Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
APEL
Accreditation of prior and experiential learning
Cyberlearning
Distance learning
E-learning
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Experience-based learning
Experiential achievements
Experiential background
Experiential learning
Experiential learning model
Learning by doing
Life experience
On-line learning
Online learning
RPL
Recognition of prior learning
Tele-learning
Virtual learning

Vertaling van "experiential learning " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
experiential learning

apprentissage par l'expérience [ acquis expérientiels | apprentissage expérientiel ]


experiential learning

apprentissage par l'expérience | apprentissage expérientiel


experiential learning model

modèle d'apprentissage fondé sur l'expérience


experience-based learning | experiential learning | learning by doing

apprentissage par expérience


experiential achievements | experiential learning | life experience | experiential background

acquis extrascolaires | antécédents expérientiels


accreditation of prior and experiential learning | recognition of prior learning | APEL [Abbr.] | RPL [Abbr.]

validation des acquis de l'expérience | VAE [Abbr.]


National Institute on the Assessment of Experiential Learning

National Institute on the Assessment of Experiential Learing


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


Rare epilepsy with characteristics of seizures with viscerosensory or experiential auras, onset in adolescence or early adulthood and good prognosis.

epilepsie temporale mésiale familiale bénigne


online learning | on-line learning | virtual learning | e-learning | cyberlearning | tele-learning | distance learning

apprentissage en ligne | apprentissage par Internet | apprentissage virtuel | cyberapprentissage | téléapprentissage | apprentissage à distance | apprentissage électronique | e-apprentissage | e-learning
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Education should be brought to life through practical experiential learning models and experience of real-world entrepreneurs.

L’apprentissage devrait être rendu plus vivant grâce à des modèles pratiques d’apprentissage expérientiel et au témoignage d’entrepreneurs confrontés aux réalités.


Promote awareness of all EU funding programmes and associated best practice examples which develop young people’s XXI Century skills by placing clearer emphasis on how such programmes stimulate skills-based, experiential and entrepreneurial learning which enhance and empower young people’s participation in society, in education and training, in employment, and in particular, for young people with fewer opportunities.

encourager des actions de sensibilisation sur tous les programmes de financement de l'UE et les exemples de bonnes pratiques en la matière qui développent les compétences des jeunes nécessaires pour le XXIe siècle, en mettant plus clairement l'accent sur la manière dont ces programmes favorisent un apprentissage fondé sur les compétences, l'expérience et les activités de découverte professionnelle qui renforce la participation des jeunes, et notamment des moins favorisés, à la société, à l'éducation et la formation ainsi qu'à la vie professionnelle et leur donne les moyens d'y trouver leur place.


Education should be brought to life through practical experiential learning models and experience of real-world entrepreneurs.

L’apprentissage devrait être rendu plus vivant grâce à des modèles pratiques d’apprentissage expérientiel et au témoignage d’entrepreneurs confrontés aux réalités.


59. Confirms that inclusive education should be the focus, in particular in the context of the accreditation of prior experiential learning, and that this should therefore be emphasised within the strategic framework for European cooperation in education and training (‘ET 2020’) as well as the New Skills and Jobs Flagship of EU2020; notes, in addition, the need for new and suitable guidelines and proper use of IT in schools and at home to provide personal, tailored assistance;

59. déclare qu'il convient de mettre l'accent sur une éducation ouverte à tous, notamment dans le cadre de la validation des acquis de l'expérience; estime que ce point doit être privilégié au sein du cadre stratégique pour la coopération européenne dans le domaine de l'éducation et de la formation («Éducation et formation 2020») et de l'initiative phare «une stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois» de la stratégie Europe 2020; constate, en outre, qu'il est nécessaire que de nouvelles orientations appropriées soient mises en place et que l'informatique soit correctement utilisée dans les écoles et à la maison p ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
59. Confirms that inclusive education should be the focus, in particular in the context of the accreditation of prior experiential learning, and that this should therefore be emphasised within the strategic framework for European cooperation in education and training (‘ET 2020’) as well as the New Skills and Jobs Flagship of EU2020; notes, in addition, the need for new and suitable guidelines and proper use of IT in schools and at home to provide personal, tailored assistance;

59. déclare qu'il convient de mettre l'accent sur une éducation ouverte à tous, notamment dans le cadre de la validation des acquis de l'expérience; estime que ce point doit être privilégié au sein du cadre stratégique pour la coopération européenne dans le domaine de l'éducation et de la formation («Éducation et formation 2020») et de l'initiative phare «une stratégie pour les nouvelles compétences et les nouveaux emplois» de la stratégie Europe 2020; constate, en outre, qu'il est nécessaire que de nouvelles orientations appropriées soient mises en place et que l'informatique soit correctement utilisée dans les écoles et à la maison p ...[+++]


30. In relation to life-long learning, businesses have a key role to play at several levels: contributing to a better definition of training needs through close partnership with local actors who design education and training programmes; supporting the transition from school to work for young people, for example by providing apprenticeship places; valuing learning, in particular in the Accreditation of Prior and Experiential Learning (APEL); and providing an environment which encourages lifelong learning by all employees, particularly by the less educated, the less skilled and older workers.

30. Pour ce qui est de l'éducation et la formation tout au long de la vie, les entreprises ont un rôle primordial à jouer et cela, à plusieurs niveaux: en aidant à mieux définir les besoins en formation grâce à un partenariat étroit avec les responsables locaux concevant les programmes d'éducation et de formation, en facilitant le passage des jeunes de l'école au monde du travail au moyen, par exemple, de postes d'apprentis, en valorisant la formation, notamment grâce à la validation de l'expérience antérieure, et en instaurant un environnement propice à l'éducation et la formation tout au long de la vie, plus particulièrement à l'intent ...[+++]


30. In relation to life-long learning, businesses have a key role to play at several levels: contributing to a better definition of training needs through close partnership with local actors who design education and training programmes; supporting the transition from school to work for young people, for example by providing apprenticeship places; valuing learning, in particular in the Accreditation of Prior and Experiential Learning (APEL); and providing an environment which encourages lifelong learning by all employees, particularly by the less educated, the less skilled and older workers.

30. Pour ce qui est de l'éducation et la formation tout au long de la vie, les entreprises ont un rôle primordial à jouer et cela, à plusieurs niveaux: en aidant à mieux définir les besoins en formation grâce à un partenariat étroit avec les responsables locaux concevant les programmes d'éducation et de formation, en facilitant le passage des jeunes de l'école au monde du travail au moyen, par exemple, de postes d'apprentis, en valorisant la formation, notamment grâce à la validation de l'expérience antérieure, et en instaurant un environnement propice à l'éducation et la formation tout au long de la vie, plus particulièrement à l'intent ...[+++]


(e) the development of tools and methods for the assessment, validation or certification of the knowledge, skills and competences acquired by adult learners, including by means of experiential or autonomous learning or through non-formal education.

e) mettre au point des outils et des méthodes d'évaluation, de validation ou de certification des connaissances, aptitudes et compétences acquises par des apprenants adultes, y compris par l'expérience, en autodidacte ou par un enseignement informel.


(e) the development of tools and methods for the assessment, validation or certification of the knowledge, skills and competences acquired by adult learners, including by means of experiential or autonomous learning or through non-formal education;

e) mettre au point des outils et des méthodes d'évaluation, de validation ou de certification des connaissances, aptitudes et compétences acquises par des apprenants adultes, y compris par l'expérience, en autodidacte ou par un enseignement informel;


The majority of our graduate programs are organized around a series of intensive on-campus residencies lasting two or three weeks and involving the full cohort in team-based learning that is centered on problem-solving: in a word, active and experiential learning for highly motivated and very mature students.

La majorité de nos programmes d'études supérieures s'articulent autour d'une série de résidences de deux ou trois semaines intensives sur le campus où toute la cohorte apprend à régler des problèmes en équipes : bref, cela donne des étudiants très motivés et d'une grande maturité qui apprennent par l'action et l'expérience.


w