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Clean oil ship
Clean oil tanker
Clean petroleum products carrier
Clean petroleum products tanker
Clean products tanker
Clean tanker
Methane tanker
Multipurpose oil tanker
Multipurpose vessel
Multiservice oil tanker
Multiservice vessel
OO carrier
OSO-tanker
Oil cargo ship
Oil carrier
Oil ship
Oil tanker
Oil-carrying vessel
Oil-ore carrier
Oiler
Ore tanker
Ore-slurry-oil tanker
Petrol carrier
Petroleum tankship
Shuttle oil tanker
Shuttle tanker
Slurry tanker
Tanker
Tanker shipping

Traduction de «erika oil tanker » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
clean tanker [ clean products tanker | clean petroleum products tanker | clean petroleum products carrier | clean oil tanker | clean oil ship ]

transporteur de produits blancs


oil tanker [ tanker | oil ship | oil carrier | oil-carrying vessel | oil cargo ship | petroleum tankship ]

pétrolier [ navire pétrolier | navire-pétrolier | tanker ]


multipurpose oil tanker [ multiservice oil tanker | multiservice vessel | multipurpose vessel ]

pétrolier butineur [ navire multitâche ]


tanker [ methane tanker | oil tanker | Tanker shipping(STW) ]

bateau-citerne [ méthanier | minéralier | navire-citerne | pétrolier ]


ore-slurry-oil tanker | OSO-tanker | slurry tanker

navire OSO | transporteur de minerai sous forme liquide


oil-ore carrier | OO carrier | oil tanker | ore tanker

pétrolier-minéralier


oil tanker | tanker | petrol carrier | oil carrier | oiler

pétrolier | navire pétrolier | tanker


oil tanker | petrol carrier | tanker

pétrolier | transporteur d'hydrocarbures




TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Regulation (EC) No 1406/2002 of the European Parliament and of the Council , which was adopted in response to the ‘Erika’ oil tanker incident, established a European Maritime Safety Agency (the ‘Agency’) for the purpose of ensuring a high, uniform and effective level of maritime safety and prevention of pollution by ships.

Le règlement (CE) no 1406/2002 du Parlement européen et du Conseil , qui a été adopté à la suite de l'accident du pétrolier Erika, a institué une Agence européenne pour la sécurité maritime (ci-après dénommée «Agence») en vue d'assurer un niveau élevé, uniforme et efficace de sécurité maritime et de prévention de la pollution causée par les navires.


Regulation (EC) No 1406/2002 of the European Parliament and of the Council (3), which was adopted in response to the ‘Erika’ oil tanker incident, established a European Maritime Safety Agency (the ‘Agency’) for the purpose of ensuring a high, uniform and effective level of maritime safety and prevention of pollution by ships.

Le règlement (CE) no 1406/2002 du Parlement européen et du Conseil (3), qui a été adopté à la suite de l'accident du pétrolier Erika, a institué une Agence européenne pour la sécurité maritime (ci-après dénommée «Agence») en vue d'assurer un niveau élevé, uniforme et efficace de sécurité maritime et de prévention de la pollution causée par les navires.


In its Resolution of 20 January 2000 on the oil slick disaster caused by the wreck of the Erika (7), the European Parliament welcomed any efforts by the Commission to bring forward the date by which oil tankers will be obliged to have a double-hull construction.

Dans sa résolution du 20 janvier 2000 sur la marée noire causée par le naufrage de l’Erika (7), le Parlement européen a demandé à la Commission de tout mettre en œuvre pour avancer la date à partir de laquelle les pétroliers doivent être équipés d’une double coque.


(3) The Community is seriously concerned that the age limits for the operation of single-hull oil tankers in Regulation (EC) No 417/2002 are not sufficiently stringent. Particularly in the wake of the shipwreck of the category 1 single-hull oil tanker "Prestige" of the same age as "Erika" (26 years) those age limits should be further lowered.

(3) La Communauté est vivement préoccupée par le fait que les limites d'âge pour l'exploitation des pétroliers à simple coque prévues par le règlement (CE) n° 417/2002 ne sont pas suffisamment strictes et estime, en particulier au lendemain du naufrage du pétrolier à simple coque de catégorie 1 Prestige, qui avait le même âge que l'Erika, à savoir 26 ans, que ces limites d'âge devraient être encore abaissées.


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The current situation (oil tanker traffic, application of the safety measures adopted by the International Maritime Organisation) must be examined at the Euro-Mediterranean level, together with the possibility of implementing the measures from the Erika I and II packages in the Mediterranean (Erika I: double-hull tankers, more stringent port control, stricter control of classification societies; Erika II: establishment in particular of a vessel monitoring, control and information system - VTM ...[+++]

Une réflexion doit être menée au niveau euro-méditerranéen sur l'état de la situation (trafic pétrolier, application des mesures de sécurité édictées par l'Organisation Maritime Internationale), ainsi que sur la possibilité de transposer les mesures des Paquets Erika I et II à la Méditerranée (Erika I : navires à double coque, contrôle portuaire renforcé, contrôle accru sur les sociétés de classification ; Erika II : mise en place, notamment, d'un système de gestion et d' ...[+++]


The sinking of the oil tanker Erika off the French coast in December 1999 spurred new developments in the establishment of Europe's maritime safety policy. Three months after the accident, on 21 March 2000, the Commission adopted a ".Communication on the safety of the seaborne oil trade" together with a number of proposals for specific measures to prevent such accidents happening again.

Trois mois après cet accident, la Commission a adopté, le 21 mars 2000, une ".Communication sur la sécurité maritime du transport pétrolier", qui était assortie d'un certain nombre de propositions d'actions concrètes, pour éviter que des accidents du même type puissent se reproduire.


Communication from the Commission to the Council and the European Parliament of 6 December 2000 on a second set of Community measures on maritime safety following the sinking of the oil tanker Erika [COM (2000) 802 final - Not published in the Official Journal].

Communication de la Commission au Conseil et au Parlement européen, du 6 décembre 2000, sur un deuxième train de mesures communautaires en matière de sécurité maritime suite au naufrage du pétrolier Erika [COM (2000) 802 final - Non publié au Journal officiel].


About 70% of oil tanker movements in the Union are along the Atlantic and North Sea coasts (the remaining 30% being via the Mediterranean), thereby making these zones the most vulnerable to oil spills, as demonstrated by the sinking of the Erika and, more recently, the Prestige.

Environ 70 % des transports par pétroliers dans l'Union se font au large des côtes de l'Atlantique et de la mer du Nord (30% s'effectuant via la Méditerranée), ce qui fait de ces zones les endroits les plus vulnérables aux marées noires, comme en témoigne le naufrage de l'ERIKA ou plus récemment celui du PRESTIGE.


On 12 December 1999 the oil tanker Erika broke in two 40 miles off the coast of Brittany (France).

Le 12 décembre 1999, le pétrolier ERIKA s'est cassé en deux à 40 milles des côtes de la Bretagne (France).


The sinking of the oil tanker Erika off the French coast in December 1999 spurred new developments in the establishment of Europe's maritime safety policy. Three months after the accident, on 21 March 2000, the Commission adopted a "Communication on the safety of the seaborne oil trade" together with a number of proposals for specific measures to prevent such accidents happening again.

Trois mois après cet accident, la Commission a adopté, le 21 mars 2000, une "Communication sur la sécurité maritime du transport pétrolier", qui était assortie d'un certain nombre de propositions d'actions concrètes, pour éviter que des accidents du même type puissent se reproduire.




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'erika oil tanker' ->

Date index: 2023-08-12
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