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Acronym
Actual fraud
Constructive fraud
Elimination of fraud
Equitable fraud
Establish an aquarium
Establish aquarium
Establish the aquarium
Established fraud
Eurodac Regulation
European Anti-fraud Office
Fight against fraud
Financial fraud examiner
Fraud
Fraud against the EU
Fraud against the European Union
Fraud analyst
Fraud in equity
Fraud in fact
Fraud investigations manager
Fraud prevention
Fraud prevention analyst
Legal fraud
Moral fraud
OLAF
Oversee the management of an establishment
Positive fraud
Supervise establishment management
Supervise the management of an establishment
Supervising the management of an establishment -

Traduction de «established fraud » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


fraud [ elimination of fraud | fight against fraud | fraud prevention ]

fraude [ lutte contre la fraude | prévention des fraudes | répression des fraudes ]


constructive fraud [ legal fraud | equitable fraud | fraud in equity ]

fraude par interprétation [ présomption de fraude | fraude en équité ]


actual fraud [ positive fraud | fraud in fact | moral fraud ]

fraude réelle


fraud analyst | fraud investigations manager | financial fraud examiner | fraud prevention analyst

auditeur légal/auditrice légale | auditrice légale | auditeur légal | commissaire aux comptes


fraud against the EU [ fraud against the European Union ]

fraude contre l'UE [ fraude contre l’Union européenne ]


oversee the management of an establishment | supervise establishment management | supervise the management of an establishment | supervising the management of an establishment -

superviser la gestion d’un établissement


establish an aquarium | establish, monitor and maintain aquarium | establish aquarium | establish the aquarium

mettre en place un aquarium


Council Regulation (EC) No 2725/2000 of 11 December 2000 concerning the establishment of 'Eurodac' for the comparison of fingerprints for the effective application of the Dublin Convention | Eurodac Regulation | Regulation no 603/2013 on the establishment of Eurodac for the comparison of fingerprints for the effective application of Regulation (EU) No 604/2013 establishing the criteria and mechanisms for determining the Member State responsible for examining an application for international protection lodged in one of the Member States by a third-country national or a stateless person and on requests for the comparison with Eurodac data ...[+++]

Règlement (CE) nº 2725/2000 du Conseil du 11 décembre 2000 concernant la création du système Eurodac pour la comparaison des empreintes digitales aux fins de l'application efficace de la convention de Dublin | Règlement (UE) n° 603/2013 du Parlement européen et du Conseil du 26 juin 2013 relatif à la création d'Eurodac pour la comparaison des empreintes digitales aux fins de l'application efficace du règlement (UE) n° 604/2013 établissant les critères et mécanismes de détermination de l'État membre responsable de l'examen d'une demande de protection internationale introduite dans l'un des États membres par un ressortissant de pays tiers ...[+++]


European Anti-fraud Office [ OLAF [acronym] ]

Office européen de lutte antifraude [ Office européen de lutte anti-fraude | OLAF [acronym] ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
The time limit of one year shall not apply in cases of suspected or established fraud’.

Le délai d’un an ne s’applique pas en cas de soupçon de fraude ou de fraude avérée».


Description of how information is transmitted to the audit authority by the managing authority, including information on deficiencies and/or irregularities (including suspected and established fraud) detected and their follow-up in the context of management verifications, audits and controls by Union or national bodies.

Description de la façon dont les informations sont transmises à l'autorité d'audit par l'autorité de gestion, y compris les informations sur les lacunes et/ou irrégularités (y compris la fraude suspectée et établie) détectées et leur suivi dans le cadre des contrôles, audits et vérifications de gestion effectués par l'Union ou des organismes nationaux.


Description of how information is transmitted to the certifying authority by the managing authority, including information on deficiencies and/or irregularities (including suspected and established fraud) detected and their follow-up in the context of management verifications, audits and controls by Union or national bodies.

Description de la façon dont les informations sont transmises à l'autorité de certification par l'autorité de gestion, notamment les informations sur les insuffisances et/ou irrégularités (y compris les cas de fraude présumée ou établie) détectées et leur suivi dans le cadre des contrôles, audits et vérifications de gestion effectués par l'Union ou des organismes nationaux.


35. Recognises that cohesion policy has, over several financial years to date, proven to be the most critical sector, with regional development policy in particular being affected, but that at least the number of irregularities reported as fraudulent has been stable for the past three years; notes that the proportion of cases of established fraud – 4 % over the period 2008-2012 – is lower than the overall average; welcomes the fact that the efforts made by the Commission with the national authorities in recent years to raise awareness about fraud in this sector appear to have borne fruit and that Union legislation contributed in 59 % o ...[+++]

35. reconnaît que la politique de cohésion est le secteur le plus critique depuis plusieurs exercices budgétaires, avec une prédominance de la politique de développement régionale, mais que, à tout le moins, le nombre d’irrégularités signalées comme frauduleuses est resté stable pendant les trois dernières années; constate que le ratio de la fraude établie est plus faible que la moyenne, soit environ 4% pour la période 2008-2012; se félicite que les efforts déployés par la Commission ces dernières années auprès des autorités nationa ...[+++]


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35. Recognises that cohesion policy has, over several financial years to date, proven to be the most critical sector, with regional development policy in particular being affected, but that at least the number of irregularities reported as fraudulent has been stable for the past three years; notes that the proportion of cases of established fraud – 4 % over the period 2008-2012 – is lower than the overall average; welcomes the fact that the efforts made by the Commission with the national authorities in recent years to raise awareness about fraud in this sector appear to have borne fruit and that Union legislation contributed in 59 % o ...[+++]

35. reconnaît que la politique de cohésion est le secteur le plus critique depuis plusieurs exercices budgétaires, avec une prédominance de la politique de développement régionale, mais que, à tout le moins, le nombre d’irrégularités signalées comme frauduleuses est resté stable pendant les trois dernières années; constate que le ratio de la fraude établie est plus faible que la moyenne, soit environ 4% pour la période 2008-2012; se félicite que les efforts déployés par la Commission ces dernières années auprès des autorités nationa ...[+++]


33. Notes that, in the area of natural resources (agriculture, rural development and fisheries), there was an increase from 2011 to 2012 of almost 50 % in cases of irregularity reported as fraudulent, as the result of a single country reporting 56 cases, all involving the same modus operandi and linked to the same inquiry, and affecting the European Agricultural Guarantee Fund exclusively; notes that the rate of established fraud is slightly higher in agriculture – approximately 6 % of all cases reported in the 2008-2012 period – than it is overall;

33. note que pour les ressources naturelles (agriculture, développement rural et pêche) les irrégularités signalées comme frauduleuses en 2012 ont augmenté de près de 50 % par rapport à 2011 en raison de la communication par un seul pays de 56 cas, présentant tous le même mode opératoire et liés à la même enquête et concernant exclusivement le Fonds européen agricole de garantie; constate que le ratio de la fraude établie dans l’agriculture est légèrement plus élevé que la moyenne générale: environ 6 % du total des cas signalés au cours de la période 2008-2012;


33. Notes that, in the area of natural resources (agriculture, rural development and fisheries), there was an increase from 2011 to 2012 of almost 50 % in cases of irregularity reported as fraudulent, as the result of a single country reporting 56 cases, all involving the same modus operandi and linked to the same inquiry, and affecting the European Agricultural Guarantee Fund exclusively; notes that the rate of established fraud is slightly higher in agriculture – approximately 6 % of all cases reported in the 2008-2012 period – than it is overall;

33. note que pour les ressources naturelles (agriculture, développement rural et pêche) les irrégularités signalées comme frauduleuses en 2012 ont augmenté de près de 50 % par rapport à 2011 en raison de la communication par un seul pays de 56 cas, présentant tous le même mode opératoire et liés à la même enquête et concernant exclusivement le Fonds européen agricole de garantie; constate que le ratio de la fraude établie dans l’agriculture est légèrement plus élevé que la moyenne générale: environ 6 % du total des cas signalés au cours de la période 2008-2012;


The time limit of one year shall not apply in cases of suspected or established fraud.

Le délai d'un an ne s'applique pas en cas de soupçon de fraude ou de fraude établie.


The time limit of one year shall not apply in cases of suspected or established fraud.

Le délai d'un an ne s'applique pas en cas de soupçon de fraude ou de fraude établie.


But the question we should ask is, is it not time, if the European Union wants to protect its financial interests effectively, for a Community Criminal Law which would allow us to establish fraud against the Community’s financial interests as a Community-wide crime, and to have a competent criminal legal system?

Mais la question qu'il faudrait se poser est de savoir si le moment n'est pas venu de créer, si la Communauté européenne veut que ses intérêts financiers soient efficacement protégés, un droit pénal communautaire qui permette de classer la fraude contre les intérêts financiers de la Communauté parmi les délits communautaires, avec une juridiction pénale compétente.




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'established fraud' ->

Date index: 2024-07-06
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