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Board of Governors
Board of Governors of the Federal Reserve System
FRB
Federal Reserve
Federal Reserve Board

Vertaling van "federal reserve board chairman " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Board of Governors | Board of Governors of the Federal Reserve System | Federal Reserve Board | FRB [Abbr.]

Conseil des gouverneurs du Système fédéral de réserve


Board of Governors of the Federal Reserve System [ Federal Reserve Board ]

Board of Governors of the Federal Reserve System [ Federal Reserve Board ]


Federal Reserve (Board)

la Réserve Fédérale (Conseil)
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In Washington, you will be meeting with Senator Sarbanes, Congressman Oxley and Federal Reserve Board Chairman Alan Greenspan.

À Washington, vous allez rencontrer le sénateur Sarbanes, le membre du Congrès Oxley et le président du Federal Reserve Board, Alan Greenspan.


1. The Federal Reserve Board (the Fed) and the 12 Federal Reserve Banks (Boston, New York, Philadelphia, Cleveland, Richmond, Atlanta, Chicago, St. Louis, Minneapolis, Kansas City, Dallas, San Francisco) constitute the central bank of the U.S. The Fed is run by a seven-member board of governors, chaired by Alan Greenspan

1. Le Système fédéral de réserve (la Fed) La banque centrale américaine (la Fed) réunit 12 banques fédérales de réserve (Boston, New York, Philadelphie, Cleveland, Richmond, Atlanta, Chicago, St. Louis, Minneapolis, Kansas City, Dallas et San Francisco). Elle est administrée par le Conseil des Gouverneurs, composé de sept membres et présidé par Alan Greenspan.


15. Understands the BIS’s warnings about too long a period of accommodative monetary policy; follows with interest the discussions in most major central banks on the best timetable to wind down their loose monetary policies; notes that, amongst others, the Federal Reserve Board intends to depart from the present policies as soon as possible; understands that the ECB will maintain an accommodative policy stance as long as the banking sector is not fully stabilised, and spill-overs into the public sector remain a threat, a policy made possible by the low inflation rates expected over the medium ...[+++]

15. comprend les mises en garde de la BRI concernant une période trop longue de politique monétaire accommodante; suit avec intérêt les discussions au sein de la plupart des grandes banques centrales concernant le meilleur calendrier à adopter pour mettre fin à leurs politiques monétaires souples; constate que la Réserve fédérale des États-Unis, entre autres, compte mettre fin le plus rapidement possible aux politiques actuelles; comprend que la BCE maintiendra une approche politique souple aussi longtemps que le secteur bancaire ne sera pas complètement stabilisé et qu'il restera un risque d'effets induits sur le secteur public, une ...[+++]


15. Understands the BIS’s warnings about too long a period of quantitative easing (‘whatever it takes’); follows with interest the discussions in most major central banks on the best timetable to wind down their loose monetary policies; notes that, amongst others, the Federal Reserve Board intends to depart from the present policies as soon as possible; understands that the ECB will maintain an accommodative policy stance as long as the banking sector is not fully stabilised, and spill-overs into the public sector remain a threat, a policy made possible by the low inflation rates expected over ...[+++]

15. comprend les mises en garde de la BRI concernant une période trop longue de détente quantitative ("tout ce qui sera nécessaire"); suit avec intérêt les discussions au sein de la plupart des grandes banques centrales concernant le meilleur calendrier à adopter pour mettre fin à leurs politiques monétaires souples; constate que la Réserve fédérale des États-Unis, entre autres, compte mettre fin le plus rapidement possible aux politiques actuelles; comprend que la BCE maintiendra une approche politique souple aussi longtemps que le secteur bancaire ne sera pas complètement stabilisé et qu'il restera un risque d'effets induits sur le ...[+++]


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Here are a handful of quick examples: Al Gore; Alan Greenspan, former chairman of the U.S. Federal Reserve Board; Joseph Stiglitz, Nobel Prize winner and former chief economist at the World Bank; James Rogers, chairman and CEO of Duke Energy; Nicholas Stern, author of the most comprehensive look at the economics of climate change on behalf of the U.K. government.

Je vous en donne quelques exemples: Al Gore; Alan Greenspan, ancien président du Federal Reserve Board aux États-Unis; Joseph Stiglitz, prix Nobel et ancien économiste en chef de la Banque mondiale; James Rogers, président et chef de la direction de Duke Energy; Nicholas Stern, auteur d'ouvrages très complets sur le changement climatique pour le compte du gouvernement britannique.


U.S. Federal Reserve Board Chairman Alan Greenspan has called for an expensing of stock options.

Le président de la Federal Reserve Board des États-Unis, M. Alan Greenspan, a recommandé que les options d'achat soient comptabilisées comme dépenses.


Congress gave itself the right to share in decisions and the right of veto when Members of the Federal Reserve Board were appointed.

Le Congrès s’est octroyé un droit de regard et de veto pour la désignation des membres du Conseil de la Réserve fédérale.


6. Supports the view that the Basel rules carried into effect in the EU should apply to a broad range of banks and investment firms where this is appropriate in terms of the risk profile of the institution, in order to ensure a uniform standard of supervision and fair competition; regrets that the US authorities" plans to apply the most progressive aspects of the Basel agreements only to an extremely limited number of banks, and to exclude certain classes of investment firms altogether, make no contribution to achieving internationally comparable standards of supervision and unilaterally impose a cost burden on EU banks; calls, therefore, for an appropriate cost-benefit relationship to be taken into account when drawing up system requirem ...[+++]

6. est d'avis que la mise en œuvre des dispositions de Bâle dans l'Union européenne doit concerner un large éventail de banques et d'entreprises d'investissement lorsque ceci est compatible avec le profil de risque de l'établissement, et ce pour assurer des normes uniformes en matière de contrôle ainsi qu'une concurrence loyale; regrette que le projet des autorités américaines de n'appliquer que les approches les plus en pointe des accords de Bâle à un nombre très limité d'établissements bancaires et d'en exonérer certains groupes d'entreprises d'investissement ne contribue en aucune manière à la comparabilité internationale des normes en matière de surveillance et aboutit à une prise en charge ...[+++]


Whereas the Bank of England publishes its minutes and the individual voting records two weeks after the MPC meeting, the Federal Reserve Board publishes the individual voting records of the FOMC members on the day of the meeting, while the respective summary minutes of each meeting are made available on the Thursday after the next regularly scheduled meeting (about six weeks later).

Alors que la Banque d'Angleterre publie ses procès-verbaux et les indications concernant les votes individuels deux semaines après la réunion du CPM, la Réserve fédérale publie les indications de votes le jour même de la réunion du CFMO, alors que le résumé succinct de chaque réunion paraît le jeudi qui suit la réunion ordinaire suivante (environ six semaines plus tard).


In these uncertain times, when the public is demanding transparency and economic leaders from the around the world such as Federal Reserve Board Chairman Alan Greenspan are weighing in on this issue, we must show courage and do the right thing.

En cette époque marquée par l'incertitude, où le public exige la transparence et où les dirigeants économiques partout dans le monde, comme le président de la Réserve fédérale américaine, M. Alan Greenspan, soupèsent les arguments pour et contre cette évolution, le moment est venu de faire preuve de courage et de choisir la bonne formule.




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Date index: 2024-11-19
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