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Besom pocket
Central pocket loop
Central pocket loop pattern
Central pocket loop whorl
Central-pocket whorl
Central-pocket whorl pattern
Full top pocket
Gum gall
Gum pocket
Jetted-pocket
L-pocket
L-shape pocket
Piped pocket
Pitch pocket
Pitch-pocket
Pitchpocket
Pocket
Pocket cellular phone
Pocket chamber
Pocket ionisation chamber
Pocket ionization chamber
Pocket phone
Pocket radio
Pocket telephone
Pocket-radio
Pocket-size radio
Pocket-sized radio
Portable pocket telephone
Resin gall
Resin pocket
Scoop pocket
Scouring sluices pocket
Undersluices pocket
Unit of finance
Welt pocket
Western pocket

Vertaling van "finance pockets " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
central-pocket whorl [ central pocket loop | central pocket loop whorl | central-pocket whorl pattern | central pocket loop pattern ]

boucle à poche centrale


full top pocket | L-shape pocket | L-pocket | scoop pocket | western pocket

poche cavalière


pocket | scouring sluices pocket | undersluices pocket

poche des passes de chasse


pocket chamber | pocket ionisation chamber | pocket ionization chamber

chambre d'ionisation de poche


gum gall | gum pocket | pitch pocket | resin gall | resin pocket

poche de gomme | poche de résine | poche de résine et de gomme


pocket telephone | pocket cellular phone | pocket phone | portable pocket telephone

téléphone de poche | téléphone cellulaire de poche | téléphone portatif miniature


welt pocket | besom pocket | piped pocket | jetted-pocket

poche passepoilée


pocket radio [ pocket-radio | pocket-size radio | pocket-sized radio ]

radio de poche [ récepteur de poche | radio miniature ]


resin pocket [ pitch pocket | pitchpocket | pitch-pocket | resin gall | gum pocket ]

poche de résine [ poche de résine et de gomme ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Figures for Household out-of-pocket payment (HF.3) broken by Day curative and rehabilitative care (HC.1.2; HC.2.2), Home-based curative and rehabilitative care (HC.1.4; HC.2.4), Inpatient long-term care (health) (HC.3.1), Day long-term care (health) (HC.3.2), Outpatient long-term care (health) (HC 3.3), Home-based long-term care (health) (HC.3.4), Preventive care (HC.6), Governance and health system and financing administration (HC.7) and Other healthcare services not elsewhere classified (n.e.c.) (HC.9)

Chiffres pour les Paiements directs par les ménages (HF.3) ventilés selon les catégories Soins curatifs et de réadaptation en hospitalisation de jour (HC.1.2; HC.2.2), Soins curatifs et de réadaptation à domicile (HC.1.4; HC.2.4), Soins de longue durée en milieu hospitalier (santé) (HC.3.1), Soins de longue durée en hospitalisation de jour (santé) (HC.3.2), Soins de longue durée ambulatoires (santé) (HC.3.3), Soins de longue durée à domicile (santé) (HC.3.4), Soins préventifs (HC.6), Gouvernance et administration des systèmes de santé et du financement (HC.7) et Autres services de santé non classés ailleurs (n.c.a.) (HC.9)


Figures for Household out-of-pocket payment (HF.3) broken by Residential long-term care facilities (HP.2), Providers of preventive care (HP.6), Providers of healthcare system administration and financing (HP.7), Rest of the economy (HP.8) and Rest of the world (HP.9)

Chiffres pour les Paiements directs par les ménages (HF.3) ventilés selon les catégories Établissements de soins de longue durée avec hébergement (HP.2), Prestataires de soins préventifs (HP.6), Prestataires de services d'administration et de financement des systèmes de santé (HP.7), Reste de l'économie (HP.8) et Reste du monde (HP.9)


180. Appreciates the complexity of promoting more synergy between FP7 and the Structural Funds (SF); believes that the Commission could intensify its communication with the Member States by presenting certain good practices in order to ensure that the SF are efficiently used to facilitate both the up-stream (project preparation, capacity building) and the down-stream (full-scale demonstration, market realization) synergy approach; believes, thus, that the regional dimension of RI could be enhanced by encouraging the innovation-research-education (the so called ‘triangle of knowledge’) and the creation of pockets of excellence and regio ...[+++]

180. se rend compte de la complexité que représente la promotion des synergies entre le 7 PC et les Fonds structurels; estime que la Commission pourrait intensifier sa communication avec les États membres en présentant certaines bonnes pratiques afin de veiller à ce que les Fonds structurels soient utilisés efficacement pour faciliter les synergies à la fois en amont (préparation des projets, renforcement des capacités) et en aval (démonstration à échelle réelle, réalisation sur le marché); considère que la dimension régionale de la recherche et du développement pourrait ainsi être renforcée en encourageant l'innovation, la recherche e ...[+++]


180. Appreciates the complexity of promoting more synergy between FP7 and the Structural Funds (SF); believes that the Commission could intensify its communication with the Member States by presenting certain good practices in order to ensure that the SF are efficiently used to facilitate both the up-stream (project preparation, capacity building) and the down-stream (full-scale demonstration, market realization) synergy approach; believes, thus, that the regional dimension of R could be enhanced by encouraging the innovation-research-education (the so called “triangle of knowledge") and the creation of pockets of excellence and region ...[+++]

180. se rend compte de la complexité que représente la promotion des synergies entre le 7 PC et les Fonds structurels; estime que la Commission pourrait intensifier sa communication avec les États membres en présentant certaines bonnes pratiques afin de veiller à ce que les Fonds structurels soient utilisés efficacement pour faciliter les synergies à la fois en amont (préparation des projets, renforcement des capacités) et en aval (démonstration à échelle réelle, réalisation sur le marché); considère que la dimension régionale de la recherche et du développement pourrait ainsi être renforcée en encourageant l'innovation, la recherche e ...[+++]


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72. Calls, in connection with direct subsidies to undertakings, for it to be recognised that cohesion policy funding, rather than influencing decisions by companies – and particularly larger companies – to open a plant in a given location, tends to be pocketed by companies which have already taken such decisions (deadweight effect), and calls, therefore, for grant support for large, private undertakings to focus on investment in research and development or for it to be provided, more often than is currently the case, indirectly through infrastructure financing; also ca ...[+++]

72. demande de tenir compte, lors de l'octroi de subventions directes aux entreprises, du fait que la politique de cohésion favorise l'effet d'entraînement plutôt qu'un effet local, notamment dans les grandes entreprises, et demande donc d'axer les subventions aux grandes entreprises privées sur les investissements dans la recherche et le développement ou d'offrir indirectement, plus fréquemment que ce n'est aujourd'hui le cas, un soutien supplémentaire aux infrastructures; demande en outre de fixer une règle claire dans la réglementation générale relative aux Fonds structurels excluant tout financement européen pour des relocalisations ...[+++]


72. Calls, in connection with direct subsidies to undertakings, for it to be recognised that cohesion policy funding, rather than influencing decisions by companies – and particularly larger companies – to open a plant in a given location, tends to be pocketed by companies which have already taken such decisions (deadweight effect), and calls, therefore, for grant support for large, private undertakings to focus on investment in research and development or for it to be provided, more often than is currently the case, indirectly through infrastructure financing; also ca ...[+++]

72. demande de tenir compte, lors de l'octroi de subventions directes aux entreprises, du fait que la politique de cohésion favorise l'effet d'entraînement plutôt qu'un effet local, notamment dans les grandes entreprises, et demande donc d'axer les subventions aux grandes entreprises privées sur les investissements dans la recherche et le développement ou d'offrir indirectement, plus fréquemment que ce n'est aujourd'hui le cas, un soutien supplémentaire aux infrastructures; demande en outre de fixer une règle claire dans la réglementation générale relative aux Fonds structurels excluant tout financement européen pour des relocalisations ...[+++]


We must also have subsequent control because billions and billions of euros are being poured into some programmes, which usually end up in the pockets of various dictators, financing their fine lifestyle, while, at the same time, millions and millions of people are living in our own countries, who are also leading very miserable lives.

Nous devons également exercer un contrôle ultérieur dès lors que des milliards et des milliards d’euros affluent au profit de quelques programmes, qui finissent habituellement leurs parcours dans les poches de divers dictateurs, finançant leur train de vie luxueux, alors qu’au même moment, des millions et des millions de citoyens mènent une existence profondément précaire dans nos propres pays.


While the minister allocates $31 million a year to her program to assist publishers, the Minister of Finance pockets some $120 million in revenues from taxes on reading material.

Pendant que la ministre alloue 31 millions de dollars par année à son Programme d'aide à l'édition, le ministre des Finances empoche environ 120 millions de dollars de revenu de la taxe sur le matériel de lecture.


Of these corporations, how much would Canada Steamship Lines, owned 100% by the present Minister of Finance, pocket in tax savings if Bill C-28 were passed?

Parmi ces entreprises, combien Canada Steamship Lines, propriété à 100 p. 100 de l'actuel ministre des Finances, pourrait-elle empocher en économie d'impôt par l'adoption du projet de loi C-28?


The money that the Minister of Finance has in his pockets is money that is no longer in the taxpayers' pockets.

Parce que l'argent que le ministre des Finances a dans les poches, les contribuables ne l'ont plus.




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Date index: 2024-02-15
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