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Activity rate
Economic activity rate
Female labor force
Female labour
Female labour force
Female labour force participants
Female labour force participation
Female occupation
Female participation
Female work force
Female worker
Labour force participation
Labour force participation rate
Labour market participation
Woman worker
Workforce participation
Workforce participation rate

Vertaling van "female labour force participation " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
female participation [ female occupation | female labour force participation ]

taux d'activité féminine [ activité féminine | carrière féminine ]


Evolution of the Female Labour Force Participation Rate in Canada, 1976-1994: A Cohort Analysis

Evolution of the Female Labour Force Participation Rate in Canada, 1976-1994: A Cohort Analysis




female labor force | female labour force

taux d'activité féminin


activity rate | economic activity rate | labour force participation rate | labour market participation | workforce participation rate

participation au marché du travail | taux d'activité


labour force participation | workforce participation

participation au marché du travail


female worker [ female labour | female work force | woman worker ]

main-d'œuvre féminine [ main-d'oeuvre féminine ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
In 2002, the Barcelona European Council set objectives in this area: "Member States should remove disincentives to female labour force participation, taking into account the demand for childcare facilities and in line with national patterns of provision, to provide childcare by 2010 to at least 90 % of children between 3 years old and the mandatory school age and at least 33 % of children under 3 years of age[2]".

En 2002 le Conseil européen de Barcelone a fixé des objectifs dans ce domaine: "(.) les États membres devraient éliminer les freins à la participation des femmes au marché du travail et, compte tenu de la demande et conformément à leurs systèmes nationaux en la matière, s'efforcer de mettre en place, d'ici à 2010, des structures d'accueil pour 90 % au m ...[+++]


9. Calls on the Commission and the Member States to recognise the value of entrepreneurship for the work-life balance of women and men, to eliminate barriers that hinder or even prevent female entrepreneurship, and to adopt a coherent framework of measures to support female labour market participation; in the aftermath of the decision to withdraw the proposal to amend the Maternity Leave Directive and in order to safeguard progress on equality policies at EU level, encourages a constructive dialogue among institutions to see how best to support and implement work-life balance policies as well as an equal distribution of family responsibilities, also by highlighting the role of men in promoting equality; reiterates that parental and patern ...[+++]

9. invite la Commission et les États membres à reconnaître l'importance de l'entrepreneuriat pour l'équilibre entre vie professionnelle et vie privée pour les hommes comme pour les femmes, à supprimer les obstacles qui entravent, voire interdisent l'entrepreneuriat féminin, et à adopter un train de mesures cohérent visant à soutenir la participation des femmes au marché du travail; encourage, à la suite de la décision de retirer la proposition de modification de la directive relative au congé de maternité et en vue de pérenniser les ...[+++]


K. whereas the availability, quality and affordability of childcare facilities and care facilities for the elderly and people with disabilities remains a key driver for enhancing female labour force participation;

K. considérant que la disponibilité, la qualité et l'accessibilité économique des structures d'accueil pour les enfants, les personnes âgées et les personnes handicapées restent un facteur clé pour accroître la participation des femmes au marché du travail;


K. whereas the availability, quality and affordability of childcare facilities and care facilities for the elderly and people with disabilities remains a key driver for enhancing female labour force participation;

K. considérant que la disponibilité, la qualité et l'accessibilité économique des structures d'accueil pour les enfants, les personnes âgées et les personnes handicapées restent un facteur clé pour accroître la participation des femmes au marché du travail;


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Although cohort effects will continue to push the female employment rate up, since the propensity to work is higher among younger generations of women, specific barriers to female labour market participation (such as the lack of childcare and opportunities for part-time employment) remain a major impediment in some Member States.

Même si le taux d'emploi des femmes continuera à augmenter grâce aux effets de cohorte - la propension au travail étant plus élevée parmi les jeunes générations de femmes - des obstacles spécifiques à la participation des femmes au marché du travail (tels que l'insuffisance des services de garde d'enfants et des possibilités de travail à temps partiel) demeurent un frein important dans certains États membres.


In recent analysis by the Commission, it has appeared that the main factors related to gender pay gaps are: [13] the differences in male and female labour market participation and career structures; the differences in male and female wage structures and gender effects of pay and promotion policies; the horizontal segregation in general and the concentration of women in low paying sectors and occupations in particular.

Selon une analyse récente des services de la Commission, les principaux facteurs associés à l'écart de rémunération entre les sexes sont: [13] les différences de structures de carrière et de participation au marché du travail des femmes et des hommes; les écarts entre les barèmes de rémunération des femmes et des hommes et les effets différenciés des politiques de rémunération et de promotion sur les femmes et les hommes; la ségrégation horizontale en général et la concentration des femmes dans les secteurs et les professions peu rémunérés en particulie ...[+++]


(15) The Europe 2020 Strategy for Smart, Sustainable and Inclusive Growth ascertained that increased female labour force participation is a precondition for boosting growth and for tackling demographic challenges in Europe.

(15) La stratégie Europe 2020 pour une croissance intelligente, durable et inclusive a constaté qu'une participation accrue de la main-d'œuvre féminine était un préalable indispensable pour stimuler la croissance et relever les défis démographiques en Europe.


(15) The Europe 2020 Strategy for Smart, Sustainable and Inclusive Growth ascertained that increased female labour force participation is a precondition for boosting growth and for tackling demographic challenges in Europe.

(15) La stratégie Europe 2020 pour une croissance intelligente, durable et inclusive a constaté qu'une participation accrue de la main-d'œuvre féminine était un préalable indispensable pour stimuler la croissance et relever les défis démographiques en Europe.


(15) The Europe 2020 Strategy for Smart, Sustainable and Inclusive Growth[29] ascertained that increased female labour force participation is a precondition for boosting growth and for tackling demographic challenges in Europe.

(15) La stratégie Europe 2020 pour une croissance intelligente, durable et inclusive[29] a constaté qu’une participation accrue de la main-d’œuvre féminine était un préalable indispensable pour stimuler la croissance et relever les défis démographiques en Europe.


Member States should remove disincentives to female labour force participation and strive, taking into account the demand for childcare facilities and in line with national patterns of childcare provision, to provide childcare by 2010 to at least 90 % of children between three years old and the mandatory school age and at least 33 % of children under three years of age.

Les États membres devraient éliminer les facteurs décourageant la participation des femmes au marché du travail et s'efforcer, en tenant compte de la demande en matière de services de garde des enfants et compte tenu de la structure de l'offre en matière de garde des enfants au niveau national, d'être en mesure, d'ici à 2010, d'accueillir au moins 90 % des enfants entre 3 ans et l'âge de la scolarité obligatoire et au moins 33 % des enfants de moins de 3 ans.




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Date index: 2024-05-21
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