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Escape pinion for counter
Escape wheel
Escape wheel for counter
Escape wheel for counter 30 min
Escapement wheel
Hodometer
Odometer
Pin pallet escape wheel for counter
Pin pallet escape wheel for counter 30 min
Wheel with revolution counter

Traduction de «escape wheel for counter » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
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TRADUCTIONS EN CONTEXTE
For many years our governments were asleep at the wheel. The various Liberal and Tory governments failed to realize and even acknowledge the problem of organized crime, let alone the action plan to counter it.

Les divers gouvernements libéraux et conservateurs qui se sont succédé n'ont pas réalisé, pas même reconnu le problème du crime organisé, encore moins pris les mesures nécessaires pour le combattre.


The white line here indicates the escapement goal for the location of the fish wheels.

La ligne blanche, qui est ici, indique l'objectif d'échappées pour l'emplacement des roues à poisson.


The reason this has to be raised is that one cannot talk the talk, as the NDP do, about trying to throw a wrench in the spokes of the Conservatives' wheel on this type of legislation and trying to teach them that they have to respect Parliament, but then fail to utilize every tool of Parliament that we have in our capacity to slow down the process when the Conservatives are so intent on a counter-democratic agenda of running roughshod over Parliament and the committee process.

Si je soulève ce point, c'est que les néo-démocrates sont malvenus de tenir de beaux discours sur leurs tentatives pour contrecarrer les plans des conservateurs au sujet de ce genre de mesure législative et leur montrer à respecter le Parlement, alors qu'ils n'utilisent pas tous les outils disponibles pour ralentir le processus tandis que les conservateurs sont tellement déterminés à faire fi du processus démocratique et parlementaire et de l'étude en comité.


16. Calls on the OECD and its Member States to involve the Commission fully in the Global Forum peer review exercise, in particular as regards the identification of non-cooperative jurisdictions, the development of a process for evaluating compliance and the implementation of dissuasive counter-measures to promote adherence to the standards in question; considers, furthermore, that the OECD framework for combating tax havens is unsatisfactory; highlights the need to improve the indicator for achieving the status of a cooperating jurisdiction by, for example, giving it a qualitative value; is critical of the fact that this indicator requires the conclusion of a mere 12 tax information exchange agreements; regrets, in this ...[+++]

16. demande à l'OCDE et à ses États membres d'associer pleinement la Commission aux travaux d'évaluation par les pairs du forum mondial, notamment pour l'identification des territoires qui refusent de coopérer, pour la définition d'une procédure d'évaluation du respect des règles et pour l'application de mesures de rétorsion dissuasives permettant d'encourager le respect des normes en question; considère en outre que le cadre de l'OCDE pour la lutte contre les paradis fiscaux n'est pas satisfaisant; souligne la nécessité d'améliorer ...[+++]


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16. Calls on the OECD and its Member States to involve the Commission fully in the Global Forum peer review exercise, in particular as regards the identification of non-cooperative jurisdictions, the development of a process for evaluating compliance and the implementation of dissuasive counter-measures to promote adherence to the standards in question; considers, furthermore, that the OECD framework for combating tax havens is unsatisfactory; highlights the need to improve the indicator for achieving the status of a cooperating jurisdiction by, for example, giving it a qualitative value; is critical of the fact that this indicator requires the conclusion of a mere 12 tax information exchange agreements; regrets, in this ...[+++]

16. demande à l'OCDE et à ses États membres d'associer pleinement la Commission aux travaux d'évaluation par les pairs du forum mondial, notamment pour l'identification des territoires qui refusent de coopérer, pour la définition d'une procédure d'évaluation du respect des règles et pour l'application de mesures de rétorsion dissuasives permettant d'encourager le respect des normes en question; considère en outre que le cadre de l'OCDE pour la lutte contre les paradis fiscaux n'est pas satisfaisant; souligne la nécessité d'améliorer ...[+++]


16. Calls on the OECD and its Member States to involve the Commission fully in the Global Forum peer review exercise, in particular as regards the identification of non-cooperative jurisdictions, the development of a process for evaluating compliance and the implementation of dissuasive counter-measures to promote adherence to the standards in question; considers, furthermore, that the OECD framework for combating tax havens is unsatisfactory; highlights the need to improve the indicator for achieving the status of a cooperating jurisdiction by, for example, giving it a qualitative value; is critical of the fact that this indicator requires the conclusion of a mere 12 tax information exchange agreements; regrets, in this ...[+++]

16. demande à l'OCDE et à ses États membres d'associer pleinement la Commission aux travaux d'évaluation par les pairs du forum mondial, notamment pour l'identification des territoires qui refusent de coopérer, pour la définition d'une procédure d'évaluation du respect des règles et pour l'application de mesures de rétorsion dissuasives permettant d'encourager le respect des normes en question; considère en outre que le cadre de l'OCDE pour la lutte contre les paradis fiscaux n'est pas satisfaisant; souligne la nécessité d'améliorer ...[+++]


9. Criticises the fact that the restrictions which Member States continue to impose on the free movement of workers run counter to the Lisbon goal of workers' mobility and create a European Union in which not all European citizens are granted equal rights; welcomes the Commission's proposal for a Directive on the Portability of Supplementary Pension Rights as a true step towards supporting workers' mobility; strongly criticises the Council for its intention to remove from the scope of the Directive its core, i.e. portability, and ca ...[+++]

9. critique les restrictions que les États membres imposent toujours à la libre circulation des travailleurs, car elles sont contraires à la mobilité des travailleurs préconisée par la stratégie de Lisbonne et font de l'Union européenne un espace où tous les citoyens européens ne jouissent pas des mêmes droits; se félicite de la proposition de directive, présentée par la Commission, en matière de portabilité des droits à pension complémentaire, car il s'agit d'un vrai progrès en faveur de la mobilité des travailleurs; critique vivement la volonté du Con ...[+++]


We believe that, as well as being good things in their own right, the encouraging of sound policies, the monitoring that is carried out by the Commission and the resulting dialogue with each country are also the counter-concession which allows the ‘drugs’ arrangements to escape being called into question, even by a WTO panel, on the grounds that it creates unjustified discrimination between countries benefiting ...[+++]

Outre ces mérites propres, d'incitation aux bonnes politiques, le monitoring opéré par la Commission et le dialogue avec chaque pays auquel il doit conduire sont pour nous la contrepartie qui permet au régime "drogue" d'échapper à une remise en question, voire même à un panel de l'OMC, au motif d'une discrimination injustifiée entre pays bénéficiaires du SPG communautaire.


The Directive completes the internal market for this type of vehicle by harmonizing the laws of the Member States relating to twelve components and characteristics of two or three-wheel vehicles: - tyres - lighting and light-signalling devices - external projections - rear-view mirrors - measures to counter atmospheric pollution - fuel tanks - measures to counter tampering - electromagnetic compatibility - permissible sound level and exhaust system - trailer couplings and side-car attachments - safety belts and safety belt anchorages - glazing, windscreen wipers and washers and de-icing and de-misting devices.

La directive en question vise à parachever le marché intérieur pour ce type de véhicules en harmonisant les législations des Etats membres pour douze éléments et caractéristiques des véhicules à deux ou trois roues : - les pneumatiques - les dispositifs d'éclairage et de signalisation lumineuse - les saillies extérieures - les rétroviseurs - les mesures contre la pollution atmosphérique - les réservoirs de carburant - les mesures contre la manipulation - la compatibilité électromagnétique - le niveau sonore admissible et le dispositif ...[+++]


It would be imprudent, and it could result in an escape mechanism that would be counter to the intent of the bill.

Ce serait imprudent et se traduirait par un mécanisme de sortie allant à l'encontre de l'objet du projet de loi.




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Date index: 2023-02-10
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