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Audibility threshold
Auditory threshold
Avalanche threshold
Basket exit level
Basket extractor threshold
Basket withdrawal threshold
Basket-exit threshold
Break-open threshold energy
Breakopen threshold energy
Community electoral law
Danger threshold
Discomfort level
Discomfort threshold
EBT
Elector
Electoral body
Electoral quota
Electoral threshold
Electorate
Energy break open threshold
Energy breakopen threshold
European electoral system
Hazard threshold
Hazard threshold level
Hearing threshold
Hearing-threshold
Loudness discomfort level
Threshold
Threshold for avalanches
Threshold for avalanching
Threshold of audibility
Threshold of discomfort
Threshold of hearing
Tolerance level
Tolerance threshold
Uncomfortable loudness level
Uniform electoral procedure

Vertaling van "electoral threshold " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
electoral quota [ electoral threshold ]

quotient électoral [ seuil électoral ]


electorate [ elector | electoral body ]

électorat [ collège électoral | électeur ]


European electoral system [ Community electoral law | uniform electoral procedure ]

système électoral européen [ droit électoral communautaire | procédure électorale uniforme ]


energy breakopen threshold | EBT | energy break open threshold | breakopen threshold energy | break-open threshold energy

seuil d'énergie de perforation | seuil d'énergie d'éventration | seuil de rupture énergétique | énergie de seuil de perforation | énergie de seuil à l'éventration


threshold of audibility [ audibility threshold | threshold of hearing | hearing threshold ]

seuil d'audibilité


avalanche threshold [ threshold | threshold for avalanches | threshold for avalanching ]

seuil critique de déclenchement d'avalanche


basket exit level | basket extractor threshold | basket withdrawal threshold | basket-exit threshold

seuil de sortie de panier


hearing threshold | hearing-threshold | auditory threshold

seuil d'audition | seuil d'audibilité | seuil auditif


hazard threshold [ danger threshold | hazard threshold level ]

seuil de danger


discomfort level | discomfort threshold | uncomfortable loudness level | loudness discomfort level | tolerance threshold | tolerance level | threshold of discomfort

niveau d'inconfort
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
11. Welcomes the democratisation package presented by the government on 30 September 2013 and calls on the government to implement it rapidly and fully, to duly consult the opposition and relevant civil society organisations in the preparation of implementing legislation and to continue with its reform efforts towards the revision of the electoral system (including the lowering of the 10 % electoral threshold) and the adequate inclusion of all components of Turkish society, in order to strengthen democracy and better reflect the existing pluralism in the country; stresses the urgent need for comprehensive anti-discrimination legislation ...[+++]

11. salue le train de mesures de démocratisation présentées par le gouvernement le 30 septembre 2013 et invite celui-ci à le mettre en œuvre rapidement et intégralement, à consulter en bonne et due forme l'opposition et les organisations concernées de la société civile aux fins de l'élaboration de la législation d'application et à poursuivre ses efforts de réforme tendant à la révision du système électoral, qui comprend également l'abaissement du seuil électoral de 10 %, ainsi qu'à la participation de toutes les composantes de la société turque afin de renforcer la démocratie et de mieux refléter le pluralisme existant dans le pays; ins ...[+++]


11. Welcomes the democratisation package presented by the government on 30 September 2013 and calls on the government to implement it rapidly and fully, to duly consult the opposition and relevant civil society organisations in the preparation of implementing legislation and to continue with its reform efforts towards the revision of the electoral system (including the lowering of the 10 % electoral threshold) and the adequate inclusion of all components of Turkish society, in order to strengthen democracy and better reflect the existing pluralism in the country; stresses the urgent need for comprehensive anti-discrimination legislation ...[+++]

11. salue le train de mesures de démocratisation présentées par le gouvernement le 30 septembre 2013 et invite celui-ci à le mettre en œuvre rapidement et intégralement, à consulter en bonne et due forme l'opposition et les organisations concernées de la société civile aux fins de l'élaboration de la législation d'application et à poursuivre ses efforts de réforme tendant à la révision du système électoral, qui comprend également l'abaissement du seuil électoral de 10 %, ainsi qu'à la participation de toutes les composantes de la société turque afin de renforcer la démocratie et de mieux refléter le pluralisme existant dans le pays; ins ...[+++]


5. Recognises that, despite the many shortcomings in the electoral process, the positive outcome of the elections – the high turnout, the fact that results according to party lists coincided closely with preliminary exit-poll data, and the fact that new political forces were able to overcome the electoral threshold – reflects the desire of the citizens of Ukraine to live in a democratic and pluralistic society;

5. reconnaît cependant que, malgré les nombreuses imperfections qui ont émaillé le processus électoral, l'issue positive de ce scrutin (la forte participation, le fait que les résultats des listes des partis coïncident étroitement avec les premiers sondages effectués à la sortie des bureaux de vote et que de nouvelles forces politiques ont pu surmonter le seuil de représentativité) traduit la volonté des citoyens ukrainiens de vivre dans une société démocratique et pluraliste;


I consider that the existence of the threshold diminishes public confidence in the electoral process and encourages a public perception that the threshold exists only to benefit the major political parties, who alternate, from time to time, in forming the government and are in a position to maintain it.

Je considère que l'existence d'un seuil diminue la confiance du public envers le processus électoral et l'incite à penser que ce seuil existe uniquement pour avantager les partis politiques les plus importants qui se relaient pour former le gouvernement et qui sont en position d'y rester.


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Its task is to examine administrative and legal issues, including ones you have referred to us in the past, Mr. Chairman. To date, the Committee has met five times and has had very productive discussions on important subjects, for example the 15% voter threshold for reimbursement of candidates, the National Register of Electors, our program targeting Aboriginal electors, and our Electoral Geography Program.

Jusqu'à présent, le comité consultatif s'est réuni cinq fois et a tenu des échanges très fructueux sur des sujets importants, comme le seuil de 15 p. 100 des électeurs pour le remboursement des candidats, le registre national des électeurs, notre programme ciblant les électeurs autochtones et notre programme de géographie électorale.


Other amendments include requiring calling service providers to keep copies of scripts and recordings for three years instead of one; allowing the Chief Electoral Officer and the Commissioner of Canada Elections to exchange information and documents; allowing the commissioner to publicly disclose information about investigations where it is in the public interest; increasing the spending limit for elections, with a longer writ period than the 37-day period; adding a clear prohibition against a third-party unable to show a link to Canada incurring more than $500 in an election; clarifying the intent of giving the commissioner the unr ...[+++]

Voici d'autres amendements: obliger les fournisseurs de service d'appel à conserver des copies des scripts et des enregistrements pendant trois ans au lieu d'un an; permettre au directeur général des élections et au commissaire aux élections du Canada d'échanger des renseignements et des documents et autoriser le commissaire à publier des renseignements sur des enquêtes si c'est dans l'intérêt public; augmenter la limite de dépenses lors des campagnes électorales et prolonger la période électorale qui est actuellement de 37 jours; interdire clairement aux tiers qui sont incapables d'établir un lien avec le Canada de faire une contribu ...[+++]


These amendments include: prohibition of electoral blocs, increase of electoral threshold from 4% to 6%, unrealistic and undemocratic electoral threshold in relation to the real political situation in the Republic of Moldova, prohibition for people with dual citizenship to hold public positions, including to become Members of the Parliament etc.

Il s’agit, entre autres, de l’interdiction des blocs électoraux, de l’augmentation du seuil électoral de 4 à 6 %, ce qui est irréaliste et non démocratique vu la situation politique réelle en République de Moldavie, de l’interdiction pour les personnes possédant deux nationalités d’occuper des fonctions publiques, notamment de devenir députés, etc.


These amendments include: prohibition of electoral blocs, increase of electoral threshold from 4% to 6%, unrealistic and undemocratic electoral threshold in relation to the real political situation in the Republic of Moldova, prohibition for people with dual citizenship to hold public positions, including to become Members of the Parliament etc.

Il s’agit, entre autres, de l’interdiction des blocs électoraux, de l’augmentation du seuil électoral de 4 à 6 %, ce qui est irréaliste et non démocratique vu la situation politique réelle en République de Moldavie, de l’interdiction pour les personnes possédant deux nationalités d’occuper des fonctions publiques, notamment de devenir députés, etc.


At the end of the vote count, this threshold was not met, with only 39.09% supporting BC-STV. Threshold two was that in 60% of the electoral districts that would be 51 of the now 85 districts more than 50% of the votes had to support BC-STV. This threshold also was not met, with only eight districts, 9.04%, supporting BC-STV in the majority.

Après comptage des votes, on a pu constater que le seuil n'avait pas été atteint, 39,09 p. 100 seulement des électeurs appuyant le mode VUT-C.-B. Selon le deuxième seuil, plus de 60 p. 100 des circonscriptions — soit 51 des circonscriptions, désormais au nombre de 85 — devaient afficher plus de 50 p. 100 des votes en faveur du mode VUT-C.-B.


On the subject of thresholds, I'll just mention very briefly that the reduction in the reimbursement threshold from 15% to 10% is a major step in the right direction—although we do remind the committee that the chief electoral officer has repeatedly recommended that it should be 5%, in order to harmonize it with another threshold that is set for parties.

En ce qui concerne les seuils, je mentionnerai très brièvement que la réduction du seuil de remboursement qui passe de 15 p. 100 à 10 p. 100 est un grand pas dans la bonne voie—nous tenons toutefois à rappeler au comité que le directeur général des élections a recommandé à maintes reprises qu'il soit de 5 p. 100, afin de l'harmoniser avec l'autre seuil établi pour les partis.


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