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Call for competitors
Call of the competitors
Communicate information during a sports game
Communicate information during sport game
Competitor
Competitor organism
Create relationships with competitors of sports
Create relationships with sport competitors
Create relationships with sporting competitors
Direct election
EP elections
Election
Election by direct suffrage
Election by direct vote
Election campaign
Election monitoring
Election observation
Elections to the European Parliament
European Parliamentary elections
European elections
Monitor online competitors
Monitoring online competitors
Provide information during a sport competitors
Supervise online competitors
Verification of the regularity of an election
View online competitors

Vertaling van "election competitors " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
monitoring online competitors | supervise online competitors | monitor online competitors | view online competitors

surveiller des concurrents en ligne


create relationships with sporting competitors | keep up relationships with sport competitors and representatives | create relationships with competitors of sports | create relationships with sport competitors

nouer des relations avec des compétiteurs sportifs




communicate information effectively to sport competitors and participants | provide information during a sport competitors | communicate information during a sports game | communicate information during sport game

communiquer des informations pendant une épreuve sportive


competitor | competitor organism

compétiteur | concurrent | organisme concurrent | organisme en compétition




election monitoring [ election observation | verification of the regularity of an election ]

vérification du scrutin [ observation électorale ]


elections to the European Parliament | EP elections | European elections | European Parliamentary elections

élection du Parlement européen | élections européennes


call of the competitors [ call for competitors ]

appel des concurrents


direct election | election by direct suffrage | election by direct vote

scrutin direct | vota à la base | vote direct
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Of course the Minister of Finance, myself and all the government are watching the situation very closely, but all indications are that the Canadian economy will outperform any competitors in the OECD next year because we were prudent to have a budget in October and of course an election in November.

Il va de soi que le ministre des Finances, moi-même et tout le gouvernement suivons la situation de très près, mais tous les indices portent à croire que l'économie canadienne surclassera celle de tous ses concurrents de l'OCDE l'an prochain parce que nous avons eu la prudence de présenter un budget en octobre et, bien sûr, de tenir également des élections en novembre.


Electing senators under the existing system would entrench and exacerbate inequities that are acceptable for an appointed body acting as a " chamber of sober second thought," but clearly would not be acceptable in a body that would become a potential democratic competitor to the House of Commons.

Élire des sénateurs suivant le système actuel enchâsserait et exacerberait les iniquités qui seraient acceptables pour un corps nommé faisant fonction de « chambre de réflexion », mais qui serait clairement inacceptable dans un organisme qui deviendrait un concurrent démocratique éventuel de la Chambre des communes.


to ensure that rules relating to political information throughout the audiovisual media sector guarantee fair access to different political competitors, opinions and viewpoints, in particular on the occasion of elections and referendums, allowing citizens to form their own opinions without undue influence from one dominant opinion‑forming power;

d'assurer que les règles relatives aux informations politiques dans l'ensemble du secteur audiovisuel garantissent un accès équitable aux divers concurrents, opinions et points de vue politiques, en particulier lors d'élections et de référendums, permettant ainsi aux citoyens de se faire leurs propres opinions sans être influencés par une puissance d'influence dominante;


– to ensure that rules relating to political information throughout the audiovisual media sector guarantee fair access to different political competitors, opinions and viewpoints, in particular on the occasion of elections and referendums, allowing citizens to form their own opinions without undue influence from one dominant opinion-forming power;

– d'assurer que les règles relatives aux informations politiques dans l'ensemble du secteur audiovisuel garantissent un accès équitable aux divers concurrents, opinions et points de vue politiques, en particulier lors d'élections et de référendums, permettant ainsi aux citoyens de se faire leurs propres opinions sans être influencés par une puissance d'influence dominante;


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27. Underlines the need for rules in relation to political information in the whole audiovisual media sector, in order to guarantee fair access to different political competitors, opinions and viewpoints, in particular on the occasion of elections and referendums, with a view to ensuring that citizens can form their opinions without undue influence from one dominant opinion-forming power; stresses that such rules need to be properly enforced by the regulatory bodies;

27. souligne la nécessité de règles relatives à l'information politique dans l'ensemble du secteur des médias audiovisuels afin de garantir un accès équitable aux différents concurrents politiques, aux différentes opinions et aux différents points de vue, en particulier à l'occasion d'élections et de référendums, de sorte que les citoyens puissent se forger leur opinion sans influence excessive d'une personne au pouvoir jouant un rôle prédominant dans la formation des opinions; souligne que les organismes de régulation doivent veiller à faire appliquer correctement ces règles;


The Council also expects the Government of Ukraine to implement in an inclusive dialogue with the opposition the public commitments made by the Prime Minister of Ukraine, including early steps to establish a reliable electoral system based on an Election Code and clear rules for balanced media access for electoral competitors.

Le Conseil espère par ailleurs que le gouvernement ukrainien mettra en œuvre, dans le cadre d'un dialogue ouvert avec l'opposition, les engagements publics pris par le premier ministre de l'Ukraine, y compris des mesures rapides visant à l'établissement d'un système électoral fiable fondé sur un code électoral et des règles claires pour un accès équitable des candidats aux médias.


While the World Anti Doping Code (the Code) focuses on the fight against doping in international and national elite sports, the Code also states that some National Anti Doping Organisations (NADOs) may elect to test and apply anti-doping rules to recreational-level or masters competitors, but that the NADOs are not required to apply all aspects of the Code to such persons and instead can establish specific national rules for doping control for non-international-level or non-national-level competitors without being in conflict with the ...[+++]

Si le code mondial antidopage («le code») se focalise sur la lutte contre le dopage dans les sports de haut niveau aux niveaux international et national, il précise également que certaines organisations nationales antidopage peuvent décider de contrôler des concurrents de niveau récréatif ou à des épreuves de vétérans, mais que les organisations nationales antidopage n’ont pas l’obligation d’appliquer tous les aspects du code à ces personnes et que des règles nationales particulières peuvent être établies pour le contrôle du dopage dans le cas des concurrents qui ne sont pas de niveau international ni de niveau national, sans créer de co ...[+++]


C. whereas, nevertheless, the election environment in Belarus still failed to allow genuine political competition and equal treatment of election competitors by the authorities; whereas serious concerns remain with regard to the fundamental rights of freedom of assembly and expression; whereas the legislative framework continues to present obstacles for elections in line with OSCE commitments; whereas the composition of the election commission diminished stakeholders' confidence in the election process; whereas there were serious shortcomings concerning transparency of the vote count,

C. considérant néanmoins que l'environnement électoral au Belarus n'a toujours pas permis un véritable affrontement politique ni garanti l'égalité de traitement entre les candidats de la part des autorités; que de vives inquiétudes subsistent au sujet de droits fondamentaux tels que la liberté de réunion et d'expression; que le cadre législatif continue d'entraver la tenue d'élections conformes aux engagements de l'OSCE; que la composition de la commission électorale a entamé la confiance des parties prenantes dans le processus él ...[+++]


2. Points out that the majority of Belarussian society has no opportunity to receive independent domestic or European political information, critical reports, information about the activities of the opposition, information about the real economic situation of the country or the present impact on their lives of the Chernobyl disaster in 1986; considers that, particularly in view of the Presidential election in 2006, the society of Belarus must receive independent information about the candidates who will run as competitors to President Lukash ...[+++]

2. souligne que la majorité de la société bélarussienne n'a aucune possibilité de recevoir des informations politiques nationales ou européennes de sources indépendantes, des rapports critiques, des informations sur les activités de l'opposition, des informations sur la situation économique réelle du pays ou l'impact actuel sur leur existence de la catastrophe survenue à Tchernobyl en 1986; estime que, en particulier dans la perspective des élections présidentielles de 2006, la société bélarussienne doit se voir fournir des informations de sources indépendantes sur les candidats qui brigueront le poste du président Loukachenko; estime ...[+++]


BaByliss, a French company, which wished to acquire some of the activities of Moulinex and position itself as a potential competitor on the market for small household electical appliances brought a case before the Court of First Instance against the decision of the Commission.

BaByliss, société française qui prétendait acquérir une partie des activités de Moulinex et qui se positionne comme un concurrent potentiel dans le domaine du petit électroménager de cuisine, a introduit un recours devant le Tribunal de première instance à l'encontre de la décision de la Commission.


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