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Advanced Level
Association of European Schools of Planning
Baccalaureate
Certificate of proficiency
Diploma
EAS
ENHPS
ESCP-EAP
EUSA
European Administrative School
European Network of Health Promoting Schools
European School of Administration
European baccalaureate
European school
General Certificate of Secondary Education
School and training certificates
University degree

Vertaling van "european schools because " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
European Administrative School | European School of Administration | EAS [Abbr.] | EUSA [Abbr.]

École européenne d'administration | EEA [Abbr.] | EUSA [Abbr.]


Paris Graduate School of Management and European School of Management | ESCP-EAP [Abbr.]

Ecole supérieure de management ESCP-EAP | ESCP Europe | ESCP-EAP [Abbr.]


Association of European Schools of Planning

Association européenne de facultés et autres établissements d'enseignement supérieur formant des spécialistes de l'aménagement du territoire


Association of Former Students and Teachers of the European Schools

Association des anciens des écoles européennes


Association of European Schools and Colleges of Optometry

Association européenne des écoles et collèges d'optométrie


European School of Administration [ EUSA ]

École européenne d’administration [ EUSA ]


Working Party VII The building to be used by the European Patent Office, the European School and housing / Sub-Committee Building

Groupe de travail VII Bâtiments de l'Office européen des brevets, école européenne et logements / Sous-groupe Bâtiment




European Network of Health Promoting Schools [ ENHPS ]

Réseau européen Ecoles-santé [ REES ]


diploma [ Advanced Level | baccalaureate | certificate of proficiency | European baccalaureate | General Certificate of Secondary Education | university degree | School and training certificates(ECLAS) ]

diplôme [ baccalauréat | baccalauréat européen | certificat d'aptitude | diplôme universitaire | titre universitaire ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
21. The six areas within which benchmarks are discussed in this Communication have been chosen either because quantified objectives and targets have been set explicitly at EU level by the European Council (e.g. in the fields of investment in education or early school-leaving), and because they are central to strategic goals set in the Objectives Report and to the overarching principle of lifelong learning.

21. Les six domaines dans lesquels des critères de référence sont discutés dans la présente communication ont été choisis soit parce que des objectifs et des buts quantifiés ont été explicitement fixés par le Conseil européen au niveau de l'UE (par exemple dans le domaine de l'investissement dans l'éducation ou de l'abandon scolaire prématuré) et parce qu'ils sont essentiels aux objectifs stratégiques fixés dans le rapport sur les objectifs et au principe supérieur de l'éducation et de la formation tout au long de la vie.


Then, there is an alternate vision, which I call the second school, not a half school, and the vision says this: To accomplish those same goals, we have to take a look at the practical realities of what is happening by widening and deepening. As we widen and deepen in Europe, we find that the differences and the difficulties are intensifying; that the government machinery is becoming more complex; that the whole system is slowing down because the bigger and the wider the governance, the slower the decision-making; that differences ...[+++]

Puis, il y a une autre vision, celle que j'appelle la deuxième école, pas une demi-école, qui pense comme ceci: pour atteindre ces mêmes objectifs, nous devons tenir compte des conséquences pratiques lorsque nous élargissons et approfondissons l'UE. À mesure que nous nous élargissons et que nous nous approfondissons en Europe, nous constatons que les différences et les difficultés s'intensifient; que l'appareil gouvernemental devient plus complexe; que tout le système ralentit parce que plus le gouvernement grossit et s'élargit, plus la prise des décisions ralentit; que des différences sont en train de surgir entre la France et l'Alle ...[+++]


C. whereas, in his Special Report on complaint No 1391/2002/JMA concerning the failure of the European Schools to provide for the special educational needs of the complainant's daughter, the Ombudsman sought to recommend ways of ensuring that the Commission should take the necessary steps to ensure that parents of children with special educational needs who are excluded from the European Schools because of their degree of disability should not be required to contribute to the educational costs of their children,

C. considérant que, dans son rapport spécial sur la plainte n° 1391/2002/JMA concernant le manquement des Écoles européennes à répondre aux besoins éducatifs spéciaux de la fille de la plaignante, le Médiateur a formulé des recommandations visant à ce que la Commission prenne les mesures nécessaires pour que les parents d'enfants à besoins éducatifs spéciaux qui sont exclus des Écoles européennes en raison du degré de leur handicap, ne soient pas obligés de contribuer aux frais scolaires de leurs enfants,


As regards the exclusion of certain children from the European Schools for pedagogical reasons, the Ombudsman considered that the factual and legal circumstances of such children are not comparable to those of children with special educational needs, who are excluded from the European Schools because of their degree of disability.

Concernant l'exclusion de certains enfants des écoles européennes pour des raisons pédagogiques, le Médiateur considérait que les circonstances factuelles et juridiques de ces enfants n'étaient pas comparables à celles d'enfants à besoins éducatifs spéciaux, qui sont exclus des écoles européennes en raison du degré de leur handicap.


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C. whereas, in his Special Report on complaint No 1391/2002/JMA concerning the failure of the European Schools to provide for the special educational needs of the complainant's daughter, the Ombudsman sought to recommend ways of ensuring that the Commission should take the necessary steps to ensure that parents of children with special educational needs who are excluded from the European Schools because of their degree of disability should not be required to contribute to the educational costs of their children,

C. considérant que, dans son rapport spécial sur la plainte n° 1391/2002/JMA concernant le manquement des écoles européennes à répondre aux besoins éducatifs spéciaux de la fille de la plaignante, le Médiateur a cherché à recommander des moyens de garantir que la Commission prenne les mesures nécessaires afin que les parents d'enfants à besoins éducatifs spéciaux, qui sont exclus des écoles européennes en raison du degré de leur handicap, ne soient pas obligés de contribuer aux frais scolaires de leurs enfants,


9. Endorses the Ombudsman’s conclusions and calls on the Commission to take the necessary steps to reimburse to parents of children with special educational needs who are excluded from the European Schools because of their degree of disability the full cost of special educational provision for their children as part of a European social protection policy;

9. approuve les conclusions du Médiateur et invite la Commission à prendre les mesures nécessaires pour rembourser aux parents d'enfants à besoins éducatifs spéciaux, exclus des écoles européennes en raison du degré de leur handicap, le coût total de l'enseignement spécial dispensé à leurs enfants dans le cadre d'une politique européenne de protection sociale;


9. Endorses the Ombudsman's conclusions and calls on the Commission to take the necessary steps to reimburse to parents of children with special educational needs who are excluded from the European Schools because of their degree of disability the full cost of special educational provision for their children;

9. approuve les conclusions du Médiateur et invite la Commission à prendre les mesures nécessaires pour rembourser aux parents d'enfants à besoins éducatifs spéciaux qui sont exclus des Écoles européennes en raison du degré de leur handicap, le coût total de l'enseignement spécial dispensé à leurs enfants;


The European Union asked that the provinces be involved because it knew that they are in charge of government procurement, in particular procurement by provincial governments, municipalities and various institutions such as school boards, colleges, universities, and so on.

L'Union européenne a demandé la présence des provinces parce qu'elle savait que ce sont elles les maîtres d'oeuvre en matière de marchés publics, notamment ceux accordés par les gouvernements provinciaux, les municipalités et les différentes institutions comme les commissions scolaires, les collèges, les universités, etc.


It also shares the view of the European Parliament that the contribution of the Member States, which constitutes about 22% of the budget of the European Schools and is made by means of seconding teaching staff, is currently inequitable, amongst others because certain Member States bear a disproportionate share of the costs due to vehicular linguistic requirements.

Elle considère également comme le Parlement européen que la contribution des États membres, qui représente environ 22 % du budget des écoles européennes et est assurée sous la forme du détachement de personnels enseignants, est actuellement inéquitable, notamment parce que certains États membres supportent une part disproportionnée des coûts en raison d'exigences liées aux langues véhiculaires.


The European Commission has decided to refer Germany to the European Court of Justice because fees paid to foreign schools can never be deducted from the German income tax base whereas fees paid to certain German schools are tax deductible.

La Commission européenne a décidé de traduire l'Allemagne devant la Cour européenne de justice car les frais versés à des écoles étrangères ne peuvent jamais être déduits de l’impôt allemand sur les revenus, alors que les frais payés à certaines écoles allemandes peuvent l'être.




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'european schools because' ->

Date index: 2023-02-11
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