21. Calls in particular for the creation of a ‘Destination(s) Europe’ brand with the aim of complementing and enhancing the promotional activities of tourism organisations operating at the national, regional, cross-border and local levels, and of the European tourism industry, for the benefit of the visibility and competitiveness of European tourist destinations, especially in long-haul markets; stresses that the ‘Destination(s) Europe’ brand needs an inclusive approach which generates
advantages for both established and less-known European destinations while preserving the inherent diversity of different European regions inasmuch as th
...[+++]ey make a living from their own territorial brand, and that it must fully respect the competences of the Member States in accordance with Article 195 TFEU; 21. demande en particulier la création d'un label "Des
tination(s) Europe" dans le but de compléter et de renforcer les activités de promotion des organisations de tourisme actives à l'échelon national, régional, transfrontalier et local et de l'industrie européenne du tourisme au profit de la visibilité et de la compétitivité des destinations touristiques européennes, notamment sur les marchés lointains; souligne que le label "Destination(s) Europe" nécessite une approche inclusive qui crée des avantages pour les destinatio
ns européennes bien établies comme pou ...[+++]r les destinations moins connues tout en préservant la spécificité des régions européennes qui vivent d'un label territorial propre, et que ce label doit respecter pleinement les compétences des États membres conformément à l'article 195 du traité FUE;