks the Bank to speed up, in cooperation with the Commission, the establishment of a blacklist of fraudsters, and the development and implementation of a debarment system for companies found guilty of corruption by the EIB and other multilateral development banks;

21. appuie la BEI dans son choix d'appliquer une politique de «tolérance zéro» face à la fraude et à la corruption et lui demande d'accélérer, en coopération avec la Commission, l'établissement d'une liste noire des fraudeurs et la mise en place et le lancement d'un système d'exclusion visant les entreprises convaincues de corruption par la BEI et d'autres banques multilatérales de développement;


21. Supports the EIB’s ‘zero-tolerance’ policy towards fraud and corruption, and asks the Bank to speed up, in cooperation with the Commission, the establishment of a blacklist of fraudsters, and the development and implementation of a debarment system for companies found guilty of corruption by the EIB and other multilateral development banks;

21. appuie la BEI dans son choix d'appliquer une politique de "tolérance zéro" face à la fraude et à la corruption et lui demande d'accélérer, en coopération avec la Commission, l'établissement d'une liste noire des fraudeurs et la mise en place et le lancement d'un système d'exclusion visant les entreprises convaincues de corruption par la BEI et d'autres banques multilatérales de développement;


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21. Supports the EIB's ‘zero-tolerance’ policy towards fraud and corruption, and asks the Bank to speed up, in cooperation with the Commission, the establishment of a blacklist of fraudsters, and the development and implementation of a debarment system for companies found guilty of corruption by the EIB and other multilateral development banks;

21. appuie la BEI dans son choix d'appliquer une politique de «tolérance zéro» face à la fraude et à la corruption et lui demande d'accélérer, en coopération avec la Commission, l'établissement d'une liste noire des fraudeurs et la mise en place et le lancement d'un système d'exclusion visant les entreprises convaincues de corruption par la BEI et d'autres banques multilatérales de développement;


On two occasions this year EIB extended the yield curve in CZK, offering record maturities of 20 and 25 years (CZK 3.5bn zero coupon due 02/23 and CZK 1bn zero coupon due 02/28).

À deux reprises cette année, la BEI a allongé la courbe de ses rendements en CZK, offrant des durées record de 20 et 25 ans (émission de 3,5 milliards de CZK à coupon zéro échéance février 2023, et émission de 1 milliard de CZK à coupon zéro échéance février 2028).


5. The Redirected Mediterranean Policy provided for (i) further limited concessions for agricultural exports covered by the Agreements (reduction to zero of duties within tariff quotas to be reached in 1993 instead of 1995; a 3 to 5% annual increase in tariff quotas over the 1992-1995 period); (ii) a renewal of the financial protocols with Southern and Eastern Mediterranean countries2 amounting to around 2 billion ECU in grants from the Community budget and EIB loans for the 1992-96 period (the latest Financial Protocol with Israel consists of EIB loans only; the latest Financial Protocol with Syria has not yet received the favourable ...[+++]

5 Cette politique méditerranéenne rénovée prévoit: (i) l'octroi de nouvelles concessions, limitées, aux exportations des produits agricoles visés par les accords (droits ramenés à zéro dans le cadre des contingents tarifaires en 1993 au lieu de 1995; augmentation annuelle de 3 à 5 % des contingents tarifaires pour la période 1992-1995); (ii) la reconduction des protocoles financiers conclus avec les pays du Sud et de l'Est de la Méditerranée(2) et octroyant environ 2 milliards d'écus sous la forme de subventions financées sur le budget de la Communauté et de prêts BEI pour la période 1992-96 (le dernier protocole financier conclu avec ...[+++]


The Redirected Mediterranean Policy provided for : * further limited concessions for agricultural exports covered by the agreements (reduction to zero of duties within tariff quotas to be reached in 1993 instead of 1995; a 3 to 5 % annual increase in tariff quotas over the 1992-1995 period); * a renewal of the Financial Protocols with Southern and Eastern Mediterranean countries[2] amounting to around 2 billion ECU (1 ECU = appox. 1.21 USD) in grants from the Community budget and European Investment Bank loans for the 1992-96 period; as well as two innovatory elements: * a special financial envelope destined to support structural adju ...[+++]

Cette politique méditerranéenne rénovée prévoit: -- l'octroi de nouvelles concessions, limitées, aux exportations des produits agricoles visés par les accords (droits ramenés à zéro dans le cadre des contingents tarifaires en 1993 au lieu de 1995; augmentation annuelle de 3 à 5 % des contingents tarifaires pour la période 1992-1995); -- la reconduction des protocoles financiers conclus avec les pays du Sud et de l'Est de la Méditerranée[2] et octroyant environ 2 milliards d'écus (1 écu = approximativement 1,21 USD) sous la forme de subventions financées sur le budget de la Communauté et de prêts de la Banque européenne d'investissement ...[+++]


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