Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Backup power
Burn-out power
EPU
Emergency Powers Act
Emergency generating group
Emergency generator
Emergency power
Emergency power generating set
Emergency power generator
Emergency power supply
Emergency power supply system
Emergency power unit
In-flight emergency power
Power stand-by unit
Rule under emergency powers
Standby power supply

Traduction de «emerging power china » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
emergency generating group | emergency power generating set

groupe de secours | groupe éléctrique de secours | groupe éléctrogène de secours.




emergency generator | emergency power generator

générateur de secours | génératrice de secours


burn-out power | emergency power

puissance de détresse


emergency power unit | EPU | power stand-by unit | backup power | standby power supply

alimentation de secours | groupe auxiliaire de secours | groupe d'alimentation électrique de secours | groupe d'alimentation de secours | groupe électrogène de secours


emergency power supply system

ensemble d'alimentation de secours


Committee on Emergency Power Supply for Buildings (New Standard C2-82)

Committee on Emergency Power Supply for Buildings (New Standard C2-82)




emergency power supply

alimentation électrique de secours


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Given its particular position as a newly emerging power, China could notably play an important role in the common effort to reconcile the interests of developing and developed countries.

Compte tenu de sa position particulière de puissance émergente récente, la Chine pourrait notamment contribuer aux efforts communs entrepris pour réconcilier les intérêts des pays industrialisés et des pays en développement.


Globalisation brings opportunities and challenges for the European Research Area (ERA) | A sense of urgency in revisiting ERA stems from the fact that globalisation of research and technology is accelerating and new scientific and technological powers – China, India and other emerging economies – are attracting considerable and increasing amounts of RD investments[1].

La mondialisation est porteuse de chances et de défis pour l’Espace européen de la recherche (EER) | L’urgence de faire le point sur l’EER apparaît lorsqu’on constate que la mondialisation de la recherche et de la technologie s’accélère et que les nouvelles puissances scientifiques et technologiques – la Chine, l’Inde et d’autres économies émergentes – attirent des volumes d’investissements en RD considérables et en augmentation[1].


To weigh up, in the context of the existing political agreements, the benefits of establishing a strategic partnership with Russia, of maintaining and developing Europe's long-standing partnership with the United States, and of exploiting other emerging possibilities of co-operation with new "space powers" such as Brazil, China, India, Japan and Ukraine.

Soupeser, dans le contexte des accords politiques existants, les bénéfices associés à l'établissement d'un partenariat stratégique avec la Russie, au maintien et au développement du partenariat de longue date avec les États-Unis, et de l'exploitation des autres possibilités de coopération qui apparaissent avec les nouvelles puissances spatiales telles que le Brésil, la Chine, l'Inde, le Japon et l'Ukraine.


The European space industry has to face increasing competition from new emerging space powers such as China and India.

L’industrie spatiale européenne doit faire face à une concurrence croissante de la part des nouvelles puissances spatiales émergentes, telles que la Chine et l’Inde.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Finally, the activities of the new space powers which have emerged more recently (Japan, China, India, Brazil) are very much dictated by strategic considerations.

Enfin, les activités des nouvelles puissances spatiales apparues plus récemment (Japon, Chine, Inde, Brésil) sont très empreintes de considérations stratégiques.


to exercise leadership in the area of global climate governance and international cooperation on climate change; to focus on strong political engagement with third countries and to further develop a dialogue with other key actors, such as the United States, Russia, the emerging powers (China, Brazil, India) and developing countries, given that climate change has become a key element of international relations and a major threat to the achievement of the MDGs; to contribute to an institutional architecture that is inclusive, transparent, equitable and provides for balanced representation of both developed and develo ...[+++]

jouer un rôle moteur dans la gouvernance climatique mondiale et la coopération internationale en matière de changement climatique; privilégier un engagement politique fort avec les pays tiers et dialoguer davantage avec d'autres acteurs majeurs, tels que les États-Unis, la Russie, les puissances émergentes (Chine, Brésil, Inde) et les pays en développement, étant donné que le changement climatique est devenu un élément clé des relations internationales et une menace sérieuse pour la réalisation des objectifs du Millénaire pour le développement; contribuer à l'établissement ...[+++]


(bc) to exercise leadership in the area of global climate governance and international cooperation on climate change; to focus on strong political engagement with third countries and to further develop a dialogue with other key actors, such as the United States, Russia, the emerging powers (China, Brazil, India) and developing countries, given that climate change has become a key element of international relations and a major threat to the achievement of the MDGs; to contribute to an institutional architecture that is inclusive, transparent, equitable and provides for balanced representation of both developed and d ...[+++]

(bc) jouer un rôle moteur dans la gouvernance climatique mondiale et la coopération internationale en matière de changement climatique; privilégier un engagement politique fort avec les pays tiers et dialoguer davantage avec d'autres acteurs majeurs, tels que les États-Unis, la Russie, les puissances émergentes (Chine, Brésil, Inde) et les pays en développement, étant donné que le changement climatique est devenu un élément clé des relations internationales et une menace sérieuse pour la réalisation des objectifs du Millénaire pour le développement; con ...[+++]


29. Reiterates its position that the EU must strengthen its leadership in the area of global climate governance and further develop a dialogue with other key actors, such as the emerging powers (China, Brazil, India), Russia, the United States and developing countries, given that climate change has become a key element of international relations;

29. réaffirme que l'Union doit renforcer son rôle de chef de file pour ce qui est de la gouvernance mondiale en matière de changement climatique et nouer un dialogue approfondi avec les autres grands acteurs, par exemple les puissances émergentes (Chine, Brésil, Inde), la Russie, les États-Unis et les pays en développement, étant donné que le changement climatique est devenu un aspect essentiel des relations internationales;


23. Believes that significant potential threats and conflicts arise from intensified competition over access to, and control of, natural and energy resources, and consequently that the EU should further develop mitigation, adaptation and energy conservation policies with a view to addressing the security risks posed by environmental degradation and climate change; stresses in this regard that the EU must strengthen its leadership in global climate governance and further develop a dialogue with other key actors such as the emerging powers (China, Brazil, Russia, India), the United States and developing countries, giv ...[+++]

23. estime que des menaces et des confits potentiels majeurs découlent de la forte concurrence portant sur l'accès et le contrôle des ressources énergétiques et que, de ce fait, l'Union européenne doit continuer à développer des politiques d'atténuation, d'adaptation et de conservation de l'énergie afin de répondre aux risques posés par la dégradation de l'environnement et le changement climatique en matière de sécurité; souligne, à cet égard, que l'Union européenne doit renforcer son leadership dans la gouvernance climatique mondiale et dialoguer davantage avec d'autres acteurs majeurs, tels que les puissances émergentes (Chine, Brésil, Russie, In ...[+++]


22. Believes that significant potential threats and conflicts arise from intensified competition over access to, and control of, natural and energy resources, and consequently that the EU should further develop mitigation, adaptation and energy conservation policies with a view to addressing the security risks posed by environmental degradation and climate change; stresses in this regard that the EU must strengthen its leadership in global climate governance and further develop a dialogue with other key actors such as the emerging powers (China, Brazil, Russia, India), the United States and developing countries, giv ...[+++]

22. estime que des menaces et des confits potentiels majeurs découlent de la forte concurrence portant sur l'accès et le contrôle des ressources énergétiques et que, de ce fait, l'Union européenne doit continuer à développer des politiques d'atténuation, d'adaptation et de conservation de l'énergie afin de répondre aux risques posés par la dégradation de l'environnement et le changement climatique en matière de sécurité; souligne, à cet égard, que l'Union européenne doit renforcer son leadership dans la gouvernance climatique mondiale et dialoguer davantage avec d'autres acteurs majeurs, tels que les puissances émergentes (Chine, Brésil, Russie, In ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'emerging power china' ->

Date index: 2024-07-13
w