Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Change in employment status
Contingent employer liability insurance
Contingent employer's liability insurance
Contingent employers liability insurance
Contingent employers' liability insurance
Declaration of Employment Status
Employer organisation
Employer organization
Employer pension plan
Employer plan
Employer-sponsored pension plan
Employment pension plan
Employment situation
Employment status
National collective employment agreement
National collective employment contract
National employment agreement
Previous employment status
Previous status
Professional status
Status in employment

Vertaling van "employment status in employment " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
employment status | professional status | status in employment

situation dans la profession | statut professionnel


previous employment status [ previous status ]

situation professionnelle antérieure [ situation antérieure ]


employment situation [ employment status ]

situation de l'emploi


change in employment status

modification du statut de l'employé


Declaration of Employment Status

Certificat de relation de travail


ILO/ALO Seminar for Arab Countries on the Promotion of the Role and Status of Women in Employment

Séminaire OIT/OAT destiné aux pays arabes sur la promotion du rôle et de la condition des femmes dans l'emploi


contingent employers liability insurance | contingent employer's liability insurance | contingent employers' liability insurance | contingent employer liability insurance

assurance de la responsabilité patronale éventuelle


employer pension plan | employer plan | employer-sponsored pension plan | employment pension plan

régime de pension d'employeur | régime d'employeur | régime de retraite d'employeur


employer organization | employer organisation | organization/employer | organisation/employer

organisation-employeur | organisation employeuse | organisation/employeur


national collective employment contract | national collective employment agreement | national employment agreement

convention nationale | convention collective nationale de travail [ CN | CCNT ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
30. An employer shall, in the manner prescribed in section 24, for the employment status categories referred to in paragraphs 24(1)(a) and (b), complete the applicable Parts of Forms 4, 5 and 6 of Schedule VI in respect of employees who are employed in an industrial sector for which the employer is required to report separately and in respect of employees who are grouped in industrial sector 1 in accordance with subsection 24(2), for each province or territory where the total number of employees of the employer is 100 or more at any time during the reporting period.

30. L’employeur remplit, selon les modalités prévues à l’article 24, les parties applicables des formulaires 4, 5 et 6 de l’annexe VI à l’égard des catégories, visées aux alinéas 24(1)a) et b), des salariés travaillant dans une branche d’activité qu’il doit indiquer séparément et des salariés regroupés dans la branche d’activité 1 conformément au paragraphe 24(2), pour toute province ou tout territoire où le nombre total de ses salariés est égal ou supérieur à 100 à tout moment de la période de rapport.


24 (1) Subject to subsection (2), for each industrial sector indicated by an employer on Form 1 of Schedule VI, the employer shall complete the applicable Parts of Form 2 of that Schedule in respect of all employees of the employer in Canada for each of the following employment status categories:

24 (1) Sous réserve du paragraphe (2), pour chaque branche d’activité qu’il a indiquée sur le formulaire 1 de l’annexe VI, l’employeur remplit les parties applicables du formulaire 2 de cette annexe à l’égard de tous ses salariés au Canada, pour chacune des catégories suivantes :


9. Notes that the Court of Justice has, on several occasions, formulated detailed criteria that enable a distinction to be drawn between "workers" and "self-employed persons"; considers that, taking account of the Member States" competence for determining status with regard to employment law, the Commission should ensure that a distinction be drawn in compliance with the guidelines laid down by the Court of Justice; calls on the Commission to initiate negotiations with the Member States as a matter of urgency, with the aim of establishing transparent and consistent criteria for determining the status ...[+++]

9. note qu'à plusieurs reprises, la Cour a formulé des critères précis qui permettent de faire une distinction entre "travailleurs" et "indépendants"; estime qu'en tenant compte de la compétence des États membres pour déterminer le statut au regard du droit du travail, la Commission doit veiller à ce que cette distinction s'opère dans le respect des lignes directrices fixées par la Cour; demande à la Commission d'engager d'urgence des négociations avec les États membres, dans le but d'instaurer des critères transparents et cohérents pour la détermination du statut des "travailleurs" et des "indépendants" au regard du droit du travail;


9. Notes that the Court of Justice has, on several occasions, formulated detailed criteria that enable a distinction to be drawn between "workers" and "self-employed persons"; considers that, taking account of the Member States" competence for determining status with regard to employment law, the Commission should ensure that a distinction be drawn in compliance with the guidelines laid down by the Court of Justice; calls on the Commission to initiate negotiations with the Member States as a matter of urgency, with the aim of establishing transparent and consistent criteria for determining the status ...[+++]

9. note qu'à plusieurs reprises, la Cour a formulé des critères précis qui permettent de faire une distinction entre "travailleurs" et "indépendants"; estime qu'en tenant compte de la compétence des États membres pour déterminer le statut au regard du droit du travail, la Commission doit veiller à ce que cette distinction s'opère dans le respect des lignes directrices fixées par la Cour; demande à la Commission d'engager d'urgence des négociations avec les États membres, dans le but d'instaurer des critères transparents et cohérents pour la détermination du statut des "travailleurs" et des "indépendants" au regard du droit du travail;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Human Resources, Skills Development, Social Development and the Status of Persons with Disabilities Ms. Raymonde Folco (Laval—Les Îles, Lib.): Mr. Speaker, I have the honour to present, in both official languages, the ninth report of the Standing Committee on Human Resources, Skills Development, Social Development and the Status of Persons with Disabilities on Bill C-280, an act to amend the Employment Insurance Act (Employment Ins ...[+++]

Développement des ressources humaines, développement des compétences, développement social et condition des personnes handicapées Mme Raymonde Folco (Laval—Les Îles, Lib.): Monsieur le Président, j'ai l'honneur de présenter, dans les deux langues officielles, le neuvième rapport du Comité permanent du développement des ressources humaines, du développement des compétences, du développement social et de la condition des personnes handicapées sur le projet de loi C-280, Loi modifiant la Loi sur l'assurance-emploi (Compte d'assurance-emploi et fixation du taux de cotisation) et une autre loi en conséquence.


Human Resources, Skills Development, Social Development and the Status of Persons with Disabilities Hon. Peter Adams (Parliamentary Secretary to the Minister of Human Resources and Skills Development, Lib.): Mr. Speaker, I have the honour to present, in both official languages, the seventh report of the Standing Committee on Human Resources, Skills Development, Social Development and the Status of Persons with Disabilities on the provisions of Bill C-280, an act to amend the Employment ...[+++]

Développement des ressources humaines, développement des compétences, développement social et condition des personnes handicapées L'hon. Peter Adams (secrétaire parlementaire de la ministre des Ressources humaines et du Développement des compétences, Lib.): Monsieur le Président, j'ai l'honneur de présenter à la Chambre, dans les deux langues officielles, le septième rapport du Comité permanent du développement des ressources humaines, du développement des compétences, du développement social et de la condition des personnes handicapées concernant les dispositions du projet de loi C-280, Loi modifiant la Loi sur l'assurance-emploi (Compte d'assurance-emploi et fixation du taux de cotisa ...[+++]


3. Member States shall authorise persons enjoying subsidiary protection status to engage in employed or self-employed activities under the same conditions as nationals no later than three months after such status is granted.

3. Les États membres autorisent les bénéficiaires du statut conféré par la protection subsidiaire à exercer une activité salariée ou non salariée dans les mêmes conditions que leurs ressortissants, au plus tard trois mois après que ce statut leur a été accordé.


3. Member States shall authorise persons enjoying subsidiary protection status to engage in employed or self-employed activities under the same conditions as nationals no later than six months after such status is granted.

3. Les États membres autorisent les bénéficiaires du statut conféré par la protection subsidiaire à exercer une activité salariée ou non salariée dans les mêmes conditions que leurs ressortissants, au plus tard six mois après que ce statut leur a été accordé.


3. Member States shall authorise persons enjoying subsidiary protection status to engage in employed or self-employed activities under the same conditions as nationals as soon as such status is granted.

3. Les États membres autorisent les bénéficiaires du statut conféré par la protection subsidiaire à exercer une activité salariée ou non salariée dans les mêmes conditions que leurs ressortissants, dès que ce statut leur a été accordé.


Furthermore, other Dutch studies have concluded that cannabis consumption is correlated with educational status, employment status (i.e., unemployed or employed) and class or social status.

En outre, d’autres études hollandaises ont permis de conclure que la consommation de cannabis est liée à la scolarité, à l’emploi (c.-à-d. chômeur ou employé) et la classe ou le statut social.


w