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Canadian Forces Flight Test Engineers Badge
Flight Test Engineers Badge
Flight engineer
Flight test engineer
Flight test engineering
Flight test performance engineer
Flight test technician
Flight testing engineer
Flight type dishwasher
Flight type dishwashing machine
Flight-cleared engine
Flight-type engine
Inflight engineer
Second officer
Type of vehicle engine
Types of a vehicle engine
Types of vehicle engines
Varieties of vehicle engines

Vertaling van "flight-type engine " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE




flight test performance engineer | flight testing engineer | flight test engineer | flight test technician

ingénieur d’essai en vol/ingénieure d’essai en vol | ingénieure d’essai en vol | ingénieur d’essais en vol/ingénieure d’essais en vol | ingénieure d’essais en vol


Canadian Forces Flight Test Engineers Badge [ Flight Test Engineers Badge ]

Insigne des ingénieurs navigants d'essais des Forces canadiennes








flight type dishwasher | flight type dishwashing machine

lave-vaisselle à convoyeur


type of vehicle engine | varieties of vehicle engines | types of a vehicle engine | types of vehicle engines

types de moteurs de véhicules


flight engineer | inflight engineer | second officer

officière en second - transport aérien | officier en second - transport aérien | officier en second - transport aérien/officière en second - transport aérien
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(b) the air operator has determined, by means of a check in flight or in a flight simulator that has been approved by the Minister under Subpart 6 of Part VI, that the person meets the Commercial Air Service Standards for that type of aircraft, or the person has, within the previous six months, completed at least 50 hours of flight time as a flight engineer on an aircraft of that type;

b) l’exploitant aérien a confirmé, au moyen d’une vérification de compétence en vol ou dans un simulateur de vol qui a été approuvé par le ministre en application de la sous-partie 6 de la partie VI que la personne satisfait aux Normes de service aérien commercial pour ce type d’aéronef ou que, dans les six mois précédents, elle a accumulé au moins 50 heures de temps de vol en qualité de mécanicien navigant dans un aéronef du même type que l’aéronef utilisé;


(2) Subject to section 605.34, no person shall conduct a take-off in a multi-engined turbine-powered aircraft that is configured for six or more passenger seats and for which two pilots are required by the aircraft type certificate or by the subpart under which the aircraft is operated, unless the aircraft is equipped with a cockpit voice recorder that conforms to section 551.101 of Chapter 551 of the Airworthiness Manual and section 625.33 of Standard 625 — Aircraft Equipment and Maintenance of the General Operating and Flight Rules Standards.

(2) Sous réserve de l’article 605.34, il est interdit d’effectuer le décollage d’un aéronef multimoteur à turbomoteur dont la configuration prévoit six sièges passagers ou plus et pour lequel le certificat de type de l’aéronef ou la sous-partie en vertu de laquelle il est utilisé exige deux pilotes, à moins qu’il ne soit muni d’un enregistreur de la parole dans le poste de pilotage qui est conforme à l’article 551.101 du chapitre 551 du Manuel de navigabilité et à l’article 625.33 de la norme 625 — Normes relatives à l’équipement et à la maintenance des aéronefs des Normes relatives aux règles générales d’utilisation et de vol des aéronefs.


604.175 A flight simulator that differs from the private operator’s aircraft with respect to installed equipment, systems, cockpit configuration, engine type or performance may be used for the training referred to in subsection 604.170(1) and sections 604.177 and 604.178 if

604.175 Un simulateur de vol qui diffère de l’aéronef de l’exploitant privé relativement à l’équipement installé, aux systèmes, à la configuration du poste de pilotage, aux types de moteurs ou aux performances peut être utilisé pour la formation visée au paragraphe 604.170(1) et aux articles 604.177 et 604.178 si :


By way of derogation from points (c) and (d), the holder of a single-engine EIR who also holds a multi-engine class or type rating wishing to obtain a multi-engine EIR for the first time, shall complete a course at an ATO comprising at least 2 hours instrument flight time under instruction in the en route phase of flight in multi-engine aeroplanes and shall pass the skill test referred to in point (e).

Par dérogation aux points c) et d), le titulaire d’une EIR monomoteur, également titulaire d’une qualification de classe ou de type multimoteur, qui souhaite obtenir une EIR multimoteur pour la première fois devra suivre un cours auprès d’un ATO comportant au moins 2 heures de vol aux instruments en instruction pendant la phase en route du vol à bord d'avions multimoteurs, et devra réussir l'examen pratique mentionné au point e).


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The ATO shall ensure that the applicant for a multi-engine IR(A) course who has not held a multi-engine aeroplane class or type rating has received the multi-engine training specified in Subpart H prior to commencing the flight training for the IR(A) course’.

L'ATO devra s'assurer que le candidat à un cours IR(A) multimoteur qui ne détenait pas de qualification de type ou de classe d'avion multimoteur a reçu la formation multimoteur spécifiée dans la sous-partie H avant de commencer la formation en vol du cours IR(A)».


Pratt & Whitney has changed the type of aircraft it uses for its engine test flights, and these new aircraft require a runway that is 1,200 feet longer.

Pratt & Whitney a changé de type d'avion pour ses essais en vol de moteur.


Indeed, a nearby company, Pratt & Whitney, has changed the type of aircraft it uses for its engine test flights, and these new aircraft require a runway that is 1,200 feet longer.

En effet, une entreprise proche, Pratt & Whitney, a changé le type d'avions pour ses essais en vol de moteur, et ces nouveaux avions exigent une piste plus longue de 1 200 pieds.


When operating on a multi-engine type under Instrument Flight Rules (IFR), the pilot has a minimum of 700 hours total flight time on aeroplanes which includes 400 hours as pilot-in-command of which 100 hours have been under IFR including 40 hours multi-engine operation.

sur avion multimoteurs volant en IFR, le pilote totalise au minimum 700 heures de vol sur avion dont 400 heures comme pilote investi de la conduite du vol (PIC) comprenant 100 heures d'IFR dont au moins 40 heures sur multimoteurs.




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'flight-type engine' ->

Date index: 2023-05-21
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