Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
CEB
Council of Europe Development Bank
Council of Europe Resettlement Fund
Council of Europe fund
EU Strategy for jobs and growth
EU growth strategy
EYF
Europe 2020 strategy
European Youth Foundation
European growth initiative
Growth strategy of the EU
Growth strategy of the European Union
Responsible mobility
SFYM
Solidarity Fund for Youth Mobility
Sustainable mobility
Sustainable mobility and intermodality
Sustainable transport
Sustainable urban mobility
Urban sustainable mobility

Vertaling van "european sustainable mobility " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
sustainable mobility [ sustainable transport ]

mobilité durable [ transport durable ]


sustainable urban mobility | urban sustainable mobility

mobilité urbaine durable | mobilité durable urbaine | mobilité durable en milieu urbain | écomobilité urbaine


sustainable mobility | responsible mobility

mobilité durable | mobilité responsable | écomobilité


Sustainable mobility and intermodality

Mobilité durable et intermodalité


sustainable mobility

mobilité durable | mobilité soutenable | transport respecteux de l'environnement


Green paper on the impact of transport on the environment : a Community strategy for sustainable mobility

Livre vert relatif à l'impact des transports sur l'environnement : une stratégie communautaire pour un développement des transports respectueux de l'environnement




Minister of Transport, Sustainable Mobility and Transport Electrification

ministre des Transports, de la Mobilité durable et de l’Électrification des transports


EU growth strategy [ Europe 2020 strategy | European growth initiative | EU Strategy for jobs and growth | EU strategy for jobs and smart, sustainable and inclusive growth | EU strategy for smart, sustainable and inclusive growth | growth strategy of the EU | growth strategy of the European Union ]

stratégie européenne pour la croissance [ initiative de croissance européenne | stratégie «Europe 2020» | stratégie de l’UE pour l’emploi et la croissance | stratégie de l’UE pour l’emploi et une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie de l’UE pour une croissance intelligente, durable et inclusive | stratégie Europe 2020 | stratégie pour la croissance de l’UE | stratégie pour la croissance de l’Union européenne ]


Council of Europe fund [ CEB | Council of Europe Development Bank | Council of Europe Resettlement Fund | European Youth Foundation | EYF | SFYM | Solidarity Fund for Youth Mobility ]

fonds du Conseil de l'Europe [ Banque de développement du Conseil de l'Europe | CEB | FEJ | Fonds de rétablissement du Conseil de l'Europe | Fonds de solidarité pour la mobilité des jeunes | Fonds européen pour la jeunesse | FSMJ ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
A European sustainable mobility policy therefore needs to build on a broader range of policy tools achieving shifts to more environmentally friendly modes where appropriate, especially on long distance, in urban areas and on congested corridors.

Une politique de mobilité durable pour l’Europe doit donc se fonder sur une large palette d’instruments qui permettront le report du trafic vers des modes plus respectueux de l’environnement le cas échéant, en particulier sur les longues distances, dans les zones urbaines et sur les axes saturés.


A European sustainable mobility policy needs to build on a broader range of policy tools achieving shift to more environmentally friendly modes, especially on long distances, in urban areas and on congested corridors.

Une politique de mobilité durable pour l'Europe doit donc se fonder sur une large palette d'instruments qui permettront le report du trafic vers des modes plus respectueux de l'environnement, en particulier sur les longues distances, dans les zones urbaines et sur les axes saturés.


5. Stresses that a European sustainable mobility policy needs to build on a broad range of policy tools to shift towards the least polluting and most energy-efficient modes of transport in a cost-efficient manner; points out that shifting the balance between modes of transport is not an end in itself but is necessary to disconnect mobility from the adverse effects of the present transport system such as congestion, air pollution, noise, accidents and climate change; acknowledges that the modal shift policy has not so far delivered satisfactory results; stresses, therefore, that all modes of transport must be optimised and become more ...[+++]

5. souligne qu'une politique de mobilité durable pour l'Europe doit se fonder sur une large palette d'instruments pour passer à un coût raisonnable aux modes de transport les moins polluants et les plus économes en énergie; insiste sur le fait que le rééquilibrage des modes de transport n'est pas une fin en soi mais est nécessaire pour déconnecter la mobilité des effets négatifs du système actuel des transports tels que les encombrements, la pollution atmosphérique, le bruit, les accidents et le changement climatique; a conscience d ...[+++]


46. Stresses that a European sustainable mobility policy must look at synergies between all transport modes, corridors and networks, and focus on the needs of key nodes, urban areas, interconnectivity points, transhipment platforms and ports; mobility should be envisaged as a system rather than a collection of individual modes;

46. souligne qu'une politique européenne de la mobilité viable à long terme doit étudier les synergies entre tous les modes, corridors et réseaux de transport et se concentrer sur les besoins de nœuds clé, de zones urbaines, de points d'interconnectivité, de plateformes de transbordement et de ports; estime que la mobilité doit être envisagée comme un système et non comme une série de modes individuels;


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
5. Stresses that a European sustainable mobility policy needs to build on a broad range of policy tools to shift towards the least polluting and most energy-efficient modes of transport in a cost-efficient manner; points out that shifting the balance between modes of transport is not an end in itself but is necessary to disconnect mobility from the adverse effects of the present transport system such as congestion, air pollution, noise, accidents and climate change; acknowledges that the modal shift policy has not so far delivered satisfactory results; stresses, therefore, that all modes of transport must be optimised and become more ...[+++]

5. souligne qu'une politique de mobilité durable pour l'Europe doit se fonder sur une large palette d'instruments pour passer à un coût raisonnable aux modes de transport les moins polluants et les plus économes en énergie; insiste sur le fait que le rééquilibrage des modes de transport n'est pas une fin en soi mais est nécessaire pour déconnecter la mobilité des effets négatifs du système actuel des transports tels que les encombrements, la pollution atmosphérique, le bruit, les accidents et le changement climatique; a conscience d ...[+++]


5. Stresses that a European sustainable mobility policy needs to build on a broad range of policy tools to shift towards the least polluting and most energy-efficient modes of transport in a cost-efficient manner; points out that shifting the balance between modes of transport is not an end in itself but is necessary to disconnect mobility from the adverse effects of the present transport system such as congestion, air pollution, noise, accidents and climate change; acknowledges that the modal shift policy has not so far delivered satisfactory results; stresses, therefore, that all modes of transport must be optimised and become more ...[+++]

5. souligne qu'une politique de mobilité durable pour l'Europe doit se fonder sur une large palette d'instruments pour passer à un coût raisonnable aux modes de transport les moins polluants et les plus économes en énergie; insiste sur le fait que le rééquilibrage des modes de transport n'est pas une fin en soi mais est nécessaire pour déconnecter la mobilité des effets négatifs du système actuel des transports tels que les encombrements, la pollution atmosphérique, le bruit, les accidents et le changement climatique; a conscience d ...[+++]


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52006DC0314 - EN - Communication from the Commission to the Council and the European Parliament - Keep Europe moving - Sustainable mobility for our continent - Mid-term review of the European Commission’s 2001 Transport White paper {SEC (2006) 768 }

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52006DC0314 - EN - Communication de la Commission au Conseil et au Parlement européen - Pour une Europe en mouvement - Mobilité durable pour notre continent - Examen à mi-parcours du livre blanc sur les transports publié en 2001 par la Commission européenne {SEC (2006) 768 }


Communication from the Commission to the Council and the European Parliament - Keep Europe moving - Sustainable mobility for our continent - Mid-term review of the European Commission’s 2001 Transport White Paper {SEC (2006) 768 } /* COM/2006/0314 final */

Communication de la Commission au Conseil et au Parlement européen - Pour une Europe en mouvement - Mobilité durable pour notre continent - Examen à mi-parcours du livre blanc sur les transports publié en 2001 par la Commission européenne {SEC (2006) 768 } /* COM/2006/0314 final */


Communication from the Commission to the Council and the European Parliament - Keep Europe moving - Sustainable mobility for our continent - Mid-term review of the European Commission’s 2001 Transport White paper {SEC (2006) 768 }

Communication de la Commission au Conseil et au Parlement européen - Pour une Europe en mouvement - Mobilité durable pour notre continent - Examen à mi-parcours du livre blanc sur les transports publié en 2001 par la Commission européenne {SEC (2006) 768 }


3. Sustainable mobility in the internal market – connecting Europeans (...)9

3. La mobilité durable dans le marché intérieur – relier les Européens 10


w