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ABB
Activity-based budgeting
Annuality of the budget
BFOR
Budget
Budget constraint
Budget cut
Budget focused on results
Budget policy
Budget reduction
Budget restraint
Budgetary constraint
Budgetary cut
Budgetary discipline
Budgetary reform
Continual budget
Continuous budget
ENI
ENI code
ENI number
ENI umbrella programme
European Neighbourhood Instrument
European Vessel Identification Number
Expenditure restraint
Fiscal constraint
Fiscal restraint
Ground-level budgeting
Moving budget
Multi-country umbrella programme
PBB
PPBS
Performance budgeting
Performance-based budgeting
Planned programme budgeting
Planning-programming-budgeting system
Program budgeting
Programme budgeting
Public budget
RBB
Rationalisation of budget choices
Result-based budgeting
Rolling budget
Rolling forward budget
Umbrella programme
Yearly nature of the budget
ZBB
Zero base budgeting
Zero-base budgeting
Zero-based budgeting

Vertaling van "eni budget " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
European Vessel Identification Number | ENI [Abbr.] | ENI code [Abbr.] | ENI number [Abbr.]

numéro européen d’identification | numéro européen unique d’identification | numéro ENI [Abbr.]


European Neighbourhood Instrument | ENI [Abbr.]

instrument européen de voisinage | IEV [Abbr.]


ENI umbrella programme | multi-country umbrella programme | umbrella programme

programme faîtier | programme faîtier plurinational


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

choix budgétaire [ ABB | BFOR | budget axé sur les résultats | budgétisation axée sur la performance | budgétisation axée sur les résultats | budgétisation basée sur la performance | budgétisation basée sur l’activité | budgétisation des programmes | PBB | rationalisation des choix budgétaires | RBB | RCB ]


budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]

politique budgétaire [ annalité du budget | annualité du budget | orientation de politique budgétaire | réforme budgétaire ]


budget

budget [ ligne budgétaire | poste budgétaire ]


zero-base budgeting [ ZBB | zero-based budgeting | zero base budgeting | ground-level budgeting ]

budget base zéro [ BBZ | méthode du budget à base zéro | technique BBZ | technique du budget base zéro | budgétisation base zéro | budgétisation à base zéro | budgétisation à partir du niveau zéro ]


planning, programming and budgeting system [ PPBS | planning-programming-budgeting system | planned programme budgeting | program budgeting ]

rationalisation des choix budgétaires [ RCB | planification, programmation, préparation du budget ]


budgetary cut [ budget cut | budget reduction | fiscal restraint | fiscal constraint | budgetary constraint | expenditure restraint | budget constraint | budget restraint ]

réduction budgétaire [ restriction budgétaire | compression budgétaire | compression des dépenses | restriction des dépenses | contrainte budgétaire | coupure budgétaire ]


continuous budget | continual budget | moving budget | rolling budget | rolling forward budget

budget glissant | budget roulant | budget perpétuel | budget continu
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The annual ENI budget in support of the Palestinians is framed by the "European Joint Strategy in Support of Palestine 2017-2020" agreed by the EU Institutions, 22 EU Member States* and Norway and Switzerland.

Le budget annuel de l'IEV en faveur des Palestiniens est encadré par la stratégie européenne commune de soutien à la Palestine 2017-2020, adoptée par les institutions et 22 États membres* de l'UE, ainsi que la Norvège et la Suisse.


The ENI budget for 2014-20 is EUR 15.433 billion.

Le budget de l’IEV pour 2014-2020 s’élève à 15,433 milliards d’euros.


The ENI budget for 2014-20 is EUR 15.433 billion.

Le budget de l’IEV pour 2014-2020 s’élève à 15,433 milliards d’euros.


4a. To facilitate the implementation of the incentive-based approach referred to in Article 4(1a), in the range of 10% of the ENI budget will be allocated to multi-country umbrella programmes that will supplement the country financial allocations referred to in Article 7(1) and (2).

4 bis. Afin de faciliter la mise en œuvre de l'approche incitative visée à l'article 4, paragraphe 1 bis, une enveloppe située dans une fourchette de 10% du budget de l'IEV sera affectée à des programmes faîtiers plurinationaux qui viendront compléter les enveloppes financières nationales visées aux paragraphes 1 et 2 du présent article.


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4a. To facilitate the implementation of the incentive-based approach referred to in Article 4(1a), in the range of 10% of the ENI budget will be allocated to multi-country umbrella programmes that will supplement the country financial allocations referred to in Article 7(1) and (2).

4 bis. Afin de faciliter la mise en œuvre de l'approche incitative visée à l'article 4, paragraphe 1 bis, une enveloppe située dans une fourchette de 10% du budget de l'IEV sera affectée à des programmes faîtiers plurinationaux qui viendront compléter les enveloppes financières nationales visées aux paragraphes 1 et 2 du présent article.


29. Is convinced that the lack of democracy is one of the fundamental causes of political instability in the region and that respect for human rights and basic democratic principles is the strongest safeguard in the long term against chronic instability in the countries of the MENA region; calls on the EU and its Member States not to view the MENA region through the lens of short-term security threats only and to provide active and sustainable support to the democratic aspirations of societies in the region; highlights the need for balanced action to be taken, in the framework of a holistic and ambitious approach for democracy, to coup ...[+++]

29. est convaincu que l'absence de démocratie est l'une des causes fondamentales de l'instabilité politique dans la région et que le respect des droits de l'homme et des principes démocratiques fondamentaux constitue la meilleure garantie à long terme contre l'instabilité chronique dans les pays de la région MOAN; demande à l'Union européenne et aux États membres de ne pas voir uniquement la région MOAN sous l'angle des menaces pesant sur la sécurité à court terme et de soutenir de manière active et durable les aspirations démocratiques des sociétés de la région; souligne la nécessité de prendre des mesures équilibrées qui s'inscrivent dans une démarche globale et ambitieuse pour la démocratie, de lier la politique de sécurité à celle des ...[+++]


28. Is convinced that the lack of democracy is one of the fundamental causes of political instability in the region and that respect for human rights and basic democratic principles is the strongest safeguard in the long term against chronic instability in the countries of the MENA region; calls on the EU and its Member States not to view the MENA region through the lens of short-term security threats only and to provide active and sustainable support to the democratic aspirations of societies in the region; highlights the need for balanced action to be taken, in the framework of a holistic and ambitious approach for democracy, to coup ...[+++]

28. est convaincu que l'absence de démocratie est l'une des causes fondamentales de l'instabilité politique dans la région et que le respect des droits de l'homme et des principes démocratiques fondamentaux constitue la meilleure garantie à long terme contre l'instabilité chronique dans les pays de la région MOAN; demande à l'Union européenne et aux États membres de ne pas voir uniquement la région MOAN sous l'angle des menaces pesant sur la sécurité à court terme et de soutenir de manière active et durable les aspirations démocratiques des sociétés de la région; souligne la nécessité de prendre des mesures équilibrées qui s'inscrivent dans une démarche globale et ambitieuse pour la démocratie, de lier la politique de sécurité à celle des ...[+++]


6. The annual appropriations corresponding to the support from the ERDF to cross-border and sea-basin programmes under the ENI and to the cross-border programmes under the IPA II shall be entered in the relevant budget lines of those instruments for the 2014 budgetary exercise.

6. Les crédits annuels correspondant au soutien apporté par le FEDER aux programmes transfrontaliers et aux programmes de bassin maritime relevant de l'IEV et aux programmes transfrontaliers relevant de l'IAP II sont inscrits aux lignes budgétaires concernées de ces instruments pour l'exercice budgétaire 2014.


- the possibility to transfer funds from the ENI and the relevant internal Heading of the EU budget to address cross-border challenges;

- prévoir la possibilité d'utiliser des ressources provenant de l'IEV et de la ligne interne concernée du budget de l'Union pour remédier à des problèmes transfrontaliers;


In addition, although the ENI covers both internal and external actions, the Commission proposes to use a single budget chapter, drawing from the cohesion and external policies headings of the proposed new Financial Perspectives for the full amount of the instrument.

De plus, et bien que l'instrument de voisinage européen couvre à la fois les actions intérieures et extérieures, la Commission propose de n'utiliser qu'un seul chapitre du budget, articulé autour des lignes budgétaires de la cohésion et des politiques extérieures des nouvelles perspectives financières telles que proposées, pour l'ensemble de l'instrument.


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