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Canada Water Export Prohibition Act
Car with very low emission
Caught or dragged by
Clean car
Drive client to and from ambulance vehicle
Environment friendly car
Environmentally friendly car
Exhaust-free car
Fall or jump from
Ice-yacht
Land-yacht
Object thrown from or in
Ski chair-lift
Ski-lift with gondola
Stop-the-Clock Decision
Transfer patient securely to and from ambulance car
Transfer patients to and from ambulance cars
Transfer patients to and from ambulance vehicles
VLE car
Very-low-emission car
Zero-emission car

Vertaling van "emissions from cars " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
drive client to and from ambulance vehicle | transfer patient securely to and from ambulance car | transfer patients to and from ambulance cars | transfer patients to and from ambulance vehicles

transférer les patients dans et hors des ambulances


car with very low emission | very-low-emission car | VLE car

voiture à très faibles émissions


scheme to monitor the average specific emissions of CO2 from new passenger cars

programme de surveillance de la moyenne des émissions spécifiques de CO2 dues aux véhicules particuliers neufs


Decision No 377/2013/EU derogating temporarily from Directive 2003/87/EC establishing a scheme for greenhouse gas emission allowance trading within the Community | Decision No 377/2013/EU of the European Parliament and of the Council of 24 April 2013 derogating temporarily from Directive 2003/87/EC establishing a scheme for greenhouse gas emission allowance ...[+++]

décision suspensive


clean car [ environmentally friendly car | environment friendly car | zero-emission car | exhaust-free car ]

voiture propre [ voiture non polluante | automobile apolluante | automobile non polluante | voiture apolluante | voiture anti-pollution ]


accident to, on or involving:cable-car, not on rails | ice-yacht | land-yacht | ski chair-lift | ski-lift with gondola | caught or dragged by | fall or jump from | object thrown from or in |

accidents survenant à, sur, ou impliquant:télébenne | téléphérique | télésiège | véhicule sur câble, sans rails | voilier sur glace | voilier sur sable | chute ou saut d'un | happement ou traînage par | objet jeté d'un (dans un) | véhicule sur câble, sans rail |


Accident involving jump from cable car, not on rails

accident impliquant un saut depuis un téléphérique, pas sur des rails


Accident caused by object thrown from cable car, not running on rails

accident causé par un objet jeté depuis un téléphérique, ne fonctionnant pas sur des rails


Canada Water Export Prohibition Act [ An Act to prohibit the export of water from Canada by pipeline, railway tank car, tank truck, tanker or interbasin transfers ]

Loi interdisant l'exportation d'eau hors du Canada [ Loi visant à interdire l'exportation d'eau hors du Canada par pipeline, wagon-citerne, camion-citerne, navire-citerne ou par voie d'échanges entre bassins ]


A plan to identify and assess emission reduction opportunities from transportation, industrial engines and motor fuels

Un plan visant à déterminer et à évaluer les possibilités de réduire les émissions dans le domaine des transports et au niveau des moteurs industriels et des carburants
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Given that the average CO2 emissions from cars sold in 2005 were 159 grams per kilometre, on the basis of this regulation introducing a binding target for 2020 of 95 grams per kilometre, we will have cut the average emissions from cars sold by 38% in 2020.

Étant donné que les émissions de CO2 moyennes provenant des voitures vendues en 2005 étaient de 159 grammes par kilomètre, sur la base du présent règlement introduisant un objectif contraignant pour 2020 de 95 grammes par kilomètre, nous ferons baiser les émissions moyennes provenant des voitures vendues de 38 % en 2020.


The Commission adopted a Community Strategy for reducing CO2 emissions from cars in 1995.

La Commission a adopté, en 1995, une stratégie communautaire visant à réduire les émissions de CO2 des voitures particulières.


40. Calls on the Commission to set minimum energy performance requirements for all transport modes, including public transport; stresses the need for an energy-efficient transport policy giving preference to public transport, cycling and walking in urban areas; welcomes the Green Paper on Urban Transport and calls on the Commission to launch an initiative specifically concerning urban transport and the issue of integrating climate protection, energy saving and public health in a sustainable mobility policy for towns and cities; encourages urban authorities in the EU to consider measures to reduce CO2 emissions from cars and from passenger ...[+++]

40. demande à la Commission de fixer des prescriptions minimales en matière de performance énergétique pour tous les modes de transport; souligne la nécessité d'une politique des transports efficace du point de vue énergétique, limitant le trafic automobile et donnant la préférence aux transports publics, aux déplacements en bicyclette et à pied dans les zones urbaines; se félicite du Livre vert sur les transports urbains et demande à la Commission de lancer une initiative concernant spécifiquement les transports urbains et la question d'intégrer la protection climatique, les économies d'énergie et la santé publique dans une politique de mobilité durable pour les villes; encourage les autorités urbaines dans l'Union européenne à envisage ...[+++]


40. Calls on the Commission to set minimum energy performance requirements for all transport modes, including public transport; stresses the need for an energy-efficient transport policy giving preference to public transport, cycling and walking in urban areas; welcomes the Green Paper on Urban Transport and calls on the Commission to launch an initiative specifically concerning urban transport and the issue of integrating climate protection, energy saving and public health in a sustainable mobility policy for towns and cities; encourages cities in the EU to consider measures to reduce the CO2 emissions from cars and from passenger ca ...[+++]

40. demande à la Commission de fixer des prescriptions minimales en matière de performance énergétique pour tous les modes de transport; souligne la nécessité d'une politique des transports efficace du point de vue énergétique, limitant le trafic automobile et donnant la préférence aux transports publics, aux déplacements en bicyclette et à pied dans les zones urbaines; se félicite du Livre vert sur les transports urbains et demande à la Commission de lancer une initiative spécifique concernant les transports urbains et la question d'intégrer la protection climatique, les économies d'énergie et la santé publique dans une politique de m ...[+++]


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1. Recognises that manufacturers require between five and seven years to make changes to vehicle design in the most economical manner and, acknowledging that average emissions from cars placed on the EU market in 2008 are likely to be in excess of 150g CO2/km, therefore welcomes the Commission's plan to submit an EU legislative framework for CO2 emissions reduction including binding measures for improving the fuel economy of light vehicles by improving engine technology, other technological improvements and the use of biofuels; recalls that the EU average fleet target of 120 g CO2/km per passenger car was endorsed by the Council in 1996 ...[+++]

1. reconnaît que les fabricants ont besoin de cinq à sept années pour apporter des modifications à la conception d'un véhicule de la manière la plus économique et, étant conscient que les émissions moyennes des voitures placées sur le marché de l'Union en 2008 dépasseront 150 g CO2 /km, se félicite par conséquent de l'intention de la Commission de présenter un cadre juridique communautaire pour la réduction des émissions de CO2, notamment la mise en place de mesures contraignantes visant à améliorer les performances des véhicules lége ...[+++]


1. Recognises that manufacturers require between five and seven years to make changes to vehicle design in the most economical manner and, acknowledging that average emissions from cars placed on the EU market in 2008 are likely to be in excess of 150g CO2/km, therefore welcomes the Commission's plan to submit an EU legislative framework for CO2 emissions reduction including binding measures for improving the fuel economy of light vehicles by improving engine technology, other technological improvements and the use of biofuels; recalls that the EU average fleet target of 120 g CO2/km per passenger car was endorsed by the Council in 1996 ...[+++]

1. reconnaît que les fabricants ont besoin de cinq à sept années pour apporter des modifications à la conception d'un véhicule de la manière la plus économique et, étant conscient que les émissions moyennes des voitures placées sur le marché de l'UE en 2008 dépasseront 150 g CO2/km, se félicite par conséquent de l'intention de la Commission de présenter un cadre juridique communautaire pour la réduction des émissions de CO2, notamment la mise en place de mesures contraignantes visant à améliorer les performances des véhicules légers e ...[+++]


9. presents its future strategy to reduce CO2 emissions from cars through an integrated approach as described above in parallel to this Communication in its Communication to the European Parliament and Council on the results of the review of the Community strategy to reduce CO2 emissions from cars[24]

9. présentera sa stratégie future en matière de réduction des émissions de CO2 par les véhicules à travers la démarche intégrée décrite ci-dessus parallèlement à la présente communication, dans sa communication au Parlement européen et au Conseil sur les résultats du réexamen de la stratégie communautaire de réduction des émissions de CO2 des voitures[24]


As CO2 emissions and fuel consumption are closely linked, and as road transport accounts for 26.5% of total EU energy consumption, a reduction of CO2 emissions from cars will have a considerable positive impact on the EU energy security.

Dans la mesure où les émissions de CO2 et la consommation de carburant sont étroitement liées et où les transports routiers interviennent à raison de 26,5 % dans la consommation énergétique totale de l'UE, une réduction des émissions de CO2 des voitures neuves se répercutera favorablement sur la sécurité des approvisionnements en énergie de l'UE.


[3] More fuel-efficient cars as a result of the Community's strategy to reduce CO2 emissions from cars will not be sufficient to outweigh the effect of traffic growth.

[3] La mise en circulation de voitures consommant peu de carburant, résultant de la stratégie communautaire de réduction des émissions de CO2 des véhicules particuliers, ne suffira pas à contrebalancer les effets de l'augmentation du trafic.


While emissions from cars and vans have already been addressed by EU laws and, as a result, have started to decline, CO emissions from heavy-duty vehicles (HDVs) have not yet been regulated in the EU although they represent about 25 % of road transport emissions.

Alors que les émissions des voitures et des camionnettes sont déjà régies par des lois européennes, ce qui a contribué à leur baisse, les émissions de CO des véhicules utilitaires lourds, qui représentent près de 25 % des émissions du transport routier, ne sont pas encore réglementées au sein de l’Union européenne.




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'emissions from cars' ->

Date index: 2023-10-25
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