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Beyond the Border Action Plan
Breach of information security
Chief of control and competition security
Competition policy
Control and competition security
Cyber-safety
Cyber-security
Cybersafety
Cybersecurity
Digital safety
Discriminatory trade practices
Discriminatory trading practice
Distortion of competition
Illegal trade practice
Information assurance
Information security
Information security incident
Infosec
Internet safety
Internet security
Monitor security in secure areas
NIS
Network and Internet security
Oversee surveillance in secure areas
Restriction on competition
Supervise security at manned access gates
Unfair competition
Unfair trade practice

Vertaling van "for competitive secure " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
chief of control and competition security

chef du contrôle et de la sécurité de la compétition


control and competition security

contrôle et sécurité de la compétition


Canada-U.S. Perimeter Security and Economic Competitiveness Action Plan [ Canada-United States Perimeter Security and Economic Competitiveness Action Plan | Beyond the Border Action Plan ]

Plan d'action canado-américain sur la sécurité du périmètre et la compétitivité économique [ Plan d’action Par-delà la frontière ]


Green Paper - Towards a secure, sustainable and competitive european energy network

Livre vert Vers un réseau d'énergie européen sûr, durable et compétitif


Green Paper - A European Strategy for Sustainable, Competitive and Secure Energy

Livre vert - Une stratégie européenne pour une énergie sûre, compétitive et durable


Independent Experts on the Incidence of Social Security Costs on Consumer Prices and Competition

Experts indépendants chargés de l'étude Incidence des charges de la Sécurité sociale sur les prix à la consommation et les conditions de concurrence


information security [ breach of information security | cybersafety | cyber-safety | cybersecurity | cyber-security | digital safety | information assurance | information security incident | infosec | Internet safety | Internet security | network and Internet security | NIS | [http ...]

sécurité des systèmes d’information [ assurance de l’information | cyber-securité | cybersécurité | infosec | sécurité internet | sécurité numérique | vulnérabilitité des systèmes d'information ]


monitor security in secure areas | oversee surveillance in secure areas | perform security monitoring activities in secure areas | supervise security at manned access gates

superviser la sécurité des portes d'accès


restriction on competition [ discriminatory trading practice | distortion of competition | illegal trade practice | unfair competition | unfair trade practice | distortion of competition(GEMET) | discriminatory trade practices(UNBIS) | unfair competition(UNBIS) ]

restriction à la concurrence [ concurrence déloyale | concurrence illicite | concurrence imparfaite | distorsion de la concurrence | pratique commerciale abusive | pratique commerciale déloyale | pratique commerciale discriminatoire | pratique commerciale restrictive ]


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The Commission published in July 2012 a Communication for a Security Industrial Policy – Action Plan for an innovative and competitive Security Industry[25].

La Commission a publié en juillet 2012 une communication intitulée «Politique industrielle en matière de sécurité – Plan d’action en faveur d'un secteur de la sécurité innovant et compétitif»[25].


The sustained terrorist threat keeps us aware that transport is both a target and an instrument of terrorism. Following the events of 11 September 2001, the EU reacted swiftly with legislation and quality control inspection regimes to enhance security in aviation and maritime transport. This acquis will be refined on the basis of experience. A level playing field needs to be stimulated where the cost of security measures is likely to distort competition. Security rules may need to be extended to land transport, including urban transpo ...[+++]

La menace terroriste qui persiste ne nous permet pas d’oublier que les transports sont à la fois une cible et un instrument du terrorisme. À la suite des événements du 11 septembre 2001, l’UE a réagi promptement par la voie législative et en adoptant des régimes d’inspection et de contrôle de la qualité afin de renforcer la sûreté dans les transports aérien et maritime. Cet acquis sera affiné en s’appuyant sur l’expérience. Il contient de favoriser des conditions d’égalité de concurrence dans les cas où le coût des mesures de sûreté est susce ...[+++]


The overall objectives of transport policy remain the same: a competitive, secure, safe, and environmentally friendly mobility, fully in line with the revised Lisbon agenda for jobs and growth and with the revised Sustainable Development Strategy. The transport policy toolbox needs to evolve to take into account the experience gained and to reflect the evolving industrial, political and international environment. Stronger international competition, but also weaker than predicted economic growth have made the task of ensuring sustainable mobility even more ...[+++]

Les objectifs généraux de la politique des transports restent les mêmes: il s’agit d’assurer la mobilité dans de bonnes conditions de compétitivité, de sûreté, de sécurité et de respect de l’environnement, qui répondent totalement à l’agenda de Lisbonne révisé pour la croissance et l’emploi et la stratégie révisée en faveur du développement durable. La panoplie d’instruments dont dispose la politique des transports doit évoluer pour tenir compte de l’expérience acquise et refléter l’évolution de l’environnement industriel, politique e ...[+++]


Commission Communication on Security Industrial Policy Action Plan for an innovative and competitive Security Industry

Communication de la Commission: Politique industrielle en matière de sécurité - Plan d’action en faveur d’un secteur de la sécurité innovant et compétitif


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39. Stresses that the EU’s external energy policy should contribute to ensuring safe, secure, sustainable and affordable energy, consistent with the overall objectives of EU energy policy of competitiveness, security of supply and sustainability, as well as with the EU 2050 energy and climate objectives;

39. souligne que la politique énergétique extérieure de l'Union devrait contribuer à garantir une énergie sûre, sécurisée, durable et abordable, conformément aux objectifs globaux de la politique énergétique européenne en matière de compétitivité, de sécurité d'approvisionnement et de durabilité, ainsi qu'aux objectifs de l'Union en matière d'énergie et de climat à l'horizon 2050;


40. Stresses that the EU's external energy policy should contribute to ensuring safe, secure, sustainable and affordable energy, consistent with the overall objectives of EU energy policy of competitiveness, security of supply and sustainability, as well as with the EU 2050 energy and climate objectives;

40. souligne que la politique énergétique extérieure de l'Union devrait contribuer à garantir une énergie sûre, sécurisée, durable et abordable, conformément aux objectifs globaux de la politique énergétique européenne en matière de compétitivité, de sécurité d'approvisionnement et de durabilité, ainsi qu'aux objectifs de l'Union en matière d'énergie et de climat à l'horizon 2050;


This poses both challenges and opportunities. In order to remain competitive, secure growth and support the sustainability of their businesses, SMEs need to engage in international activities (i.e. import, export, conducting foreign direct investment, acting as, or using, foreign subcontractors).

Si elles entendent rester compétitives, assurer la croissance et maintenir la viabilité de leurs activités, les PME sont tenues de se lancer dans des activités internationales (à savoir l'importation, l'exportation, la réalisation d'investissements étrangers directs, le travail en sous-traitance ou le recours à des sous-traitants étrangers).


31. Regrets that the EU adopted a budget for 2008 based on the priorities stated in the non-ratified 'European Constitution' and now present in the 'Treaty of Lisbon' project, i.e. on competition/competitiveness, security and militarisation, instead of addressing the social, economic and environmental challenges facing the enlarged EU and its cohesion needs;

31. regrette que l'UE ait adopté, pour 2008, un budget basé sur les priorités fixées par la "Constitution européenne" non ratifiée et désormais reprises par le projet de traité de Lisbonne, en matière de concurrence/compétitivité, de sécurité et de militarisation, plutôt que de traiter les problèmes sociaux, économiques et environnementaux qui touchent l'UE élargie et ses besoins de cohésion;


13. Regrets the agreement reached by the December 2005 European Council on the financial perspective for 2007-2013, in particular the reductions in the structural funds (from 0.41% of EU GNI to 0.37%) and in the social, environment, research, culture and education programmes; regrets the shift of objectives in line with the priorities stated in the non-ratified 'European Constitution' on competition/competitiveness, security and militarisation, in particular the earmarking of at least 2/3 of the amounts of cohesion policy to finance ...[+++]

13. déplore l'accord conclu lors du Conseil européen de décembre 2005 sur les perspectives financières pour la période 2007-2013, et notamment les réductions frappant les fonds structurels (dont la dotation passe de 0,41 % à 0,37 % du RNB de l'UE) et les programmes consacrés au domaine social, à l'environnement, à la recherche, à la culture et à l'éducation; déplore la réorientation des objectifs opérée conformément aux priorités énoncées dans la "Constitution européenne", non ratifiée, concernant la concurrence/compétitivité, la sécurité et la ...[+++]


This access should not be restricted other than for environmental or security reasons. Accordingly, and in view of the essential nature of energy access for the EU, a coherent policy is needed to guarantee a diversified, competitive, secure and sustainable energy supply both within the Union (competitive market, promotion of a sustainable, efficient and diverse energy mix) as well as outside its borders (non-discriminatory access to export infrastructures for third and transit countries, assistance to third countries to strengthen their capacities and infrastructures).

Dans ce sens, l’accès à l’énergie étant essentiel pour l’UE, celle-ci devrait mener une politique cohérente pour assurer un approvisionnement énergétique diversifié, compétitif, sûr et durable tant à l’intérieur de l’Union (marché concurrentiel, promotion d’une palette énergétique durable, efficace et diversifiée) qu’à l’extérieur (accès non discriminatoire aux infrastructures d’exportation aux pays tiers et de transit, assistance aux pays tiers pour renforcer leurs capacités ...[+++]


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