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B.C. Vocational School
BCIT
British Columbia Institute of Technology
European Institute for Vocational Training
Federal Institute for Vocational Training
Pacific Marine Training Campus
Pacific Marine Training Institute
Pacific Vocational Institute
SFIVET
SFIVET Ordinance
Vocational training institution

Vertaling van "federal institute for vocational training " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Federal Institute for Vocational Training

Institut fédéral de formation professionnelle | Institut fédéral pour la formation professionnelle


Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training [ SFIVET ]

Institut fédéral des hautes études en formation professionnelle [ IFFP ]


Ordinance of 14 September 2005 on the Swiss Federal Institute for Vocational Education and Training | SFIVET Ordinance

Ordonnance du 14 septembre 2005 sur l'Institut fédéral des hautes études en formation professionnelle | Ordonnance sur l'IFFP


European Institute for Vocational Training

Institut européen pour la formation professionnelle


British Columbia Institute of Technology [ BCIT | Pacific Marine Training Campus | Pacific Marine Training Institute | Pacific Vocational Institute | B.C. Vocational School ]

British Columbia Institute of Technology [ BCIT | Institut de technologie de la Colombie-Britannique | Pacific Marine Training Campus | Pacific Marine Training Institute | Pacific Vocational Institute | B.C. Vocational School ]


Federal Vocational Training Act,of April 19,1978

Loi fédérale du 19 avril 1978 sur la formation professionnelle | LFPr [Abbr.]


vocational training institution

maison d'éducation au travail


Federal Funding of Nationally Essential Professional Cultural Training Institutions / Organizations

Federal Funding of Nationally Essential Professional Cultural Training Institutions / Organizations
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
[12] ‘School’ in this text refers to pre-primary, primary, lower and upper secondary institutions and also to institutions of vocational training and to pre-school institutions.

[12] Dans le présent document, les termes «école» et «scolaire» se rapportent aux établissements d'enseignement préprimaire, primaire, secondaire inférieur et secondaire supérieur, ainsi qu'aux établissements de formation professionnelle et aux établissements préscolaires.


27. Urges, in the field of vocational education and the dual vocational training system in particular, that all relevant stakeholders should be involved, especially the social partners and educational institutions; stresses in this context that enterprises and educational institutions have a responsibility for ensuring that pupils and students receive training with a focus on practical experience;

27. appelle instamment, dans le domaine de l'enseignement professionnel et des systèmes de formation en alternance, à associer tous les acteurs concernés, notamment les partenaires sociaux et les établissements d'enseignement; souligne dans ce contexte la responsabilité des entreprises et des établissements d'enseignement s'agissant d'offrir aux élèves et aux étudiants un enseignement axé sur la pratique;


Summary code: Institutional affairs / The institutions, bodies and agencies of the union / Decentralised agencies / Executive Agencies Audiovisual and media / Bodies and agencies Culture / Culture Programmes Education, training, youth, sport / Education and Training / Programmes and initiatives Education, training, youth, sport / Vocational training / Organisations Education, training, youth, sport / Youth / ...[+++]

Code de la synthèse: Affaires institutionnelles / Les institutions, organes et organismes de l'union / Les organes décentralisés / Les agences exécutives Audiovisuel et médias / Organes et agences Culture / Programmes culturels Éducation, formation, jeunesse, sport / Éducation et formation / Programmes et initiatives Éducation, formation, jeunesse, sport / Formation professionnelle / Organisations Éducation, formation, jeunesse, sport / Jeunesse / Cadre général


Formal qualifications as a nurse responsible for general care shall provide evidence that the professional in question is able to apply at least the following competences regardless of whether the training took place at universities, higher education institutions of a level recognised as equivalent or at vocational schools or through ...[+++]

Les titres de formation d’infirmier responsable de soins généraux attestent que le professionnel concerné est au moins en mesure d’appliquer les compétences suivantes, indépendamment du fait que la formation se soit déroulée dans une université, un établissement d’enseignement supérieur de niveau reconnu comme équivalent, une école professionnelle d’infirmiers ou dans le cadre d’un programme de formation professionnelle en soins infirmiers:


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The training shall be given by teachers of nursing care and by other competent persons, at universities, higher education institutions of a level recognised as equivalent or at vocational schools or through vocational training programmes for nursing’.

Cette formation est dispensée par le personnel enseignant en soins infirmiers ainsi que par d’autres personnes compétentes, dans les universités, les établissements d’enseignement supérieur d’un niveau reconnu comme équivalent, les écoles professionnelles d’infirmiers ou les programmes de formation professionnelle en soins infirmiers».


3. The Union shall ensure that educational and vocational training bodies and institutes from OCTs can take part in education and professional training related cooperation initiatives of the Union on the same basis as the educational and vocational training bodies and institutes of the Member States.

3. L’Union veille à ce que les organismes et les instituts d’enseignement et de formation professionnelle des PTOM puissent participer à des initiatives de coopération de l’Union dans le domaine de l’éducation et de la formation professionnelles selon les mêmes critères que ceux applicables aux organismes et aux instituts d’enseignement et de formation professionnelle des États membres.


3. The Union shall ensure that educational and vocational training bodies and institutes from OCTs can take part in education and professional training related cooperation initiatives of the Union on the same basis as the educational and vocational training bodies and institutes of the Member States.

3. L’Union veille à ce que les organismes et les instituts d’enseignement et de formation professionnelle des PTOM puissent participer à des initiatives de coopération de l’Union dans le domaine de l’éducation et de la formation professionnelles selon les mêmes critères que ceux applicables aux organismes et aux instituts d’enseignement et de formation professionnelle des États membres.


From this point of view, for the future of both our education system and our economic system, which is made up almost entirely of SMEs, one hopes that the need to strengthen the connection between institutions, particularly vocational training institutions, and the world of enterprise, will be recognised.

De ce point de vue, pour l’avenir de notre système éducatif mais aussi de notre système économique, qui se compose quasi exclusivement de PME, il faut espérer que la nécessité de renforcer le lien entre les établissements - les établissements de formation professionnelle en particulier - et le monde des entreprises sera enfin reconnue.


the Leonardo da Vinci programme, which shall address the teaching and learning needs of all those in vocational education and training including initial and continuing vocational training, other than advanced vocational education and training at tertiary level, as well as the institutions and organisations providing or facilitating such education and training;

le programme Leonardo da Vinci, qui porte sur les besoins en matière d'enseignement et d'apprentissage de tous les participants à l'enseignement et à la formation professionnels, y compris la formation professionnelle initiale et continue, à l'exception de l'enseignement et de la formation professionnels de perfectionnement de niveau supérieur, ainsi que des établissements et organisations dispensant ou facilitant cet enseignement et cette formation;


(3) The social, political and institutional changes which have taken place since the creation of the Advisory Committee on Vocational Training and the new prospects opened up by the forthcoming accessions require a constructive re-examination of the composition of the Advisory Committee on Vocational Training and its organisational framework.

(3) Les changements sociaux, politiques et institutionnels qui se sont produits depuis la création du comité consultatif pour la formation professionnelle, ainsi que les nouvelles perspectives ouvertes par les prochaines adhésions, nécessitent un réexamen constructif de la composition et du cadre organisationnel du comité consultatif pour la formation professionnelle.




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Date index: 2021-11-23
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