Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Affective development
Conversion hysteria
Deal with individuals' extreme emotions
EI
Emotional IQ
Emotional development
Emotional intelligence
Emotional quotient
Emotional-development test
Give emotional support to the bereaved
Handle individuals' extreme emotions
Hysteria hysterical psychosis
Provide emotional support after death of a loved one
Provide emotional support to the bereaved
Providing emotional support to the bereaved
Reaction
Respond to individuals' extreme emotions
Sense the emotional dimension of a performance
Society for Emotional Development in Children
Understand a performance from an emotional dimension
Understand a performance's emotional dimension
Understand the emotional dimension of a performance

Vertaling van "emotional development " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
emotional development [ affective development ]

développement affectif


emotional-development test

test de développement affectif


Society for Emotional Development in Children

Société d'aide au développement affectif de l'enfant


Definition: The common themes that are shared by dissociative or conversion disorders are a partial or complete loss of the normal integration between memories of the past, awareness of identity and immediate sensations, and control of bodily movements. All types of dissociative disorders tend to remit after a few weeks or months, particularly if their onset is associated with a traumatic life event. More chronic disorders, particularly paralyses and anaesthesias, may develop if the onset is associated with insoluble problems or interpersonal difficulties. These disorders have previously been classified as various types of conversion hys ...[+++]

Définition: Les divers troubles dissociatifs (ou de conversion) ont en commun une perte partielle ou complète des fonctions normales d'intégration des souvenirs, de la conscience de l'identité ou des sensations immédiates et du contrôle des mouvements corporels. Toutes les variétés de troubles dissociatifs ont tendance à disparaître après quelques semaines ou mois, en particulier quand leur survenue est associée à un événement traumatique. L'évolution peut également se faire vers des troubles plus chroniques, en particulier des paralysies et des anesthésies, quand la survenue du trouble est liée à des problèmes ou des difficultés interpersonnelles insolubles. Dans le passé, ces troubles ont été classés comme divers types d'hystérie de conve ...[+++]


Definition: The main feature is a specific and significant impairment in the development of reading skills that is not solely accounted for by mental age, visual acuity problems, or inadequate schooling. Reading comprehension skill, reading word recognition, oral reading skill, and performance of tasks requiring reading may all be affected. Spelling difficulties are frequently associated with specific reading disorder and often remain into adolescence even after some progress in reading has been made. Specific developmental disorders of reading are commonly preceded by a history of disorders in speech or language development. A ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un trouble spécifique de la lecture ont souvent des antécédents de troubles de la parole ou du langage. Le troubl ...[+++]


Definition: An acute psychotic disorder in which hallucinations, delusions or perceptual disturbances are obvious but markedly variable, changing from day to day or even from hour to hour. Emotional turmoil with intense transient feelings of happiness or ecstasy, or anxiety and irritability, is also frequently present. The polymorphism and instability are characteristic for the overall clinical picture and the psychotic features do not justify a diagnosis of schizophrenia (F20.-). These disorders often have an abrupt onset, developing rapidly within a fe ...[+++]

Définition: Trouble psychotique aigu, comportant des hallucinations, des idées délirantes ou des perturbations des perceptions manifestes, mais très variables, changeant de jour en jour, voire d'heure en heure. Il existe souvent un bouleversement émotionnel s'accompagnant de sentiments intenses et transitoires de bonheur ou d'extase, d'anxiété ou d'irritabilité. Le polymorphisme et l'instabilité sont caractéristiques du tableau clinique. Les caractéristiques psychotiques ne répondent pas aux critères de la schizophrénie (F20.-). Ces troubles ont souvent un début brutal, se développent ...[+++]


sense the emotional dimension of a performance | understand a performance from an emotional dimension | understand a performance's emotional dimension | understand the emotional dimension of a performance

comprendre la dimension émotionnelle d'une représentation


deal with individuals' extreme emotions | respond appropriately to individuals' extreme emotions | handle individuals' extreme emotions | respond to individuals' extreme emotions

réagir aux émotions extrêmes des individus


give emotional support to the bereaved | providing emotional support to the bereaved | provide emotional support after death of a loved one | provide emotional support to the bereaved

apporter un soutien moral aux familles de défunts


emotional intelligence | emotional IQ | emotional quotient | EI [Abbr.]

intelligence émotionnelle | Quotient émotionnel | IE [Abbr.] | Q.E. [Abbr.] | QE [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
There are already big differences in cognitive, social and emotional development between children from rich and poor backgrounds at the age of 3, and, if not specifically addressed, this gap tends to widen by the age of 5.

On constate dès trois ans de nettes divergences dans le développement cognitif, social et affectif des enfants selon qu’ils sont issus d’un milieu aisé ou d’un milieu défavorisé, écart qui, à défaut d’être corrigé, tend à se creuser jusqu’à l’âge de 5 ans.


Moreover, education can prove an effective means of protecting children in a period of crisis and of reducing its negative effects on their physical, psychological, social and emotional development.

Par ailleurs, l’éducation peut constituer un moyen efficace de protéger les enfants dans une période de crise et de réduire les effets négatifs de la crise sur leur développement physique, psychologique, social et affectif.


According to NFFRE the core findings from this meta-analysis are that regular non-parental care for more than 20 hours per week has an unmistakably negative effect on social and emotional development, behaviour adjustment and the emotional bonding of young children to their parents.

Selon les principales conclusions de cette méta-analyse de la NFFRE, la garde régulière d'enfants par des personnes autres que les parents durant plus de 20 heures par semaine a un effet indubitablement négatif sur le développement social et émotif des jeunes enfants, l'adaptation du comportement et la formation de liens affectifs avec leurs parents.


After having conducted a lengthy meta analysis of child rearing researchers Violato and Russell in their 1994 paper on the effects of non-maternal care in child development concluded that non-parental care for more than 20 hours per week has a negative effect in three areas of social pathology, social-emotional development, behavioural adjustment and bonding.

Après avoir entrepris une longue analyse de l'éducation des enfants, deux chercheurs, Violato et Russell, révèlent dans leur rapport de 1994 sur les effets de l'absence de la mère sur le développement de l'enfant que plus de 20 heures par semaine de soins par une personnes autre que la mère ont un effet négatif sur trois aspects de la pathologie sociale, à savoir le développement affectif et social, l'adaptation du comportement et la formation de liens affectifs.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
So we see parents are not sure what signs to look for to tell them their infant or young child is healthy or about right for his or her age; their knowledge about physical development is low, and their knowledge about social and emotional development is even lower; and parents feel they have the most influence over emotional development, but this is the area where they have the least knowledge.

Nous constatons donc que les parents ne sont pas certains des signes à observer pour savoir si le développement d'un enfant est sain et à peu près normal pour son âge; leur degré de connaissances au sujet du développement physique est faible, et encore plus bas pour ce qui est du développement socio-affectif, et les parents croient qu'ils ont le plus d'influence sur le développement émotif, alors que c'est celui au sujet duquel ils ont le moins de connaissances.


Other areas that we studied included behavioural development, cognitive development, and socio-emotional development.

Parmi les autres secteurs que nous étudiés, mentionnons le développement comportemental, le développement cognitif et le développement socio-émotionnel.


whereas many jobs in the health and care sector in some Member States are still poorly paid, often not offering formal contracts or other basic labour rights and have low attractiveness because of the high risk of physical and emotional stress, the threat of burnout, and a lack of career development opportunities; whereas the sector offers few training opportunities and, moreover, its employees are predominantly ageing people, women and migrant workers.

considérant que, dans certains États membres, de nombreux emplois dans le secteur de la santé et des soins demeurent mal rémunérés, ne permettent souvent pas d'accéder à des contrats formels et à d'autres droits de base du travail et sont peu attractifs en raison du risque élevé de stress physique et émotionnel, de la menace de surmenage et de l'absence d'une progression de carrière définie; que ce secteur offre peu de formations, et qu'en outre, les employés dudit secteur sont majoritairement des personnes vieillissantes, des femmes ...[+++]


It enhances physical well-being, social and emotional development, language and basic cognitive skills.

Elle contribue à améliorer le bien-être physique, le développement social et psychologique, les compétences linguistiques et les compétences cognitives de base.


Good emotional development — high emotional IQ — from birth can prevent many mental illnesses, many addictions, and much loneliness and despair, and can modify the course of genetically acquired mental illnesses.

Un bon développement émotionnel — un QI émotionnel élevé — à partir de la naissance peut prévenir de nombreuses maladies mentales, de nombreuses dépendances et beaucoup de solitude et de désespoir, et peut modifier le cours des maladies mentales génétiques.


By helping to close the achievement gap and supporting cognitive, linguistic, social and emotional development, it can help to break the cycle of disadvantage and disengagement that often lead to early school leaving and to the transmission of poverty from one generation to the next.

En s'efforçant de combler les écarts observés au niveau des résultats scolaires de ces enfants et en soutenant leur développement cognitif, linguistique, social et affectif, on peut contribuer à rompre le cycle du handicap et du découragement, souvent propice au décrochage scolaire et à la transmission de la pauvreté d'une génération à l'autre.




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'emotional development' ->

Date index: 2024-05-22
w