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CCERD
Cabinet Committee on Economic Development
Cabinet Committee on Economic and Regional Development
Canada Economic Development for Quebec Regions
D-8
ECA
ECE
ECLAC
EI economic region
ESA
ESCAP
ESCWA
Economic Commission for Africa
Economic Commission for Europe
Economic Development Committee
Economic and Regional Development Committee
Economic and Social Commission for Western Asia
Economic area
Economic region
Economic space
Economic zone
Employment insurance economic region
European accounting system
European system of accounts
European system of integrated economic accounts
European system of national and regional accounts
Federal Office of Regional Development -
REC
REIO
Regional Economic Community
Regional economic integration organisation
Regional economic integration organization
The Developing Eight Economic Cooperation Group
UI Economic Region
UN regional commission
Unemployment insurance economic region
United Nations regional commission

Traduction de «eight regional economic » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
employment insurance economic region [ EI economic region | unemployment insurance economic region | UI Economic Region ]

région économique de l'assurance-emploi [ région économique de l'a.-e. | région économique de l'assurance-chômage | région économique de l'a.-c ]


economic region [ economic area | economic zone | Economic space(ECLAS) | Economic area(STW) ]

région économique [ espace économique | zone économique ]


Economic Development Agency of Canada for the Regions of Quebec [ Canada Economic Development for Quebec Regions | Federal Office of Regional Development - (Quebec) ]

Agence de développement économique du Canada pour les régions du Québec [ Développement économique Canada pour les régions du Québec | Bureau fédéral de développement régional (Québec) ]


Cabinet Committee on Economic and Regional Development [ CCERD | Economic and Regional Development Committee | Economic Development Committee | Cabinet Committee on Economic Development ]

Comité du Cabinet chargé du développement économique et régional [ CCDER | Comité du développement économique et régional | Comité du Cabinet chargé du développement économique | Comité du développement économique ]


D-8 | the Developing Eight Economic Cooperation Group

Groupe des Huit Principaux Pays en Développement | Groupe du D-8


UN regional commission [ ECA | ECE | ECLAC | Economic and Social Commission for Asia and the Pacific | Economic and Social Commission for Western Asia | Economic Commission for Africa | Economic Commission for Europe | Economic Commission for Latin America and the Caribbean | ESCAP | ESCWA | United Nations regional commission ]

commission régionale ONU [ CEA | CENUE | CEPALC | CESAO | CESAP | Commission économique des Nations unies pour l'Afrique | Commission économique des Nations unies pour l'Amérique latine et les Caraïbes | Commission économique des Nations unies pour l'Europe | Commission économique et sociale des Nations unies pour l'Asie et le Pacifique | Commission économique et sociale des Nations unies pour l'Asie occidentale | commission régionale des Nations unies ]


Regional Economic Community | REC [Abbr.]

communauté économique régionale | CER [Abbr.]


regional economic integration organisation | REIO [Abbr.]

organisation d'intégration économique | organisation d'intégration économique régionale | organisation régionale d'intégration économique | OIER [Abbr.] | REIO [Abbr.]


European accounting system [ ESA | European system of accounts | European system of integrated economic accounts | European system of national and regional accounts | European system of national and regional accounts in the European Union ]

système européen de comptabilité [ SEC | système européen de comptes | système européen de comptes économiques intégrés | système européen des comptes nationaux et régionaux ]


regional economic integration organization

organisation régionale d'intégration économique
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Recognises the critical contribution of the African Peace Facility in developing the triangular partnership between the UN, the EU and the AU; believes that this Facility provides both an entry point and a potential lever for creating a stronger partnership between the EU and the AU and has proved indispensable in allowing the AU, and through it the eight Regional Economic Communities (RECs), to plan and manage their operations; considers it vital that the EU institutions and Member States remain closely engaged if the Facility is to be fully utilised and that the AU demonstrate higher levels of efficiency and transparency in using the ...[+++]

reconnaît la contribution essentielle apportée par la facilité de soutien à la paix pour l'Afrique à l'élaboration du partenariat triangulaire entre les Nations unies, l'Union européenne et l'Union africaine; estime que cette facilité est à la fois un point de départ et un levier potentiel pour l'établissement d'un partenariat plus étroit entre l'Union européenne et l'Union africaine et s'est avérée indispensable en permettant à l'Union africaine et, par son intermédiaire, aux huit communautés économiques régionales (CER), de planifier et de gérer leurs opérations; considère que les institutions de l'Union européenne et les États membr ...[+++]


Two measures (EUR 37 million) will target the areas of transit in Niger in order to increase employment opportunities and income-generating activities for migrants and local populations. One measure (EUR 6 million) will be aimed at setting up a joint investigation team in Niger to combat networks engaged in smuggling migrants and human trafficking. A regional measure (EUR 5 million) will build on the capacities of the countries of the Economic Community of West African States (ECOWAS) in the fight ...[+++]

Deux actions (37M€) cibleront les zones de transit du Niger afin d'accroître les possibilités d'emploi et les activités rémunératrices au bénéfice des migrants et des populations locales; Une action (6M€) visera à mettre en place une équipe commune d'enquête au Niger pour lutter contre les réseaux de trafic de migrants et de traite d'êtres humains; Une action régionale (5M€) permettra de renforcer les capacités des pays de la Communauté économique des États de l'Afrique de l'Ouest (CÉDÉAO) à lutter contre le crime organisé, les trafics et le terrorisme par la création ou le renforcement de la capacité à collecter, centraliser, gérer et ...[+++]


B. whereas Malaysia is an active member of the Asia-Pacific Economic Cooperation (APEC) forum, the Organisation of Islamic Cooperation (OIC), the Non-Aligned Movement (NAM), the Asian Development Bank (ADB), the UN Economic and Social Commission for Asia and the Pacific (Unescap), the Colombo Plan promoting economic and social development in the Asia-Pacific region, the UN Food and Agriculture Organisation (FAO), the Asia-Europe Meeting (ASEM)), and the Brunei Darussalam-Indonesia-Malaysia-Philippines East Asian Growth Area (BIMP-EAG ...[+++]

B. considérant que la Malaisie est un membre actif du forum de la Coopération économique Asie‑Pacifique (APEC), de l'Organisation de la conférence islamique (OCI), du Mouvement des non-alignés (MNA), de la Banque asiatique de développement (BAD), de la Commission économique et sociale pour l'Asie et le Pacifique (CESAP) des Nations unies, du plan de Colombo pour le développement coopératif économique et social des pays de l'Asie et du Pacifique, de l'Organisation des Nations unies pour l'alimentation et l'agriculture (FAO), du sommet Asie‑Europe (ASEM) et de la zone de croissance de l'Asie orientale Brunei-Darussalam-Indonésie-Malaisie- ...[+++]


Calls on the Government to revitalise its efforts, as part of the process of democratic opening, to address the Kurdish issue comprehensively with a view to reaching a peaceful solution: notably by ensuring consistent interpretation of laws permitting use of the Kurdish language in political and public life and in education; by amending anti-terror legislation to avoid abuses or extensive interpretation; by guaranteeing the rights to freedom of expression, association and assembly; by addressing efficiently the problems of persons displaced from their home regions as a consequence of, inter alia, the long conflict; and by further impr ...[+++]

invite le gouvernement à relancer ses efforts, dans le cadre de l'ouverture démocratique, pour aborder la question kurde de manière globale, en vue de parvenir à un règlement pacifique, en particulier: en assurant une interprétation cohérente des lois permettant d'utiliser la langue kurde dans la vie politique et publique et dans l'enseignement, en modifiant la législation antiterroriste pour éviter les abus et les interprétations extensives; en garantissant les droits relatifs aux libertés d'expression, d'association et de réunion; en s'occupant efficacement des problèmes des personnes déplacées ayant quitté leur région d'origine en raison ...[+++]


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− (PT) With a population of 100 million spread across 14 countries, eight of which are EU Member States, the Danube region covers some of Europe’s richest and poorest regions, and can be defined as a macro-region with heterogeneous economic capacities.

− (PT) Avec une population de 100 millions de personnes réparties dans 14 pays, dont huit États membres de l’UE, la région du Danube couvre quelques-unes des régions les plus riches et les plus pauvres d’Europe, et peut être définie comme une macrorégion avec des capacités économiques hétérogènes.


The regions of eight EU Member States, as well as those of states outside the Union, with close on 100 million inhabitants, are now able to plan, set priorities and implement action in pursuit of common goals, with the overall aim of ensuring effective protection of the environment and harmonious economic and social development.

Les régions de huit États membres de l'Union mais aussi d'États non membres, comptant près de cent millions d'habitants, peuvent élaborer des projets, établir des priorités et mettre en œuvre des mesures servant leurs objectifs communs. Le principal objectif doit être de garantir une protection adéquate de l'environnement et un développement économique et social harmonieux.


10. Highlights the importance of the eight core challenges identified in the joint report on the National Action Plans and calls for a more thorough process of information, consultation and participation in drawing up, following up and evaluating these plans at national, regional and local level with the involvement of not only national but also regional and local institutions, as well as the NGOs, the social and economic operators and partn ...[+++]

10. souligne l'importance des huit défis fondamentaux visés dans le rapport conjoint sur les plans nationaux et demande la mise en place d'un processus approfondi d'information, de consultation et de participation aux stades de l'élaboration, du suivi et de l'évaluation de ces plans aux niveaux national, régional et local, avec la participation des institutions nationales, mais aussi régionales et locales, des ONG, des acteurs sociaux et économiques et des partenaires et instances représentant les personnes exclues ou qui risquent de l'être; attire l'attention sur la nécessité d'associer également les parlements nationaux et régionaux d ...[+++]


9. Highlights the importance of the eight core challenges identified in the joint report on the National Action Plans and calls for a more thorough process of information, consultation and participation in drawing up, following up and evaluating these plans at national, regional and local level with the involvement of not only national but also regional and local institutions, as well as the NGOs, the social and economic operators and partn ...[+++]

9. souligne l'importance des huit défis fondamentaux visés dans le rapport conjoint sur les plans nationaux et demande la mise en place d'un processus approfondi d'information, de consultation et de participation aux stades de l'élaboration, du suivi et de l'évaluation de ces plans aux niveaux national, régional et local, avec la participation des institutions nationales, certes, mais aussi régionales et locales, des ONG, des acteurs sociaux et économiques et des partenaires et instances représentant les personnes exclues ou qui risquent de l'être; attire l'attention sur la nécessité d'associer également les parlements nationaux et régi ...[+++]


Those eight measures were assessed in accordance with the provisions of the code, paragraph G of which includes the following guidance: "insofar as the tax measures are used to support the economic development of particular areas, an assessment should be made of whether the measures are in proportion to, and targeted at, the aims sought. In assessing this, particular attention will be paid to special features and constraints in the case of the outermost regions [...], without unde ...[+++]

Les mesures concernant les régions ultrapériphériques ont été évaluées conformément aux dispositions du code, dont le paragraphe G précise, s'agissant des mesures fiscales utilisées pour soutenir le développement économique de régions déterminées, qu'il "sera évalué si elles sont proportionnelles et ciblées par rapport à l'objectif visé", et que "dans le cadre de cette évaluation, une attention particulière sera accordée aux caractéristiques et contraintes particulières des régions ultrapériphériques (...) sans nuire à l'intégrité et ...[+++]


Those eight measures were assessed in accordance with the provisions of the code, paragraph G of which includes the following guidance: "insofar as the tax measures are used to support the economic development of particular areas, an assessment should be made of whether the measures are in proportion to, and targeted at, the aims sought. In assessing this, particular attention will be paid to special features and constraints in the case of the outermost regions [...], without unde ...[+++]

Les mesures concernant les régions ultrapériphériques ont été évaluées conformément aux dispositions du code, dont le paragraphe G précise, s'agissant des mesures fiscales utilisées pour soutenir le développement économique de régions déterminées, qu'il "sera évalué si elles sont proportionnelles et ciblées par rapport à l'objectif visé", et que "dans le cadre de cette évaluation, une attention particulière sera accordée aux caractéristiques et contraintes particulières des régions ultrapériphériques (...) sans nuire à l'intégrité et ...[+++]


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