Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aboriginal Youth Role Model Group Program
Act as a role model in community arts
Be a community arts' role model
Be a person who is looked up to in the community arts
Be a role model in community arts
Male role model
Mentoring and Mentorship
NARMP
National Aboriginal Role Model Program
National Native Role Model Program
Role model

Vertaling van "female role models " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
be a community arts' role model | be a person who is looked up to in the community arts | act as a role model in community arts | be a role model in community arts

être un modèle dans les arts communautaires


National Aboriginal Role Model Program [ NARMP | National Native Role Model Program ]

Programme national des modèles autochtones [ PNMA | Programme national de personnages modèles autochtones ]








Networking Groups, Role Models and Mentors for Women [ Mentoring and Mentorship ]

Réseaux d'entraide, modèles de comportement et mentors pour les femmes


Aboriginal Youth Role Model Group Program

Programme de modèles de comportement pour les jeunes, Autochtones
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Girls would like to see more female role models in STEM and have more practical hands-on experience in STEM subjects.

Les filles aimeraient voir plus d'exemples de femmes ayant réussi dans ces secteurs et disposer de davantage d'expériences pratiques et concrètes dans les matières liées aux sciences, aux technologies, à l'ingénierie et aux mathématiques.


Commissioner Jourová will welcome three female role models at the Commission, she will also speak with Peter Agnefjall, CEO of IKEA, to discuss the role of women in companies, and meet with a group of teenage girls active in technology.

M Jourová, membre de la Commission, recevra trois femmes exemplaires; elle s'entretiendra également avec M. Peter Agnefjall, directeur général d'IKEA, sur le rôle des femmes dans les entreprises, et elle rencontrera un groupe d'adolescentes actives dans le domaine des technologies.


whereas low participation of women and girls in ICT-related education, and later in employment, is a result of a complex interplay of gender stereotyping that starts in the early stages of life and education and continues into professional careers; whereas factors limiting women and girls from participating in ICT education and employment include: lifelong stereotyping, segregation into ‘typically female and male’ activities, hobbies and toys, starting from the earliest stages of education, a relative lack of female role models in the ICT sector and the limited visibility of women in this sector, especially in leadership positions.

considérant que le faible niveau de participation des femmes et des filles à l'éducation en matière de TIC, ainsi qu'à l'emploi dans ce domaine, est le résultat d'une interaction complexe entre les stéréotypes sexistes qui débute aux premiers stades de la vie et de l'éducation et se poursuit pendant la carrière professionnelle; que les facteurs entravant la participation des femmes et des filles à la formation et à l'emploi dans le domaine des TIC sont notamment les stéréotypes tout au long de la vie, le cloisonnement entre activités, loisirs et jouets «typiquement féminins ou masculins» dès les prémices de l'éducation, la relative a ...[+++]


Calls on the EU institutions and the Member States to incorporate the gender perspective into all digital initiatives and to recognise that digital power is driving a new, stronger wave of awareness about gender issues and gender equality; highlights to the Commission the effectiveness of the internet for means such as campaigns, forums and giving visibility to female role models, which all help to accelerate gender equality; asks the Commission therefore to consider placing women at the forefront of its Digital Agenda so that the new digital age can be a driving force towards furthering gender equality.

invite les institutions et les États membres de l'Union à intégrer la perspective de l'égalité hommes-femmes dans toutes les initiatives numériques et à constater que la sensibilisation aux questions de genres et à l'égalité entre les hommes et les femmes prend une nouvelle vigueur grâce à la force du numérique; attire l'attention de la Commission sur la puissance que l'internet confère aux outils tels que les campagnes et les forums, et à la visibilité des modèles de réussite féminins, qui sont autant de moyens d'accélérer l'égalité entre les hommes et les femmes; demande par consé ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12. Underlines the importance of looking beyond the start-up phase to help those women who have chosen the path of entrepreneurship to consolidate and expand their businesses, as also of networking and sharing best practices, mentorship, female role models and peer-to-peer support for these women, including with a view to moving towards more innovative, sustainable and profitable sectors while not undermining the conditions for a healthy general wellbeing;

12. souligne qu'il faut aller au-delà de la phase de démarrage et aider les femmes qui ont choisi la voie de l'entrepreneuriat à consolider et à développer leurs entreprises; insiste sur l'importance de la constitution d'un réseau, de l'échange de bonnes pratiques et du soutien entre pairs pour ces femmes, y compris dans la perspective d'une évolution vers des secteurs plus innovants, plus durables et plus rentables, sans que ne soient pour autant compromises les conditions propices à un bien-être général;


13. Calls on the Commission and the Member States to promote positive female role models at all levels of education, including compulsory schooling and through to further and higher education and postgraduate level, and also in informal education and youth work; recognises that promoting positive female role models includes taking measures to emphasise the historical and contemporary achievements of women in science and technology, entrepreneurship, and decision-making positions; notes that such measures may include specific focus on International Women's Day, Science Weeks, and making use of existing best practice from Member States a ...[+++]

13. invite la Commission et les États membres à promouvoir des modèles féminins positifs à tous les niveaux d'éducation, tout au long des cursus scolaires obligatoires jusqu'à l'enseignement supérieur et au troisième cycle universitaire, ainsi que dans l'éducation informelle et dans les organisations de jeunesse; reconnaît que la promotion de modèles féminins positifs comprend des mesures destinées à souligner les réalisations passées et récentes des femmes dans les sciences et technologies, dans l'entrepreneuriat et dans les postes ...[+++]


13. Calls on the Commission and the Member States to promote positive female role models at all levels of education, including compulsory schooling and through to further and higher education and postgraduate level, and also in informal education and youth work; recognises that promoting positive female role models includes taking measures to emphasise the historical and contemporary achievements of women in science and technology, entrepreneurship, and decision-making positions; notes that such measures may include specific focus on International Women's Day, Science Weeks, and making use of existing best practice from Member States a ...[+++]

13. invite la Commission et les États membres à promouvoir des modèles féminins positifs à tous les niveaux d'éducation, tout au long des cursus scolaires obligatoires jusqu'à l'enseignement supérieur et au troisième cycle universitaire, ainsi que dans l'éducation informelle et dans les organisations de jeunesse; reconnaît que la promotion de modèles féminins positifs comprend des mesures destinées à souligner les réalisations passées et récentes des femmes dans les sciences et technologies, dans l'entrepreneuriat et dans les postes ...[+++]


13. Calls on the Commission and the Member States to promote positive female role models at all levels of education, including compulsory schooling and through to further and higher education and postgraduate level, and also in informal education and youth work; recognises that promoting positive female role models includes taking measures to emphasise the historical and contemporary achievements of women in science and technology, entrepreneurship, and decision-making positions; notes that such measures may include specific focus on International Women's Day, Science Weeks, and making use of existing best practice from Member States a ...[+++]

13. invite la Commission et les États membres à promouvoir des modèles féminins positifs à tous les niveaux d'éducation, tout au long des cursus scolaires obligatoires jusqu'à l'enseignement supérieur et au troisième cycle universitaire, ainsi que dans l'éducation informelle et dans les organisations de jeunesse; reconnaît que la promotion de modèles féminins positifs comprend des mesures destinées à souligner les réalisations passées et récentes des femmes dans les sciences et technologies, dans l'entrepreneuriat et dans les postes ...[+++]


17. Believes that to effectively combat violence against women, a change of attitude towards women and girls in society is necessary, where women are too often represented in subordinate roles and violence against them is too often tolerated or undermined; in this sense, stresses the educational system may have a primary role in promoting changes in the socio-cultural behaviour of women and men in order to eliminate prejudices, traditions, customs and any other practice based on discrimination or on stereotyped male and female role models;

17. estime qu'une lutte efficace contre la violence à l'égard des femmes passe par un changement d'état d'esprit de la société envers les femmes et les jeunes filles, dès lors que les femmes sont trop souvent représentées dans des rôles subalternes et que la violence dont elles sont victimes est trop souvent tolérée, voire minorée; en ce sens, souligne que le système éducatif pourrait jouer un rôle central dans l'évolution du comportement socio-culturel des femmes et des hommes en vue de rompre avec les préjugés, les coutumes, les tr ...[+++]


Calls on the Member States to address the gender gap in the ICT sector by creating more incentives and support structures for women, such as role models, mentoring programmes and career paths, in order to increase the visibility of women; calls therefore on the Member States to adapt educational systems, where necessary, with a view to promoting teaching and interest in the STEM subjects in general and for female students in particular.

invite les États membres à réduire les disparités entre les hommes et les femmes dans le secteur des TIC en créant davantage de mesures d'incitation et de structures de soutien pour les femmes, notamment en leur offrant des modèles, des programmes de mentorat et des parcours de carrière, afin d'accroître la visibilité des femmes; invite par conséquent les États membres à adapter, le cas échéant, leurs systèmes éducatifs en vue de promouvoir l'enseignement des STIM et de susciter l'intérêt pour ces matières, de manière générale et aup ...[+++]




datacenter (1): www.wordscope.be (v4.0.br)

'female role models' ->

Date index: 2024-09-23
w