B
eing an imaginary surface abutting each end of the strip consisting of an inclined plane having a ratio of one and sixty-si
x hundredths (1.66) feet measured vertically to one hundred (100) feet
measured horizontally rising to an imaginary horizontal line drawn parallel to and ten thousand (10,000) feet
measured horizontally from, each end of the strip, thence the approach surface shall rise at a ratio of two (2) feet
measured vertically to one hundred (100) feet
measured ...[+++] horizontally to an imaginary horizontal line drawn parallel to, and fifty thousand (50,000) feet measured horizontally from, each end of the strip and located at a height of nine hundred and sixty-six (966) feet above the elevation at each end of the strip, the outer ends of each surface being eight thousand (8,000) feet on each side of the projected centreline as shown on Department of Transport Plans S-424A, B, C, D, E and F dated September 2, 1977.Une surface contiguë à chaque extrémité de la piste et consistant en un plan incliné avec un rapport d’un p
ied et soixante-six centièmes (1,66) à la verticale sur cent (100) pieds à l’horizontale s’élevant jusqu’à une ligne horizontale imaginaire tracée parallèlement à chaque extrémité de la piste à une distance de dix mille (10 000) pieds, calculée horizontalement, de ces extrémités; à partir de cette ligne, la surface d’approche s’élève, avec un rapport de deux (2) pieds à la verticale sur cent (100) pieds à l’horizontale, jusqu’à une ligne horizontale
...[+++] imaginaire tracée parallèlement à chaque extrémité de la piste à une distance de cinquante mille (50 000) pieds, calculée horizontalement, de ces extrémités, à une altitude de neuf cent soixante-six (966) pieds au-dessus du niveau du sol à chaque extrémité de la piste, les limites extérieures de chaque surface étant situées à une distance de huit mille (8 000) pieds de chaque côté du prolongement de l’axe de la piste, conformément aux plans S-424A, B, C, D, E et F du ministère des Transports, datés du 2 septembre 1977.