Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apprentice teacher
Arrange parent teacher conference
Arrange parent teacher conferences
Arranging parent teacher conferences
Civil servants’ union
Develop instructional events for teachers
Offer teacher support
Pedagogical training
Plan parent teacher conference
Prepare training events for teachers
Professor
Provide teacher support
Provide training events for teachers
Provides teacher support
Providing teacher support
Relief teacher
Substitute teacher
Supply teacher
Supply training events for teachers
Teacher
Teacher exchange programme
Teacher exchange scheme
Teacher exchange system
Teacher trainee
Teacher training
Teachers' association
Teaching personnel
Teaching profession
Teaching staff
Trainee teacher
Union of civil servants

Vertaling van "emphasises that teachers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
arrange parent teacher conferences | plan parent teacher conference | arrange parent teacher conference | arranging parent teacher conferences

organiser une rencontre parents-enseignants | organiser une réunion parents-professeurs


offer teacher support | providing teacher support | provide teacher support | provides teacher support

aider des professeurs | assister des enseignants


develop instructional events for teachers | supply training events for teachers | prepare training events for teachers | provide training events for teachers

préparer des actions de formation pour des enseignants


relief teacher | substitute teacher | supply teacher

enseignant auxiliaire | intervenant extérieur


teacher exchange programme | teacher exchange scheme | teacher exchange system

programme d'échange d'enseignants


apprentice teacher | teacher trainee | trainee teacher

élève-maître | étudiant en pédagogie


teacher training [ pedagogical training ]

formation des enseignants [ formation des formateurs | formation pédagogique ]


teacher [ professor | teaching staff | Teaching profession(STW) | teaching personnel(UNBIS) ]

enseignant [ instituteur | personnel enseignant | professeur ]


Linking Teachers, Science, Technology and Research: Business and Education Collaborations That Work

Bâtir des ponts entre les enseignants, les sciences, la technologie et la recherche : Exemples réussis de collaboration école-entreprise


civil servants’ union [ teachers' association | union of civil servants ]

syndicat de fonctionnaires [ syndicat d'enseignants ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Strong support for teachers, trainers, school leaders and other members of educational staff, who play a key role in ensuring the success of learners and in implementing education policy: Many Member States report measures for enhancing teacher training and emphasise the initial education and continuing professional development of teachers and trainers should be fit for purpose, combining subject matter, pedagogy and practice.

Un soutien appuyé aux enseignants, aux formateurs, aux responsables d'établissement et aux autres membres du personnel éducatif, qui jouent un rôle déterminant pour que les apprenants réussissent et pour mettre en œuvre la politique éducative: de nombreux États membres font état de mesures prises pour améliorer la formation des enseignants et insistent sur le fait que l'enseignement initial et le développement professionnel continu des enseignants et des formateurs devraient être adaptés au but poursuivi et porter à la fois sur les matières, la pédagogie et la pratique.


The Council conclusions of 20 May 2014 on effective teacher education, which emphasised the importance for teachers of acquiring sufficient understanding themselves of digital learning tools and Open Educational Resources in order to make effective use of these in their teaching and enable learners to develop their digital competence (12).

Les conclusions du Conseil du 20 mai 2014 sur l’éducation et la formation performantes des enseignants, où il souligne qu’il importe que les enseignants acquièrent une maîtrise suffisante des outils pédagogiques numériques et des ressources éducatives en accès libre afin de les utiliser de manière efficace dans leur enseignement et de permettre aux apprenants de développer leur compétence numérique (12).


These days, most teachers prefer to emphasise language learning through speaking rather than translation in the classroom.

De nos jours, la plupart des professeurs de langues préfèrent mettre l’accent, en classe, sur l'expression orale plutôt que sur la traduction.


Emphasising the value of linguistic diversity and supporting children with a different mother tongue to improve their proficiency in the language of instruction and, where appropriate, in the mother tongue, as well as supporting teachers to teach children with different levels of linguistic competence, can improve the educational achievements of children with migrant background and reduce their risk of early school leaving.

Le fait de mettre l'accent sur l'importance que revêt la diversité linguistique et d'aider les enfants ayant une langue maternelle différente à améliorer leur maîtrise de la langue d'enseignement et, le cas échéant, de la langue maternelle, ainsi que d'aider les professeurs à enseigner à des enfants dotés de niveaux de compétence linguistique différents peut contribuer à l'amélioration des résultats scolaires des enfants issus de l'immigration et à la réduction du risque d'abandon scolaire.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Emphasising the value of linguistic diversity and supporting children with a different mother tongue to improve their proficiency in the language of instruction and, where appropriate, in the mother tongue, as well as supporting teachers to teach children with different levels of linguistic competence, can improve the educational achievements of children with migrant background and reduce their risk of early school leaving.

Le fait de mettre l'accent sur l'importance que revêt la diversité linguistique et d'aider les enfants ayant une langue maternelle différente à améliorer leur maîtrise de la langue d'enseignement et, le cas échéant, de la langue maternelle, ainsi que d'aider les professeurs à enseigner à des enfants dotés de niveaux de compétence linguistique différents peut contribuer à l'amélioration des résultats scolaires des enfants issus de l'immigration et à la réduction du risque d'abandon scolaire.


The conclusions of the Council and of the Representatives of the Governments of the Member States, meeting within the Council, of 15 November 2007 on improving the quality of teacher education emphasised the need to ensure that provision for teachers' initial training, early career support and further professional development is coordinated, coherent, adequately resourced and quality assured.

Les conclusions du Conseil et des représentants des gouvernements des États membres réunis au sein du Conseil du 15 novembre 2007 sur l'amélioration de la qualité des études et de la formation des enseignants ont souligné la nécessité de s'employer à garantir que la formation initiale, la prise en charge proposée en début de carrière et le perfectionnement professionnel ultérieur des enseignants soient coordonnés, cohérents, dotés d'un financement suffisant, et soient soumis à une assurance qualité.


The Lisbon European Council conclusions of 23-24 March 2000, which emphasised that investing in people was crucial to Europe's place in the knowledge economy, and which called upon Member States to ‘take steps to remove obstacles to teachers' mobility and to attract high-quality teachers’

les conclusions du Conseil européen de Lisbonne des 23 et 24 mars 2000, qui soulignaient que l'investissement dans les ressources humaines revêt une importance capitale pour la place de l'Europe dans l'économie de la connaissance, et appelaient les États membres à «prendre des mesures pour supprimer les entraves à la mobilité des enseignants (.) et pour attirer des enseignants de qualité»


The Council conclusions of 20 May 2014 on effective teacher education, which emphasised the importance for teachers of acquiring sufficient understanding themselves of digital learning tools and Open Educational Resources in order to make effective use of these in their teaching and enable learners to develop their digital competence

Les conclusions du Conseil du 20 mai 2014 sur l’éducation et la formation performantes des enseignants, où il souligne qu’il importe que les enseignants acquièrent une maîtrise suffisante des outils pédagogiques numériques et des ressources éducatives en accès libre afin de les utiliser de manière efficace dans leur enseignement et de permettre aux apprenants de développer leur compétence numérique


At national level, the conclusions emphasise the need to ensure targeted and efficient investment, to improve the quality and status of teachers, and to develop skills in line with labour market requirements.

Au niveau national, le Conseil insiste dans ces conclusions sur la nécessité d'effectuer des investissements ciblés et efficaces, d'améliorer la qualité des enseignants et de revaloriser leur statut et de développer les compétences pour répondre aux exigences du marché du travail.


For its part, the Commission will more strongly emphasise, in the Leonardo da Vinci programme for vocational training, higher quality apprenticeships by means of exchanges for teachers/tutors and other significant figures in companies and educational establishments.

La Commission, pour sa part, mettra davantage l'accent, dans le programme européen de formation professionnelle Leonardo da Vinci, sur l'amélioration de l'apprentissage au moyen d'un échange d'éducateurs/tuteurs et autres acteurs importants dans les entreprises et les établissements d'enseignement.


w