Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Analyse environmental data
Analyse test data
Analysing environmental data
Analysing test data
Analyze test data
Carrier's communication of passenger data
Evaluate environmental data
Examine environmental data
Examine passenger needs
Examine test data
Far-reaching examination of data-processing strategy
Identify passenger requirements
Research passenger needs
Research the needs of passengers

Vertaling van "examining passenger data " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
identify passenger requirements | research the needs of passengers | examine passenger needs | research passenger needs

effectuer des recherches sur les besoins des voyageurs


Automated Certification and Examination Services data base

base de données automatisée sur les Services d'examens et de certification


analyze test data | examine test data | analyse test data | analysing test data

analyser des données de tests


analysing environmental data | examine environmental data | analyse environmental data | evaluate environmental data

analyser des données sur l'environnement


far-reaching examination of data-processing strategy

réflexion de fond sur la stratégie informatique


Agreement between the European Union and the United States of America on the processing and transfer of passenger name record (PNR) data by air carriers to the United States Department of Homeland Security

Accord entre l'Union européenne et les États-Unis d'Amérique sur le traitement et le transfert de données des dossiers passagers (données PNR) par les transporteurs aériens au ministère américain de la sécurité intérieure


carrier's communication of passenger data

communication des données relatives aux passagers par le transporteur
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Member States shall ensure that the results of the processing of PNR data, either analytical information obtained from PNR data or the results with regard to persons identified by a Passenger Information Unit in accordance with Article 4(2), which is transmitted for further examination to their relevant competent authorities in accordance with Article 4(4), is proactively transmitted by a Passenger Information Unit to the Passenger ...[+++]

Les États membres veillent à ce que les résultats du traitement des données PNR, qu'il s'agissent d'informations analytiques tirées des données PNR ou de résultats concernant de personnes identifiées par une unité de renseignements passagers conformément à l'article 4, paragraphe 2, qui sont transmis pour examen plus approfondi à leurs autorités compétentes conformément à l'article 4, paragraphe 4, soient transmis sans retard, de manière anticipée, par une unité de renseignements passagers aux unités de renseignements passagers des au ...[+++]


(a) carrying out an assessment of the passengers prior to their scheduled arrival to, or departure from, the Member State in order to identify any persons who may be involved in a terrorist offence or serious transnational crime and who require further examination by the competent authorities referred to in Article 5 and, where relevant, by Europol, in accordance with Article 7a. In carrying out such an assessment, the Passenger Information Unit may process PNR data against p ...[+++]

(a) procéder à l'évaluation du risque représenté par les passagers avant leur arrivée prévue dans l'État membre ou leur départ prévu de celui-ci, afin d'identifier les personnes qui peuvent être impliquées dans une infraction terroriste ou une infraction transnationale grave et pour lesquelles un examen plus approfondi par les autorités compétentes visées à l'article 5 est requis, ainsi que, le cas échéant, par Europol, conformément à l'artilce 7 bis. ...[+++]


1. Each Member State shall adopt a list of the competent authorities entitled to request or receive PNR data or the result of the processing of PNR data from the Passenger Information Units in order to examine that information further or take appropriate action for the purpose of preventing, detecting, investigating and prosecuting terrorist offences and serious crime.

1. Chaque État membre arrête une liste des autorités compétentes habilitées à demander ou à obtenir des données PNR ou le résultat du traitement de telles données auprès des unités de renseignements passagers, en vue d'un examen plus approfondi des informations ou de l'adoption des mesures requises aux fins de la prévention et de la détection d'infractions terroristes et d'infractions graves, ainsi que d'enquêtes ou de poursuites en la matière.


1. Each Member State shall adopt a list of the competent authorities entitled to request or receive PNR data or the result of the processing of PNR data from the Passenger Information Units in order to examine that information further or take appropriate action for the purpose of preventing, detecting, investigating and prosecuting terrorist offences and serious transnational crime.

1. Chaque État membre arrête une liste des autorités compétentes habilitées à demander ou à obtenir des données PNR ou le résultat du traitement de telles données auprès des unités de renseignements passagers, en vue d'un examen plus approfondi des informations ou de l'adoption des mesures requises aux fins de la prévention et de la détection d'infractions terroristes et d'infractions transnationales graves, ainsi que d'enquêtes ou de poursuites en la matière.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
1. Each Member State shall adopt a list of the competent authorities entitled to request or receive masked out PNR data or the result of the systematic processing of PNR data from the Passenger Information Units in order to examine that information further or take appropriate action for the specific purpose of preventing, detecting, investigating and prosecuting terrorist offences and serious transnational crime, or the prevention of an immediate and serious threat to publ ...[+++]

1. Chaque État membre arrête une liste des autorités compétentes habilitées à demander ou à obtenir des données PNR masquées ou le résultat du traitement systématique de telles données auprès des unités de renseignements passagers, en vue d'un examen plus approfondi des informations ou de l'adoption des mesures requises aux fins spécifiques de la prévention et de la détection d'infractions terroristes et d'infractions transnationales graves, ainsi que d'enquêtes ou de poursuites en la matière, ou de la prévention de menaces immédiates et graves sur la sécurité publique.


This means that on a trans-Atlantic flight, for example, we have six or seven hours to examine passenger data and to identify anyone on board who may represent a threat, terrorist or otherwise, who would then become subject to secondary examination on arrival.

Pour un vol transatlantique, par exemple, cela signifie que nous disposons de six ou sept heures pour examiner ces données et déterminer s'il y a sur l'avion un individu pouvant représenter une menace, être un terroriste ou quoi que ce soit, de telle sorte qu'il fasse l'objet d'un deuxième examen à son arrivée.


What I am referring to are the aspects of proposed under section 4.82 of the bill, and specifically proposed subsection 4.82(11), which empowers RCMP officers examining passenger data, even on flights entirely within Canada, to notify local authorities to take appropriate steps to effect an arrest if they happen to identify anyone who is wanted on a warrant for any of a wide number of Criminal Code offences completely unrelated to either terrorism or transportation security.

Je parle des aspects de l'article 4.82 du projet de loi et, plus spécifiquement, du paragraphe 4.82(11), qui habilite les agents de la GRC à examiner les données sur les passagers, même les passagers des vols intérieurs, à avertir les autorités locales ou à prendre des mesures appropriées pour procéder à une arrestation si par hasard ils repèrent quelqu'un qui est recherché ou qui fait l'objet d'un mandat pour n'importe laquelle d'une vaste gamme d'infractions au Code criminel qui n'ont absolument aucun lien ni avec le terrorisme ni a ...[+++]


What I'm referring to are the aspects of proposed section 4.82 of the bill, and specifically proposed subsection 4.82 (11), which empowers RCMP officers examining passenger data, even on flights entirely within Canada, to notify local authorities or take appropriate steps to effect an arrest if they happen to identify anyone who is wanted on a warrant for any of a wide number of Criminal Code offences completely unrelated to either terrorism or transportation security.

Je parle des aspects du paragraphe 4.82 du projet de loi et, plus spécifiquement, du paragraphe 4.82(11), qui habilite les agents de la GRC à examiner les données sur les passagers, même les passagers des vols internes, d'avertir les autorités locales ou de prendre des mesures appropriées pour procéder à une arrestation si par hasard ils repèrent quelqu'un qui est recherché ou qui fait l'objet d'un mandat pour n'importe laquelle d'une vaste gamme d'infractions au Code criminel qui n'ont absolument aucun lien ni avec le terrorisme, ni ...[+++]


12. Advanced Passenger Information / Personal Name Record (API/PNR) data — The use of API/PNR on passengers in flight to Canada allows the CBSA to screen passengers in advance and target for referral to secondary examination those whose data presents some discrepancy which requires further investigation.

12. Information préalable sur les voyageurs/Dossier passager (IPV/DP) — L'utilisation des données IPV/ DP sur les voyageurs à destination du Canada permet à l'ASFC de filtrer les passagers à l'avance et de cibler pour l'examen secondaire ceux dont les données présentent certains écarts et qui devraient faire l'objet d'une enquête plus poussée.


Q-240 — Mr. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — With regard to ports of entry into Canada: (a) what are the standards used by all customs officers across Canada to determine a high-risk traveller or shipment, and what is the standard procedure as to what to do with such a traveller or shipment once it is determined to be high-risk; (b) under what standard procedure are customs officers expected to refer travellers to immigration officers, and is there any standard for immigration officers to notify customs officers as to the results of such referrals; if it is determined that a traveller should be referred to an Immigration officer and there is no immigration officer at that location, what is the standard procedure that a customs officer shoul ...[+++]

Q-240 — M. Jaffer (Edmonton—Strathcona) — En ce qui concerne les points d’entrée au Canada : a) quelles sont les normes utilisées par tous les agents des douanes du Canada pour déterminer ce qu’est un voyageur ou une cargaison à haut risque, et quelle est la procédure normale à l’égard d’un tel voyageur ou d’une telle cargaison une fois que l’on a déterminé qu’il s’agit d’un cas à haut risque; b) quelle procédure les agents des douanes doivent-ils normalement utiliser pour renvoyer des voyageurs vers les agents d’immigration, et y a-t-il une marche à suivre par les agents d’immigration pour informer les agents des douanes du résultat de ces renvois; s’il est déterminé qu’un voyageur doit être renvoyé à un agent d’immigration et qu’il n’y ...[+++]


w