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Administer environmental protection measures
Aid for environmental protection
Anticipatory environmental protection
Apply criteria to prevent damage to the environment
Brief customers on environmental protection
EPA
EPE
Environmental Protection Agency
Environmental Protection Year
Environmental aid
Environmental appraisal cost
Environmental cost
Environmental impact assessment manager
Environmental prevention cost
Environmental protection cost
Environmental protection expenditure
Environmental protection manager
Environmental protection specialist
Environmental safety specialist
Facilitate environmentally friendly work practices
Implement environmental protection measures
Inform customers environmental protection
Informing customers environmental protection
Notify customers of environmental protection status
Precautionary environmental protection
Preventive environmental protection
State aid for environmental protection
US Environmental Protection Agency
United States Environmental Protection Agency

Traduction de «environmental protection year » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Environmental Protection Year

Année de la protection de l'environnement


brief customers on environmental protection | notify customers of environmental protection status | inform customers environmental protection | informing customers environmental protection

informer des clients sur la protection de l’environnement


Regional Strategy for Environmental Protection and Rational Use of Natural Resources in ECE Member Countries covering the Period up to the Year 2000 and Beyond

stratégie régionale pour la protection de l'environnement et l'utilisation rationnelle des ressources naturelles dans les pays membres de la CEE pendant la période allant jusqu'en l'an 2000 et au-delà


environmental cost [ environmental appraisal cost | environmental prevention cost | environmental protection cost | environmental protection expenditure | EPE ]

coût environnemental [ coût de diagnostic environnemental | coût de protection de l’environnement | coût pour l'environnement | dépenses de protection de l’environnement ]


Environmental Protection Agency | United States Environmental Protection Agency | US Environmental Protection Agency | EPA [Abbr.]

Agence de la protection de l'environnement | Agence pour la protection de l'environnement | EPA [Abbr.]


Regional Strategy for Environmental Protection and Rational Use of Natural Resources in ECE Member Countries covering the period up to the year 2000 and Beyond

Stratégie régionale pour la protection de l'environnement et l'utilisation rationnelle des ressources naturelles dans les pays membres de la CEE pendant la période allant jusqu'en l'an 2000 et au-delà


environmental impact assessment manager | environmental safety specialist | environmental protection manager | environmental protection specialist

directeur de la protection de l'environnement | responsable de la protection environnementale | directeur de la protection de l'environnement/directrice de la protection de l'environnement | responsable de la protection de l'environnement


apply criteria to prevent damage to the environment | facilitate environmentally friendly work practices | administer environmental protection measures | implement environmental protection measures

mettre en œuvre des mesures de protection de l'environnement


anticipatory environmental protection [ preventive environmental protection | precautionary environmental protection ]

gestion préventive de l'environnement [ gestion de l'environnement axée sur des mesures de précaution | gestion de l'environnement axée sur la prévention | gestion anticipatrice de l'environnement ]


aid for environmental protection | environmental aid | State aid for environmental protection

aide en faveur de la protection de l'environnement
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
29. Underlines the urgency of further environmental protection measures, bearing in mind, for example, that in 2014 only eight out of 74 major cities reached the national standard of PM 2,5 air pollution concentration and given the fact that in China 190 million people fall ill due to contaminated water yearly; warns that the double water crisis (massive pollution combined with increased water usage) could cause major political and social instability; recalls that the cost of China’s environmental degradation is also felt in the nei ...[+++]

29. souligne l'urgence d'adopter des mesures visant à protéger l'environnement, sachant qu'en 2014 notamment, seules huit des 74 principales villes ont respecté la norme nationale applicable en matière de concentration de PM 2,5 dans l'air ambiant et qu'en Chine 190 millions de personnes tombent malades tous les ans en raison de la pollution de l'eau; met en garde contre la double crise de l'eau (pollution importante associée à une augmentation des volumes d'eau utilisés) qui est de nature à nourrir une profonde instabilité sociale et politique; rappelle que le coût de la dégradation de l'environnement en Chine touche également des pays voisins; met l'accent sur les coûts de la dégradation de l'environnement et espère que le prochain pla ...[+++]


29. Underlines the urgency of further environmental protection measures, bearing in mind, for example, that in 2014 only eight out of 74 major cities reached the national standard of PM 2,5 air pollution concentration and given the fact that in China 190 million people fall ill due to contaminated water yearly; warns that the double water crisis (massive pollution combined with increased water usage) could cause major political and social instability; recalls that the cost of China’s environmental degradation is also felt in the nei ...[+++]

29. souligne l'urgence d'adopter des mesures visant à protéger l'environnement, sachant qu'en 2014 notamment, seules huit des 74 principales villes ont respecté la norme nationale applicable en matière de concentration de PM 2,5 dans l'air ambiant et qu'en Chine 190 millions de personnes tombent malades tous les ans en raison de la pollution de l'eau; met en garde contre la double crise de l'eau (pollution importante associée à une augmentation des volumes d'eau utilisés) qui est de nature à nourrir une profonde instabilité sociale et politique; rappelle que le coût de la dégradation de l'environnement en Chine touche également des pays voisins; met l'accent sur les coûts de la dégradation de l'environnement et espère que le prochain pla ...[+++]


29. Underlines the urgency of further environmental protection measures, bearing in mind, for example, that in 2014 only eight out of 74 major cities reached the national standard of PM 2.5 air pollution concentration and given the fact that in China 190 million people fall ill due to contaminated water yearly; warns that the double water crisis (massive pollution combined with increased water usage) could cause major political and social instability; recalls that the cost of China's environmental degradation is also felt in the nei ...[+++]

29. souligne l'urgence d'adopter des mesures visant à protéger l'environnement, sachant qu'en 2014 notamment, seules huit des 74 principales villes ont respecté la norme nationale applicable en matière de concentration de PM 2,5 dans l'air ambiant et qu'en Chine 190 millions de personnes tombent malades tous les ans en raison de la pollution de l'eau; met en garde contre la double crise de l'eau (pollution importante associée à une augmentation des volumes d'eau utilisés) qui est de nature à nourrir une profonde instabilité sociale et politique; rappelle que le coût de la dégradation de l'environnement en Chine touche également des pays voisins; met l'accent sur les coûts de la dégradation de l'environnement et espère que le prochain pla ...[+++]


Instead of gutting all of our environmental protection measures and erasing all the progress that has been made over the past few decades—including with regard to the fisheries and the environmental assessments that have taken years to set up—this government should be showing leadership and enhancing environmental protection measures because we are running out of time.

Au lieu d'affaiblir toutes les mesures de protection environnementale et d'effacer le progrès qui a été fait lors des dernières décennies — notamment en ce qui a trait aux pêches et aux évaluations environnementales qui ont pris des années à être établies —, ce gouvernement devrait démontrer du leadership en renforçant les mesures de protection environnementale, surtout que le temps presse.


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We regret to note that, 10 years on, Europe is still facing major risks to human and environmental safety. This situation is a consequence of environmental protection and disaster prevention regulations being inadequate or not being applied properly.

Il est regrettable qu’en Europe, dix ans plus tard, la sécurité humaine et environnementale soit encore si sérieusement menacée, à cause d’une réglementation sur la protection de l’environnement et la prévention des catastrophes inappropriée ou appliquée de manière incorrecte.


— by Mr. Anderson (Minister of the Environment) — Report on the administration of the Canadian Environmental Protection Act for the fiscal year ended March 31, 2002, pursuant to the Canadian Environmental Protection Act, R.S. 1985, c. 16 (4th Supp.), s. 138. — Sessional Paper No. 8560-372-601-01 (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Environment and Sustainable Development)

— par M. Anderson (ministre de l'Environnement) — Rapport sur l'application de la Loi canadienne sur la protection de l'environnement pour l'exercice terminé le 31 mars 2002, conformément à la Loi canadienne sur la protection de l'environnement, L.R. 1985, ch. 16 (4 suppl.), art. 138. — Document parlementaire n 8560-372-601-01 (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanent de l'environnement et du développement durable)


— by Mr. Anderson (Minister of the Environment) — Report on the administration of the Canadian Environmental Protection Act for the fiscal year ended March 31, 2001, pursuant to the Canadian Environmental Protection Act, R.S. 1985, c. 16 (4th Supp.), s. 138. — Sessional Paper No. 8560-371-601-02 (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Environment and Sustainable Development)

— par M. Anderson (ministre de l'Environnement) — Rapport sur l'application de la Loi canadienne sur la protection de l'environnement pour l'exercice terminé le 31 mars 2001, conformément à la Loi canadienne sur la protection de l'environnement, L.R. 1985, ch. 16 (4 suppl.), art. 138. — Document parlementaire n 8560-371-601-02 (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanent de l'environnement et du développement durable)


Addressing and attempting to provide a credible, sustainable response now to the issues which can no longer be put off – such as combating poverty, including the fundamental question of the debt which we debated during the last part-session in Brussels too, the huge social and health problems afflicting the poorest countries of the globe and, last but certainly not least, environmental protection, trade and access to international markets – would be a clear, coherent signal which the European Union itself, as the principal donor of aid, should be the first to give, in line with its recent undertaking to increase development aid by USD 20 ...[+++]

Si l'Union européenne abordait et tentait de donner une réponse crédible et durable, aujourd'hui, aux problèmes qui ne peuvent plus être renvoyés à demain - comme la lutte contre la pauvreté, la question essentielle de la dette, débattue également lors de la dernière période de session à Bruxelles, les difficultés énormes que connaissent les pays les plus pauvres de la planète dans le domaine social et de la santé, et, problèmes qui ne sont certes pas les derniers, la protection de l'environnement, le commerce et l'accès aux marchés internationaux -, elle donnerait un signal fort et cohérent, précisément en sa qualité de premier donateur ...[+++]


Sessional Paper No. 8512-361-126. by Mrs. Stewart (Minister of the Environment) Report on the Administration of the Canadian Environmental Protection Act for the fiscal year ended March 31, 1998, pursuant to the Canadian Environmental Protection Act, R. S. 1985, c. 16 (4th Supp.), s. 138. Sessional Paper No. 8560-361-601B (Pursuant to Standing Order 32(5), permanently referred to the Standing Committee on Environment and Sustainable Development)

Document parlementaire n 8512-361-126. par M Stewart (ministre de l'Environnement) Rapport sur l'application de la Loi canadienne sur la protection de l'environnement pour l'exercice terminé le 31 mars 1998, conformément à la Loi canadienne sur la protection de l'environnement, L. R. 1985, ch. 16 (4 suppl.), art. 138. Document parlementaire n 8560-361-601B (Conformément à l'article 32(5) du Règlement, renvoi en permanence au Comité permanent de l'environnement et du développement durable)


Report on the administration of the Canadian Environmental Protection Act for the fiscal year ended March 31, 1997, pursuant to the Canadian Environmental Protection Act, R.S.C. 1985, c. 16 (4th Supp.), s. 138.-Sessional Paper No. 1/36-983.

Rapport sur l'application de la Loi canadienne sur la protection de l'environnement pour l'exercice terminé le 31 mars 1997, conformément à la Loi canadienne sur la protection de l'environnement, L.R.C. 1985, ch. 16 (4e suppl.), art. 138. -Document parlementaire no l/36-983.


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