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AEMN
AENOC
Alliance of European National Movements
Association of the European National Olympic Committees
CENSA
Citizen of a member state of the European Union
Citizen of an EU member state
Citizen of the Union
Committee of European National Shipowners' Association
Committee of European Shipowners
EANM
EU citizen
EU national
EURECA
European Alliance of National Movements
European Convention on Nationality
European National Olympic Committees
European National Olympic Committees Association
European Nations Cup
European Retrievable Carrier
European championship
European national
European retrievable carrier
Flag carrier
National air carrier
National carrier

Vertaling van "european national carriers " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Association of the European National Olympic Committees [ AENOC | European National Olympic Committees Association | European National Olympic Committees ]

Association des comités nationaux olympiques [ ACNOE | Comités nationaux olympiques d'Europe ]


citizen of a member state of the European Union | citizen of an EU member state | EU citizen | European national | EU national | citizen of the Union

ressortissant d'un État membre de l'Union européenne | ressortissante d'un État membre de l'Union européenne | ressortissant d'un État membre de l'UE | ressortissante d'un État membre de l'UE | ressortissant de l'UE | ressortissante de l'UE | citoyen de l'UE | citoyenne de l'UE | citoyen de l'Union | citoyenne de l'Union


Council of European and Japanese National Shipowners' Associations [ CENSA | Committee of European Shipowners | Committee of European National Shipowners' Association ]

Conseil des associations nationales d'armateurs d'Europe et du Japon [ Committee of European Shipowners | Committee of European National Shipowners' Associations ]


national carrier [ national air carrier ]

transporteur national




European championship | European Nations Cup

Coupe des nations | Championnat d'Europe des nations




AEMN | Alliance of European National Movements | European Alliance of National Movements | EANM [Abbr.]

Alliance européenne des mouvements nationaux | AEMN [Abbr.]


European Retrievable Carrier | EURECA [Abbr.]

plate-forme européenne récupérable | EURECA [Abbr.]


European Convention on Nationality

Convention européenne sur la nationalité
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Must Article 49 in conjunction with Article 52 of the Treaty on the Functioning of the European Union be interpreted as precluding the application of national provisions which require a carrier whose seat is in another Member State and is established in the Czech Republic by means of an organisational unit to obtain, in addition to the licences and concessions authorising a carrier with its seat in the Czech Republic to operate domestic scheduled services (urban public tra ...[+++]

Faut-il interpréter l’article 49, lu conjointement avec l’article 52 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, en ce sens qu’il s’oppose à l’application d’une réglementation nationale qui exige que le transporteur ayant son siège dans un autre État membre et implanté en République tchèque par l’intermédiaire d’une succursale obtienne, outre les licences et concessions permettant aux transporteurs ayant leur siège en République tchèque d’exploiter des services réguliers nationaux (transports collectifs urbains), une autori ...[+++]


May Article 3(3) of Council Regulation (EC) No 12/98 (2) of 11 December 1997 laying down the conditions under which non-resident carriers may operate national road passenger transport services within a Member State, in conjunction with Article 91 of the Treaty on the Functioning of the European Union, be interpreted as allowing a Member State to restrict the operation of urban public transport services by a carrier whose seat is in another Member State in the manner described in Question 1?

Peut-on interpréter l’article 3, point 3), du règlement (CE) no 12/98 (2) du Conseil, du 11 décembre 1997, fixant les conditions de l’admission des transporteurs non résidents aux transports nationaux de voyageurs par route dans un État membre, lu conjointement avec l’article 91 du traité sur le fonctionnement de l’Union européenne, en ce sens qu’il permet à un État membre de limiter, de la manière indiquée dans la première question, l’exploitation de lignes de transports collectifs urbains par les transporteurs ayant leur siège dans ...[+++]


However, there are also concerns that, owing to the present structure of the European airline market, in which national carriers enjoy a privileged position thanks to their dominance of their domestic markets, there could be a further expansion of dominant market positions.

Il émet cependant aussi des réserves car, vu la structure actuelle du marché aérien européen, dans lequel les compagnies aériennes nationales bénéficient d'une position privilégiée grâce à leur prépondérance sur leur marché national, il se pourrait que cette révision vienne consolider les positions dominantes sur le marché.


The attachment to the 2001 Airline Passenger Service Commitment[6], signed by the majority of European national carriers (hereinafter referred as to the Airline Commitment) states that signatory airlines must take all reasonable steps to avoid loss or damage to mobility equipment or other disability assistive devices; they will develop their own individual service plans incorporating the Airline Commitment ; They will establish staff training programmes and introduce changes to their computer systems to implement the Airline Commitment; and that "PRM must be enabled to remain independent to the greatest possible extent".

La pièce jointe à l'engagement des compagnies aériennes à l'égard des services aux passagers (ci-après dénommé «l'engagement des compagnies aériennes») de 2001[6], signé par la majorité des transporteurs aériens nationaux européens, précise que les compagnies aériennes signataires doivent prendre toutes les mesures raisonnables pour éviter la perte ou l'endommagement de tout équipement de mobilité ou autres dispositifs essentiels d'assistance. Chacune d'entre elles élaborera ses propres services en y intégrant l'engagement des compagnies aériennes; les compagnies signataires instaureront des pro ...[+++]


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In accordance with Article 6 of Regulation (EC) No 847/2004 on the negotiation and implementation of air service agreements between Member States and third countries, the European Commission is publishing the following national procedure for the distribution of traffic rights among eligible Community air carriers where these rights are limited by aviation agreements with third countries.

Conformément à l’article 6 du règlement (CE) no 847/2004 concernant la négociation et la mise en oeuvre d'accords relatifs à des services aériens entre les États membres et les pays tiers, la Commission européenne publie la procédure nationale suivante de répartition parmi les transporteurs aériens communautaires éligibles de droits de trafic lorsqu’ils sont limités par des accords aériens avec des pays tiers.


Whereas up to now only national carriers and American airlines have been able to fly from the Member States to the United States, in future all European carriers will be able to fly from any point in Europe to any point in the United States, with the possibility of then flying on to, for instance, Mexico or South America.

Alors que jusqu’à présent, seules des compagnies nationales ou américaines pouvaient voler vers les États-Unis à partir des États membres, à l’avenir, toute compagnie européenne pourra voler à partir de n’importe quel aéroport européen vers n’importe quel aéroport américain, et donc aussi poursuivre éventuellement son vol vers le Mexique ou l’Amérique du Sud, par exemple.


From now on, European air carriers will be able to access the US market from all parts of the EU without national restrictions.

Désormais, les transporteurs aériens européens pourront accéder au marché des États-Unis à partir de n’importe quel endroit de l’UE sans restrictions nationales.


Aer Lingus, the national carrier, does not serve any European destination except the UK from regional airports.

À l’exception du Royaume-Uni, Aer Lingus, la compagnie nationale, ne dessert pas l’Europe depuis les aéroports régionaux.


In accordance with Article 6 of Regulation (EC) No 847/2004 of the European Parliament and of the Council of 29 April 2004 on the negotiation and implementation of air service agreements between Member States and third countries, the European Commission publishes the following national procedure for the distribution among eligible Community carriers of air traffic rights where they are limited under air service agreements with thir ...[+++]

En application de l'article 6 du règlement (CE) no 847/2004 du Parlement européen et du Conseil du 29 avril 2004 concernant la négociation et la mise en œuvre d'accords relatifs à des services aériens entre les États membres et les pays tiers, la Commission européenne publie la procédure nationale suivante pour la répartition entre les transporteurs communautaires admissibles de droits de trafic aérien limités en vertu d'accords su ...[+++]


To serve the economically especially important North Atlantic routes, European air carriers were thus restricted to a national basis or even to a single hub, whereas American companies offer flights to Europe from several American hubs.

Pour desservir les routes de l'Atlantique Nord particulièrement importantes sur le plan économique, les transporteurs européens ont été ainsi restreints à une base nationale, voire à un simple "hub", alors que les compagnies américaines offrent des vols à destination de l'Europe à partir de plusieurs "hubs" américains.


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