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AHTEG on socio-economic considerations
Economic development coordinator
Economist
Planning officer
Social class
Social milieu
Social stratification
Social structure
Social system
Social systems
Socio economic development coordinator
Socio economic trends in your sector
Socio-economic aspect
Socio-economic conditions
Socio-economic cost
Socio-economic fabric
Socio-economic group
Socio-economic situation
Socio-economic structure
Socio-economic trends in your sector
Socio-economic trends in your sectors
Socio-economical cost
Socioeconomic conditions
TSER
Targeted socio-economic research

Vertaling van "face socio-economic " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
socio-economic trends in your sectors | socio economic trends in your sector | socio-economic trends in your sector

tendances socio-économiques de son secteur


socioeconomic conditions [ socio-economic aspect | socio-economic conditions | socio-economic situation ]

condition socio-économique [ aspect socio-économique | situation socio-économique | structure socio-économique ]


Specific programme for research and technological development, including demonstration, in the field of targeted socio-economic research | targeted socio-economic research | TSER [Abbr.]

Programme spécifique de recherche, de développement technologique et de démonstration dans le domaine de la recherche socioéconomique finalisée


ad hoc technical expert group on socio-economic considerations | AHTEG on socio-economic considerations

groupe spécial d'experts techniques sur les considérations socioéconomiques


socio-economic cost [ socio-economical cost ]

coût socio-économique


The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]

The role of telecommunications in socio-economic development: a review of the literature with guidelines for further investigations [ The role of telecommunications in socio-economic development ]


economist | planning officer | economic development coordinator | socio economic development coordinator

coordonnatrice du développement économique | coordonnateur du développement économique | coordonnateur du développement économique/coordonnatrice du développement économique




social class [ social milieu | socio-economic group ]

classe sociale [ groupe social | milieu social ]


social structure [ social stratification | social system | socio-economic structure | social systems(UNBIS) ]

structure sociale [ stratification sociale | système social ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
20. Asks the Commission to read Article 23 CPR in line with the principle of proportionality, by taking into account the situation of those Member States and regions which face socio-economic difficulties and where ESI Funds represent a significant share of investment, which is even more evident in a crisis context; stresses that Member States and regions, and in particular the lagging ones, should not be further impacted;

20. demande à la Commission d'interpréter l'article 23 du RDC dans le respect du principe de proportionnalité, en tenant dûment compte de la situation des États membres et des régions aux prises avec des difficultés socio-économiques et lorsque les Fonds ESI représentent une part importante des investissements, ce qui est particulièrement le cas dans une conjoncture de crise; insiste sur la nécessité de ne pas aggraver encore la situation des États membres et des régions, en particulier de ceux et celles qui accusent un retard de développement;


20. Asks the Commission to read Article 23 CPR in line with the principle of proportionality, by taking into account the situation of those Member States and regions which face socio-economic difficulties and where ESI Funds represent a significant share of investment, which is even more evident in a crisis context; stresses that Member States and regions, and in particular the lagging ones, should not be further impacted;

20. demande à la Commission d'interpréter l'article 23 du RDC dans le respect du principe de proportionnalité, en tenant dûment compte de la situation des États membres et des régions aux prises avec des difficultés socio-économiques et lorsque les Fonds ESI représentent une part importante des investissements, ce qui est particulièrement le cas dans une conjoncture de crise; insiste sur la nécessité de ne pas aggraver encore la situation des États membres et des régions, en particulier de ceux et celles qui accusent un retard de développement;


10. Recognises that Muhammadu Buhari will face the challenges of widespread corruption, broken institutions, a corrupted, inefficient and disorganized army, a socio-economic crisis and severe inequalities between the south and the north of the country; invites the newly elected president to put in place ambitious and inclusive socio-economic policies geared towards sustainable development, to rationalize and reorganize the public administration and the army and to fight corruption at all levels; believes that the incomes coming from ...[+++]

10. reconnaît que Muhammadu Buhari sera confronté aux problèmes de la corruption généralisée, d'institutions en déliquescence, d'une armée corrompue, inefficace et désorganisée, d'une crise socioéconomique et de graves inégalités entre le Sud et le Nord du pays; invite le président nouvellement élu à mettre en place des politiques socioéconomiques ambitieuses et inclusives orientées sur le développement durable, à rationaliser et réorganiser le service public et l'armée et à lutter contre la corruption à tous les niveaux; est convai ...[+++]


E. whereas 2 million job vacancies in the EU cannot be filled owing to low mobility and at the same time the EU is facing an unemployment level without precedent; whereas the free movement of workers represents a positive socio-economic example for both the EU and the Member States, being a milestone for EU integration, economic development, social cohesion, individual upgrading at professional level, counteracting the negative effects of the economic crisis and consolidating the Union as a stronger economic power, prepared to face the challenges of g ...[+++]

E. considérant que deux millions d'offres d'emploi au sein de l'Union restent vacantes du fait de la faiblesse de la mobilité et que, parallèlement, l'Union affiche un taux de chômage sans précédent; que la libre circulation des travailleurs représente un exemple positif du point de vue socio‑économique, tant pour l'Union que pour les États membres, marquant une étape importante de l'intégration européenne, du développement économique, de la cohésion sociale, de l'ascension personnelle dans le cadre professionnel, faisant contrepoids ...[+++]


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(Return tabled) Question No. 865 Ms. Kirsty Duncan: With respect to cuts in government funding to newcomer settlement organizations: (a) how does this policy reflect Canada’s commitment to cultural diversity; (b) what, if any, needs assessments of newcomers to Canada have been undertaken over the last five years, if none were undertaken, why not, and of those undertaken, (i) when were they undertaken, (ii) by whom, (iii) what were the results, (iv) what were the chief recommendations; (c) what was the detailed process undertaken to examine funding of newcomer settlement programs, which led to the government's cuts; (d) over the past f ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 865 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la réduction des subventions gouvernementales aux organismes d’aide à l’établissement des nouveaux arrivants: a) en quoi cette politique correspond-elle à l’engagement du Canada en faveur de la diversité culturelle; b) a-t-on cherché depuis cinq ans à évaluer les besoins des nouveaux arrivants, si non, pourquoi pas, si oui, (i) quand ces évaluations ont-elles été menées, (ii) qui les a menées, (iii) quels résultats ont-elles donnés, (iv) sur quelles recommandations ont-elles débouché; c) comment s’y est-on pris au juste pour examiner le budget des programmes ...[+++]


Once again, the Conservatives' lack of compassion is obvious; they are ignoring the socio-economic challenges facing older workers, especially following the 2008 economic crisis and specifically in regions hit by factory closures or closures stemming from the forestry industry crisis.

En fait, une fois de plus, le manque de compassion des conservateurs est flagrant; ils nient les défis socioéconomiques auxquels les travailleurs âgés doivent faire face, surtout depuis la crise économique de 2008 et spécialement dans les régions frappées par les fermetures d'usines ou par les fermetures dues à la crise dans l'industrie forestière.


C. whereas one of the trickiest problems currently facing us in the field of marine biology and fisheries biology concerns the reliability of information, which may to a greater or lesser degree affect estimates and assessments, and in general terms the interpretation of data relating to fish stock development, and hence the ensuing diagnosis, whereas the reliability of information is all the more crucial given the dramatic socio-economic impact on fishermen,

C. considérant qu'un des aspects les plus délicats dans le domaine de la biologie marine et de la biologie de la pêche est la fiabilité de l'information, qui peut affecter, à des degrés divers, les estimations et évaluations et, de façon générale, l'interprétation des données relatives à l'évolution des ressources et, donc, le diagnostic en découlant, fiabilité d'autant plus fondamentale au vu des conséquences socio-économiques dramatiques pour les pêcheurs,


The policy domain in Canada has the following characteristics: overlapping jurisdictions between the two orders of government; a bewildering complexity in the definition of disability in different programs and policies; a fragmentation in the nature of programs, eligibility criteria, levels and nature of benefits; a low priority as a policy field, quite frankly, among other social and economic policy areas that governments address; underfunding, chronically a common problem; generally poor coordination, both within a government and across governments; and multiple barriers facing people, be those attitudinal, administrative, organizational, geograp ...[+++]

Les politiques canadiennes comportent les caractéristiques suivantes: un chevauchement des compétences entre les deux paliers de gouvernement, une complexité inimaginable de la définition des personnes handicapées dans les différents programmes et politiques, la fragmentation des programmes, des conditions de participation, des montants et des types de prestation, un domaine auquel le gouvernement n'attribue qu'une faible priorité, si on le compare aux autres domaines sociaux et économiques, le sous-financement, un problème chronique, d'une façon générale, une coordination insuffisante, tant au sein des gouvernements qu'entre eux, la pré ...[+++]


If we go on your premise that the diseases of old age are the result of what happens during early childhood, what kind of crisis will we face when the children who were born after 1975 into the ranks of poverty, with the socio-economic problems that are facing them, grow old?

Si nous acceptons votre hypothèse selon laquelle les maladies de la vieillesse viennent de ce qui vous arrive pendant la petite enfance, à quel genre de crise devrons-nous faire face? Quand les enfants qui sont nés après 1975 dans une famille pauvre, compte tenu des problèmes socioéconomiques auxquels ils font face maintenant, vieilliront?


6. Noting the ongoing severity of water management issues and the scarcity of water resources faced by many States in the OSCE region, affected in particular by unregulated social and economic activities, including urban development, industry, and agriculture, and which continue to have an impact on human health, the environment, the sustainability of biodiversity and aquatic and land-based eco-systems, and affect political and socio-economic development,

6. Signalant la gravité persistante des problèmes de gestion de l'eau et la rareté des ressources en eau dans bon nombre des pays de l'espace géographique de l'OSCE particulièrement touchés par les activités économiques et sociales non réglementées, notamment le développement urbain, l'industrie et l'agriculture, facteurs qui continuent à avoir une incidence sur la santé de l'homme, l'environnement, la durabilité de la biodiversité et des écosystèmes terrestres et aquatiques et nuisent au développement politique et socio-économique,


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