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Aerodyne
Aeronautical equipment
Aeroplane
Air-cargo aircraft
Aircraft
Aircraft Group
Aircraft Sector Group
Approve aircraft parking area designs
Approve aircraft parking facility designs
Approve the design of aircraft parking areas
Cargo aircraft
Civil aircraft
Civilian aircraft
Commercial aircraft
Coordinate and control removal of disabled aircraft
Drone
Drone aircraft
Manage removal of disabled aircraft
Military aeronautics
Military aircraft
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Passenger aircraft
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Remotely piloted aircraft
STAAARTE
Scout plane
Supervise disabled aircraft removal
Tourist aircraft
Transport aircraft
Troop transport plane
UA
UAV
UCAV
Unmanned aerial vehicle
Unmanned aircraft
Unmanned combat aerial vehicle
War aviation

Traduction de «europe in aircraft » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
aircraft [ aerodyne | aeronautical equipment | aeroplane | civil aircraft | civilian aircraft | commercial aircraft | passenger aircraft | plane | tourist aircraft | transport aircraft ]

avion [ aérodyne | aéronef | avion civil | avion de ligne | avion de tourisme | avion de transport | avion de transport civil | matériel aéronautique ]


drone [ drone aircraft | pilotless aircraft | remotely piloted aircraft | RPA | UA | UAV | UCAV | unmanned aerial vehicle | unmanned aircraft | unmanned combat aerial vehicle | [http ...]

drone [ avion sans pilote | UAV | VATG | véhicule aérien sans pilote | véhicule aérien téléguidé ]


scientific training and access to aircraft for atmospheric research throughout Europe | STAAARTE [Abbr.]

formation scientifique et accès aux avions destinés à la recherche atmosphérique en Europe


oversee disabled aircraft removal | supervise disabled aircraft removal | coordinate and control removal of disabled aircraft | manage removal of disabled aircraft

gérer la mise hors service des avions défectueux


conduct safety checks before moving aircraft onto stand | undertake safety checks before moving aircraft onto stand | perform necessary checks before moving aircraft onto stand | undertake necessary checks before moving aircraft onto stand

effectuer les vérifications nécessaires avant de mettre un avion en position


approve aircraft parking area designs | make decisions on the appropriateness of designs for aircraft parking facilities | approve aircraft parking facility designs | approve the design of aircraft parking areas

approuver la conception d’aires de stationnement d’avions


Aircraft Group | Aircraft Sector Group | Group on the Aircraft Sector Understanding on Export Credits for Civil Aircraft

Groupe Aéronefs


military aircraft [ military aeronautics | scout plane | troop transport plane | war aviation ]

aviation militaire [ aéronautique militaire | aviation de guerre | avion de détection | avion de transport de troupes | avion militaire ]


air-cargo aircraft | cargo aircraft | transport aircraft

avion cargo | avion de transport | avion-cargo


Hit by aircraft, without accident to aircraft, occupant of military aircraft injured

percuté par un avion, sans accident d'avion, passager d'un avion militaire blessé
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
(b) to determine an aggregate of 180 days of honourable service within the North Atlantic Treaty Organization’s (NATO) area of responsibility, defined as the territory of any of the Parties in Europe or North America, on the Algerian Departments of France, on the territory of Turkey or on the islands under the jurisdiction of any of the Parties in the North Atlantic area north of the Tropic of Cancer, or with forces deployed, on vessels or aircraft of any of the Parties, when in or over these territories or any other area in Europe in ...[+++]

b) de définir comme service spécial au sens de ce règlement le cumul de 180 jours de service honorable accompli dans la zone relevant de l’Organisation du Traité de l’Atlantique Nord (OTAN) au cours de la période commençant le 1 janvier 1951 et se terminant le 19 octobre 2004, soit le territoire des parties en Europe ou en Amérique du Nord, les départements algériens de la France, le territoire de la Turquie ou les îles relevant de la compétence de l’une ou l’autre des parties dans l’Atlantique Nord au nord du tropique du Cancer, ou avec des forces déployées, sur les vaisseaux à bord des aéronefs de l’une ou l’autre des parties, lorsqu’e ...[+++]


Considering the fact that Chalk River is on the Toronto-to-Europe transatlantic flight path, that a change in an aircraft's flight path would allow for minimal warning for an air traffic controller to spot it, and that other countries have recognized that the only way to safely protect a nuclear power facility from air attack is with on-site anti-aircraft batteries, at what point should we expect to see the positioning of anti-aircraft defences at all of Canada's nuclear power sites?

Étant donné que la centrale de Chalk River se trouve sur la trajectoire des vols transatlantiques entre Toronto et l'Europe, qu'un changement subi de trajectoire pourrait ne pas être détecté suffisamment rapidement par un contrôleur aérien pour permettre de donner un minimum d'avertissement, et que d'autres pays ont reconnu que la seule façon de protéger efficacement une centrale nucléaire contre une attaque aérienne consiste à la munir de batteries antiaériennes, quand serions-nous en droit de nous attendre à ce que l'ensemble des centrales nucléaires canadiennes soient dotées de défense antiaérienne?


EFW is currently active in the commercial aircraft sector, including P2F conversion of civil passenger aircraft (Airbus A300-600 and A310-300), heavy maintenance for Airbus aircraft in Europe, and the production of flat composite panels for Airbus aircraft.

EFW opère actuellement dans le secteur de l’aéronautique commerciale, notamment dans la conversion P2F d'appareils civils de transport de passagers (Airbus A300-600 et A310-300), dans la maintenance lourde pour Airbus en Europe et dans la production de panneaux plats en matériaux composites destinés aux appareils d’Airbus.


The most important success, however, lies in the fact that passengers in Europe’s aircraft will be safer in future. That was the most important thing we could have achieved, and we have achieved it.

La plus grande réussite reste cependant le fait que les passagers aériens de l'Europe voyageront à l'avenir dans de meilleures conditions de sécurité. Telle était la chose la plus importante à réaliser, et nous y sommes parvenus.


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Without the establishment of the common market for the aviation industry in the 1990s and the Europeanisation of agreements with overseas countries, the competitiveness – and thus the success – of Europe's aircraft companies would have been impossible to achieve.

Sans la création du marché commun dans le secteur aéronautique au cours des années 90 et l'européanisation d'accords avec des pays étrangers, les compagnies aériennes européennes n'auraient jamais pu être compétitives – et partant, rencontrer le succès.


There are still people, certainly within the governments but also in this House, who would prefer to be left in the dark and for them, this report is not good news, because it definitely contains facts about people who have been abducted from European soil, about flights – note, Mr Helmer, the use of the word ‘flights’ rather than ‘renditions’ – via Europe in aircraft hired by the CIA.

Il y a encore des gens, certainement au sein des gouvernements mais aussi dans cette Assemblée, qui préfèreraient qu’on les oublie et pour qui ce rapport est une mauvaise nouvelle parce qu’il contient indéniablement des faits concernant des personnes qui ont été enlevées et emmenées hors du territoire européen, sur des vols - remarquez, M. Helmer, l’emploi du mot «vols» plutôt que «extraditions» - transitant via l’Europe dans des avions affrétés par la CIA.


Airbus has orders for 2 589 aircraft on its books, so it has a full work programme for many years to come, and the quality of the aircraft it builds ought to see it through this crisis, but, in fact, there is only one thing to aim for: the promotion of Airbus as a European project creating jobs, achieving innovation and excellence in the eyes of the whole world and built by the men and women of Europe.

Avec un carnet de commandes riche de 2 589 avions, son plan de charge est assuré pour plusieurs années. Airbus devrait pouvoir supporter la crise grâce à la qualité des avions produits. En réalité, il n’y a qu’un seul objectif: promouvoir le projet européen d’Airbus tourné vers l’emploi, l’innovation, l’excellence aux yeux du monde entier, bâti par des hommes et des femmes d’Europe.


European Research Commissioner Philippe Busquin said: “Through EU funding and co-operation within the “Advisory Council for Aeronautics Research in Europe” (ACARE) technology platform, Europe’s key aircraft manufacturers, research institutes, universities and small-to-medium-sized enterprises (SMEs) are working together to create cheaper, cleaner and quieter aircraft.

M. Philippe Busquin, membre de la Commission responsable de la recherche européenne, a fait la déclaration suivante : “Grâce à un financement communautaire et à la coopération au sein de la plate-forme technologique que constitue le Conseil consultatif pour la recherche aéronautique en Europe (ACARE), les principaux fabricants d'aéronefs européens, les instituts de recherche, les universités et les petites et moyennes entreprises (PME) travaillent ensemble pour créer des aéronefs moins coûteux, moins polluants et moins bruyants.


This has pleased the powerful American firms, as aircraft manufacturers, but at the same time harms them because they are also owner-investors in thousands of leased aircraft in all the countries of the world. Since these aircraft are antiquated, it would be difficult for them to operate in Europe.

Ce règlement a plu aux puissantes entreprises américaines en tant que fabricants d'avions mais, en même temps, il leur porte préjudice parce que ce sont elles qui investissent et qui sont propriétaires de milliers d'aéronefs donnés en leasing à tous les pays du monde, aéronefs qui, vu leur ancienneté, pourraient difficilement être utilisés en Europe.


After a series of competitive processes in Europe against the C-17, the Antonov-70, and the C-130J, followed by a series of protracted negotiations, Airbus Military signed a contract in December 2001 with eight European nations for a total of 196 A400M aircraft worth approximately $16 billion U.S. It is estimated that more than 400 total sales of A400M aircraft will be achieved over time, such is the attractiveness of a new generation aircraft that operationally slots in between the often too small C-130J and the often too large C-17.

Après avoir fait concurrence au C-17, à l'Antonov 70 et au C-130J dans une série de concours en Europe et à la suite d'une série de négociations prolongées, Airbus Military a signé un contrat en décembre 2001 avec huit pays européens pour la livraison de 196 aéronefs A400M d'une valeur d'environ 16 milliards de dollars américains. On prévoit vendre 400 de ces appareils en tout, en raison de l'intérêt que suscite un aéronef de la nouvelle génération qui, sur le plan opérationnel, se situe entre le C-130J souvent trop petit et le C-17 souvent trop gros.


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