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Band gap
Bandgap
Dialogue between management and labour
Dialogue between management and labour at Union level
Dialogue between the social partners
EU-Turkey High Level Energy Dialogue
Economic cooperation between developing countries
Eg
Energy gap
Energy gap between two bands
Forbidden energy gap
High Level Energy Dialogue
Social dialogue
South-South cooperation
South-South dialogue
South-South relations

Vertaling van "energy dialogue between " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
dialogue between management and labour | dialogue between the social partners | social dialogue

dialogue entre les partenaires sociaux | dialogue social


dialogue between management and labour at Community level | dialogue between management and labour at Union level

dialogue entre partenaires sociaux au niveau communautaire | dialogue entre partenaires sociaux au niveau de l'Union


Joint International Commission for the Theological Dialogue between the Roman Catholic Church and the Orthodox Church [ International Mixed Commission for Theological Dialogue between Roman Catholic Church and Orthodox Church | Catholic/Orthodox Mixed Commission ]

Commission mixte internationale pour le dialogue théologique entre l'Eglise catholique romaine et l'Eglise orthodoxe [ Commission mixte catholique orthodoxe | Commission mixte catholique-panorthodoxe ]


EU-Turkey High Level Energy Dialogue | High Level Energy Dialogue

dialogue de haut niveau sur l'énergie entre l'UE et la Turquie


Joint International Commission for Dialogue Between the Roman Catholic Church and the Malankara Syrian Orthodox Church of India

Commission mixte internationale de dialogue entre l'Église catholique romaine et l'Église malankara syrienne orthodoxe de l'Inde


International Seminar on Cultural Dialogue Between the Countries of Origin and the Host Countries of Migrant Workers

Séminaire axé sur le dialogue des cultures entre les pays d'origine et les pays d'accueil des travailleurs migrants


forbidden energy gap | energy gap | eg | band gap | bandgap | energy gap between two bands

largeur de bande interdite | écart énergétique | largeur de la bande interdite | intervalle d'énergie entre deux bandes | écart énergétique entre deux bandes


South-South cooperation [ economic cooperation between developing countries | South-South dialogue | South-South relations | South-South relations(ECLAS) ]

coopération Sud-Sud [ coopération économique entre PVD | dialogue Sud-Sud | relation Sud-Sud ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In parallel, the Baku Initiative and the Eastern Partnership Energy Security Platform should remain key frameworks for regional energy dialogue between the EU and its neighbouring countries in the East, benefitting also from the support of the EU INOGATE programme.[15]

Parallèlement, l'initiative de Bakou et la plateforme de sécurité énergétique du partenariat oriental devraient continuer à former le cadre principal du dialogue régional en matière d'énergie entre l'UE et ses voisins de l'est, en bénéficiant aussi du soutien du programme INOGATE[15] de l'UE.


19. Encourages the Commission in its efforts to enhance its relations with energy suppliers and to pursue a fruitful dialogue on energy security, thus promoting energy diversification and legal and regulatory harmonisation and sustainable development through the BAKU initiative (an energy dialogue between the EU and the countries of the Black Sea, Caspian Basin and their neighbours) and the EU-Russia Energy Dialogue;

19. encourage la Commission à persévérer dans les efforts qu'elle déploie pour améliorer ses relations avec les fournisseurs d'énergie et pour instaurer un dialogue fructueux sur la sécurité énergétique, et ainsi promouvoir la diversification énergétique et l'harmonisation juridique et réglementaire ainsi que le développement équilibré dans le cadre de l'initiative de Bakou (dialogue sur l'énergie entre l'Union européenne et les pays de la mer Noire, du Bassin caspien et leurs voisins) et du dialogue énergétique entre l'Union européen ...[+++]


46. Reiterates Parliament's call on the Commission and the Member States to take seriously the danger of a deficit in gas supplies from Russia after 2010 due to a lack of investment in Russia's energy infrastructure; supports the energy dialogue between the EU and Russia as a platform for addressing the issue pertaining to the investment needed in Russian and European energy infrastructure, in order to ensure both security of supply and security of demand; emphasises the need to establish effective and timely crisis-communication mechanisms between the EU and Russia; emphasises the crucial importance of coherence, close coordination a ...[+++]

46. réitère l'appel lancé par le Parlement à la Commission et aux États membres leur demandant de prendre sérieusement en considération le risque que les livraisons de gaz en provenance de Russie soient insuffisantes après 2010 en raison d'un manque d'investissements dans les infrastructures énergétiques de ce pays; appuie le dialogue énergétique engagé entre l'UE et la Russie pour examiner la question des investissements nécessaires dans les infrastructures énergétiques russes et européennes aux fins de garantir à la fois une sécurité d'approvisionnement et une sécurité de ...[+++]


46. Reiterates Parliament's call on the Commission and the Member States to take seriously the danger of a deficit in gas supplies from Russia after 2010 due to a lack of investment in Russia's energy infrastructure; supports the energy dialogue between the EU and Russia as a platform for addressing the issue pertaining to the investment needed in Russian and European energy infrastructure, in order to ensure both security of supply and security of demand; emphasises the need to establish effective and timely crisis-communication mechanisms between the EU and Russia; emphasises the crucial importance of coherence, close coordination a ...[+++]

46. réitère l'appel lancé par le Parlement à la Commission et aux États membres leur demandant de prendre sérieusement en considération le risque que les livraisons de gaz en provenance de Russie soient insuffisantes après 2010 en raison d'un manque d'investissements dans les infrastructures énergétiques de ce pays; appuie le dialogue énergétique engagé entre l'UE et la Russie pour examiner la question des investissements nécessaires dans les infrastructures énergétiques russes et européennes aux fins de garantir à la fois une sécurité d'approvisionnement et une sécurité de ...[+++]


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45. Reiterates Parliament's call on the Commission and the Member States to take seriously the danger of a deficit in gas supplies from Russia after 2010 due to a lack of investment in Russia’s energy infrastructure; supports the energy dialogue between the EU and Russia as a platform for addressing the issue of the necessary investment in the Russian and European energy infrastructures, in order to ensure both security of supply and security of demand; emphasises the need to establish effective and timely crisis communication mechanisms between the EU and Russia; emphasises the crucial importance of coherence, close coordination and ...[+++]

45. réitère l'appel lancé par le Parlement à la Commission et aux États membres leur demandant de prendre sérieusement en considération le risque que les livraisons de gaz en provenance de Russie soient insuffisantes après 2010 en raison d'un manque d'investissements dans les infrastructures énergétiques de ce pays; appuie le dialogue énergétique engagé entre l'UE et la Russie pour examiner la question des investissements nécessaires dans les infrastructures énergétiques russes et européennes aux fins de garantir une sécurité d'approvisionnement et une sécurité de la demande ...[+++]


15 Reiterates Parliament's call on the Commission and the Member States to take seriously the danger of a deficit in gas supplies from Russia after 2010 due to a lack of investment in Russia’s energy infrastructure; supports the energy dialogue between the EU and Russia as a platform for addressing the issue of the necessary investment in the Russian and European energy infrastructures, in order to ensure both security of supply and security of demand; underlines the need to establish effective and timely crisis communication mechanisms between the EU and Russia; emphasises the crucial importance of coherence, close coordination and s ...[+++]

15. réitère l'appel lancé par le Parlement à la Commission et aux États membres leur demandant de prendre sérieusement en considération le risque que les livraisons de gaz en provenance de Russie soient insuffisantes après 2010 en raison d'un manque d'investissements dans les infrastructures énergétiques de ce pays; appuie le dialogue énergétique engagé entre l'UE et la Russie pour examiner la question des investissements nécessaires dans les infrastructures énergétiques russes et européennes aux fins de garantir une sécurité d'approvisionnement et une sécurité de la demande ...[+++]


Against this background, the envisaged Africa-EU Energy Partnership will be an innovative platform for an enhanced political energy dialogue between Africa and the EU.

Dans ce contexte, le partenariat UE-Afrique qui est envisagé dans le secteur de l’énergie constituera une plate-forme innovatrice pour un dialogue renforcé dans le domaine de la politique énergétique entre l’Afrique et l’UE.


Organising an energy dialogue between producer and consumer countries

Organiser un dialogue énergétique entre pays producteurs et consommateurs


The European Community must therefore develop, institutionalise and give substance to the energy dialogue between producer and consumer countries.

La Communauté européenne doit donc développer, institutionnaliser et donner un contenu concret au dialogue énergétique entre les pays producteurs et consommateurs.


These measure must focus, in particular, on harmonising the organisation of oil stocks and promoting their coordinated use (national storage systems, emergency stocks, intervention criteria), harmonising minimum measures for the security of gas supplies (minimum standards, crisis measures, supply contracts) and organising an energy dialogue between producer and consumer countries.

La Commission souligne que la création d'un marché intégré de l'énergie rend les états membres de plus en plus interdépendants et doit s'accompagner de mesures coordonnées permettant d'assurer la sécurité des approvisionnements en pétrole et en gaz. Ces mesures doivent viser, notamment, à harmoniser l'organisation et promouvoir l'utilisation coordonnée des stocks pétroliers (systèmes nationaux de stockage, stocks de sécurité, critères d'intervention), à harmoniser les mesures minimales pour la sécurité des approvisionnements en gaz (standards minimums, mesures de crise, contrats d'approvisionnements), ainsi qu'à organiser un dialogue énergétique entre pays prod ...[+++]




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'energy dialogue between' ->

Date index: 2024-02-21
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