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Audio-visual industry
Audiovisual industry
BusinessEurope
CICCE
Confederation of European Business
Europe-wide audiovisual area
MEDIA
UNICE

Vertaling van "europe’s audiovisual industry " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Committee for the cinematographic and audiovisual industries of the EC and extra-Community Europe | CICCE [Abbr.]

Comité des industries cinématographiques de la Communauté européenne | Comité des industries cinématographiques et audiovisuelles des Communautés européennes et de l'Europe extracommunautaire | CICCE [Abbr.]


audiovisual industry [ audio-visual industry ]

industrie de l'audiovisuel [ industrie de l'audio-visuel ]


Action Programme for the European audiovisual media products industry | Measures to Encourage the Development of the Audiovisual Industry | MEDIA [Abbr.]

Mesures d'encouragement pour le développement de l'industrie audiovisuelle | Mesures pour Encourager le Développement de l'Industrie Audiovisuelle | MEDIA [Abbr.]


Europe-wide audiovisual area

espace audiovisuel européen


The Impact of a Frontier-Free Europe on Canada's Tourism Industry

Les répercussions d'une Europe sans frontière sur le tourisme au Canada


BusinessEurope [ Confederation of European Business | UNICE | Union of Industrial and Employer's Confederations of Europe ]

Businesseurope [ Confédération des entreprises européennes | UNICE | Union des confédérations de l'industrie et des employeurs d'Europe ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
39. Encourages Europe’s audiovisual industry to continue to develop consistent, attractive services, especially on-line, so as to enrich the range of European audiovisual content on offer; stresses that content must remain the prime consideration; emphasises that having a large number of platforms is no guarantee of diversity of content;

39. encourage les acteurs européens de l'audiovisuel à poursuivre le développement d'offres cohérentes et attractives, notamment en ligne, pour enrichir l'offre européenne de contenus audiovisuels; insiste sur le fait que la question des contenus doit rester primordiale; souligne que la multitude de plateformes n'est pas nécessairement synonyme de la diversité de contenus;


39. Encourages Europe’s audiovisual industry to continue to develop consistent, attractive services, especially on-line, so as to enrich the range of European audiovisual content on offer; stresses that content must remain the prime consideration; emphasises that the greatest threat comes from new platforms which recycle huge volumes of content, and that new thinking is therefore required about what is on offer, because having a large number of platforms is no guarantee of diversity of content;

39. encourage les acteurs européens de l'audiovisuel à poursuivre le développement d'offres cohérentes et attractives, notamment en ligne, pour enrichir l'offre européenne de contenus audiovisuels; insiste sur le fait que la question des contenus doit rester primordiale; souligne que le grand danger vient surtout des nouvelles plateformes qui recyclent abondamment des contenus; il est donc indispensable de repenser l'offre au consommateur, car la multitude de plateformes n'est pas nécessairement synonyme de la diversité de contenus ...[+++]


19. Encourages Europe’s audiovisual industry to continue to develop consistent, attractive services, especially on line, so as to enrich the range of European audiovisual content on offer;

19. encourage les acteurs européens de l'audiovisuel à poursuivre le développement d'offres cohérentes et attractives, notamment en ligne, pour enrichir l'offre européenne de contenus audiovisuels;


‎19. Encourages Europe’s audiovisual ‎industry to continue to develop consistent, ‎attractive services, especially on line, so ‎as to enrich the range of European ‎audiovisual content on offer; ‎

‎19. encourage les acteurs européens de l'audiovisuel à poursuivre le développement d'offres cohérentes et attractives, notamment en ligne, pour enrichir l'offre européenne de contenus audiovisuels;


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Each year the European Union’s MEDIA programme invests more than 100 million euros in fostering diversity and competitiveness in Europe’s audiovisual industry.

Chaque année, le programme MEDIA de l’Union européenne investit plus de 100 millions d’euros pour la diversité et la compétitivité de l’industrie audiovisuelle européenne.


In its resolution of 13 November 2001, entitled ‘achieving better circulation of European films in the internal market and the candidate countries’, the European Parliament identified internal and external structural obstacles hampering their circulation, such as development deficiencies, marketing and promotion needs and the lack of capital and transnational distribution structures, which are apparent in much of Europe’s audiovisual industry.

Dans sa résolution du 13 novembre 2001, s'intitulant "Sur une meilleure diffusion des films européens sur le marché intérieur et dans les États candidats à l'adhésion", le Parlement européen a identifié des obstacles structurels internes et externes qui entravent leur circulation, comme les manques de développement, les besoins en marketing et promotion, le manque de capital et de structures de distribution transnationales, qui caractérisent la plus grande partie de l’industrie audiovisuelle en Europe.


The instruments the European Commission and the European Investment Bank (EIB) want to discuss with the bankers and businessmen comprise two aspects: a package known as "i2i Audiovisual" and a series of links between this package and the Media Plus programme (2001-2005)". i2i Audiovisual" and Media Plus are both geared to strengthening the competitive situation of Europe's audiovisual industry and hence giving more power to Europea ...[+++]

Les instruments dont la Commission européenne et la banque européenne d'investissement (BEI) souhaitent débattre avec les banquiers et les opérateurs comportent deux volets : un paquet appelé « i2i Audiovisuel » et un ensemble de liens entre ce paquet et le programme Media Plus (2001-2005). « i2i Audiovisuel » comme Media Plus ont pour objectif spécifique de renforcer la compétitivité de l'industrie audiovisuelle en Europe et donc la force du cinéma européen.


In its exchange of views, the Council expressed great interest for the upcoming proposals and underlined the importance of the Media programme for the future of Europe's audiovisual industry.

Lors de son échange de vues, le Conseil s'est déclaré très intéressé par les propositions qui seront présentées prochainement et il a souligné l'importance du programme Media pour l'avenir de l'industrie européenne de l'audiovisuel.


This will contribute to a dynamic European Audiovisual Observatory providing essential market and legal information to Europe's Audiovisual Industry.

Cela contribuera à faire de l'Observatoire de l'audiovisuel un organisme dynamique fournissant à l'industrie audiovisuelle européenne des informations essentielles en matière juridique et au sujet des marchés.


Furthermore, having clear rules for product placement would secure new revenues for Europe’ s audiovisual industry, contribute to boost our creative economy and thus to reinforce cultural diversity.

En outre, l’introduction d’une réglementation précise en matière de placement de produits permettrait de générer de nouveaux revenus pour le secteur audiovisuel européen, de doper notre économie de la création et, par là même, de renforcer notre diversité culturelle.




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'europe’s audiovisual industry' ->

Date index: 2021-06-22
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