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Coordinate production of tourism promotional material
Create a business framework for a tourist destination
No report destination given
Permits to cover importations from the USA destined to

Traduction de «for the destination » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
coordinate production of tourism promotional material | manage the production of promotional destination materials | manage production of destination promotional materials | manage the production and distribution of destination brochures

gérer l’élaboration et la communication des supports de promotion touristique | superviser la production et la distribution des supports de promotion touristique | gérer la production et la distribution des supports de promotion des destinations | gérer la production et la distribution des supports de promotion touristique


Application, procedures, issuance and use of a permit to import [ Identification of Mail Shipments of Plants, Plant Material, and other related matter | Permit Requirements for Importations from the continental U.S. to multiple destinations within a province of Canada | Permits to cover importations from the USA destined to ]

Demande, délivrance et utilisation d'un permis d'importation et procédures pertinentes [ Identification des envois postaux de végétaux, de matériel végétal et de matières connexes | Permis exigé pour les importations en provenance de la zone continentale des États-Unis acheminées à des destinations multiples dans une même province du Canada | Les ]


in the event of the safe arrival of the cargo at the place of destination

en cas d'arrivée de la cargaison à destination sans dommage


the place of destination shall be taken to be the place of the first transfer of goods in that country

Le lieu de destination est censé se trouver au lieu de la première rupture de charge dans ce pays.


Decision of the OECD Council of 30 March 1992 on the control of transfrontier movements of wastes destined for recovery operations

Décision du Conseil de l'Organisation de coopération et de développement économiques (OCDE), du 30 mars 1992, sur le contrôle des mouvements transfrontières de déchets destinés à des opérations de valorisation


collaborate with other stakeholders to promote destinations | organise stakeholders' efforts to achieve destination promotion | coordinate efforts of stakeholders for destination promotion | coordinate efforts of stakeholders to promote destinations

promouvoir les destinations en coordonnant les efforts des parties prenantes | travailler en partenariat pour promouvoir les destinations | collaborer pour promouvoir les destinations | coordonner les efforts des parties prenantes en ce qui concerne la promotion des destinations


build a marketing strategy plan for destination management | build a strategic marketing plan to manage destinations | build a strategic marketing plan for destination management | create a business framework for a tourist destination

concevoir un plan de marketing stratégique pour gérer les destinations touristiques | élaborer un plan de marketing stratégique pour la gestion des destinations | concevoir un plan de marketing stratégique pour la gestion des destinations | mettre au point un plan de marketing stratégique pour gérer les destinations touristiques


No report destination given

pas de la destination du rapport indiquée


An Evaluation of the Forecasting Accuracy of the Domestic Module of PODM (Passenger Origin-Destination Model)

An Evaluation of the Forecasting Accuracy of the Domestic Module of PODM (Passenger Origin-Destination Model)


Decision of the Council concerning the Control of Transboundary Movements of Wastes Destined for Recovery Operations

Décision du Conseil concernant le contrôle des mouvements transfrontières de déchets destinés à des opérations de valorisation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
10. Stresses that Europe must retain its position as the world’s number one tourist destination; welcomes the organisation of events and communication campaigns that promote Europe as a tourist destination, in particular in third-country markets, and calls on all stakeholders jointly to promote Europe not only as a tourist destination but also as a destination of excellence that offers a range of national destinations, cultures and tourism services, without distorting competition between them;

10. souligne que l'Europe doit conserver sa position de première destination touristique mondiale; salue l'organisation d'événements et de campagnes de communication qui font la promotion de l'Europe en tant que destination touristique, notamment auprès des marchés de pays tiers, et invite toutes les parties prenantes à promouvoir ensemble l'Europe non seulement en tant que destination touristique, mais aussi en tant que destination d'excellence dotée d'une grande diversité de destinations, de cultures et de services touristiques nat ...[+++]


21. Calls in particular for the creation of a ‘Destination(s) Europe’ brand with the aim of complementing and enhancing the promotional activities of tourism organisations operating at the national, regional, cross-border and local levels, and of the European tourism industry, for the benefit of the visibility and competitiveness of European tourist destinations, especially in long-haul markets; stresses that the ‘Destination(s) Europe’ brand needs an inclusive approach which generates advantages for both established and less-known European destinations while preserving the inherent diversity of different European regions inasmuch as they make ...[+++]

21. demande en particulier la création d'un label "Destination(s) Europe" dans le but de compléter et de renforcer les activités de promotion des organisations de tourisme actives à l'échelon national, régional, transfrontalier et local et de l'industrie européenne du tourisme au profit de la visibilité et de la compétitivité des destinations touristiques européennes, notamment sur les marchés lointains; souligne que le label "Destination(s) Europe" nécessite une approche inclusive qui crée des avantages pour les destinations europée ...[+++]


21. Calls in particular for the creation of a ‘Destination(s) Europe’ brand with the aim of complementing and enhancing the promotional activities of tourism organisations operating at the national, regional, cross-border and local levels, and of the European tourism industry, for the benefit of the visibility and competitiveness of European tourist destinations, especially in long-haul markets; stresses that the ‘Destination(s) Europe’ brand needs an inclusive approach which generates advantages for both established and less-known European destinations while preserving the inherent diversity of different European regions inasmuch as they make ...[+++]

21. demande en particulier la création d'un label "Destination(s) Europe" dans le but de compléter et de renforcer les activités de promotion des organisations de tourisme actives à l'échelon national, régional, transfrontalier et local et de l'industrie européenne du tourisme au profit de la visibilité et de la compétitivité des destinations touristiques européennes, notamment sur les marchés lointains; souligne que le label "Destination(s) Europe" nécessite une approche inclusive qui crée des avantages pour les destinations europée ...[+++]


21. Calls in particular for the creation of a ‘Destination(s) Europe’ brand with the aim of complementing and enhancing the promotional activities of tourism organisations operating at the national, regional, cross-border and local levels, and of the European tourism industry, for the benefit of the visibility and competitiveness of European tourist destinations, especially in long-haul markets; stresses that the ‘Destination(s) Europe’ brand needs an inclusive approach which generates advantages for both established and less-known European destinations while preserving the inherent diversity of different European regions inasmuch as they make ...[+++]

21. demande en particulier la création d'un label "Destination(s) Europe" dans le but de compléter et de renforcer les activités de promotion des organisations de tourisme actives à l'échelon national, régional, transfrontalier et local et de l'industrie européenne du tourisme au profit de la visibilité et de la compétitivité des destinations touristiques européennes, notamment sur les marchés lointains; souligne que le label "Destination(s) Europe" nécessite une approche inclusive qui crée des avantages pour les destinations europée ...[+++]


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(c) where the whole or any part of the goods or movables is delivered damaged at its destination, that proportion of the insurable value of all the goods or movables, in the case of an unvalued policy, or the value of all the goods or movables specified by the policy, in the case of a valued policy, that the difference between the gross value of all the goods or movables in a sound condition at that destination and their gross value in their damaged condition at that destination bears to the gross value of all the goods or movables in a sound condition at that destination.

c) lorsqu’une partie ou la totalité des marchandises ou des biens mobiliers est livrée avariée à destination, à la proportion de la valeur assurable de l’ensemble, dans le cas d’une police à découvert, ou de la valeur spécifiée, dans la police dans le cas d’une police à valeur agréée, que représente la différence entre la valeur brute de l’ensemble en bon état à destination et sa valeur brute à l’état avarié à destination par rapport à sa valeur brute en bon état à destination.


(c) where the whole or any part of the goods or movables is delivered damaged at its destination, that proportion of the insurable value of all the goods or movables, in the case of an unvalued policy, or the value of all the goods or movables specified by the policy, in the case of a valued policy, that the difference between the gross value of all the goods or movables in a sound condition at that destination and their gross value in their damaged condition at that destination bears to the gross value of all the goods or movables in a sound condition at that destination.

c) lorsqu’une partie ou la totalité des marchandises ou des biens mobiliers est livrée avariée à destination, à la proportion de la valeur assurable de l’ensemble, dans le cas d’une police à découvert, ou de la valeur spécifiée, dans la police dans le cas d’une police à valeur agréée, que représente la différence entre la valeur brute de l’ensemble en bon état à destination et sa valeur brute à l’état avarié à destination par rapport à sa valeur brute en bon état à destination.


(3) Top wharfage charges shall not be levied on grain and grain products determined by the Chief to be destined for export out of Canada, and the books and papers of the persons and companies owning or handling such grain and grain products shall be open to inspection and audit by the officers of the Department for the purpose of determining the destination of such grain and grain products and such persons and companies shall satisfy the Chief that such grain and grain products are destined for export out of Canada.

(3) Les droits de terre-plein ne sont pas imposés sur les grains et leurs produits que le chef considère comme destinés à l’exportation, mais les fonctionnaires du ministère se réservent la faculté d’examiner et de vérifier les livres et documents des personnes et des compagnies propriétaires des grains et produits de grains, ou qui en font la manutention, afin d’établir la destination de ces grains ou produits de grains et de s’assurer qu’ils sont bien destinés à être exportés.


(b) in the case of a commuter, the conveyance while in Canada is to be used for the personal transportation of the commuter and accompanying persons from the point of arrival in Canada to specified destinations in Canada and from a specified destination in Canada to a destination in the United States;

b) dans le cas d’un travailleur migrant, le moyen de transport pendant qu’il est au Canada sera utilisé pour le transport personnel du travailleur migrant et des personnes qui l’accompagnent du point d’entrée au Canada à des destinations précises au Canada et d’une destination précise au Canada à une destination aux États-Unis;


I noted in the publication, International Legal Materials, that one of the difficulties that confronts CAMR is the requirement of licensing on a case-by-case, destination-by-destination basis, which, frankly speaking, as a practical matter, makes it extremely difficult for any producer who needs to gear a production line, for example, or cannot today produce generic drugs in Canada because the product is under patent and they need to develop a production line for a single product for a single destination.

J'ai cependant mentionné dans la publication International Legal Materials, qu'un des problèmes ayant trait au RCAM a trait à l'exigence concernant l'octroi de licence au cas par cas, et pour chacune des destinations, qui honnêtement de manière pratique rend les choses extrêmement difficiles pour les producteurs qui doivent établir une ligne de production par exemple ou qui à l'heure actuelle ne peuvent pas produire de médicaments génériques au Canada parce que le produit est protégé par un brevet et qu'ils doivent établir une ligne de production pour un produit unique et un destinataire unique.


63. Welcomes the fact that the European Tourist Destinations Portal has been set up with the aid of Commission funding; calls on the Commission to continue to help promote Europe as a tourist destination or a collection of attractive tourist destinations, for instance by introducing and publicising a ‘Europe’ label and organising arrangements and channels for gathering information on European tourist destinations and subsequently circulating it to those working in the tourism industry outside Europe;

63. se félicite de la création, financée par la Commission, du Portail des destinations touristiques en Europe; invite celle-ci à continuer à contribuer à promouvoir l'Europe en tant que destination touristique ou groupe de destinations touristiques attrayantes, à travers en particulier la création d'un label "Europe" et sa diffusion, ainsi que l'établissement de mécanismes et de structures permettant de collecter, puis de diffuser auprès des agents du secteur touristique hors d'Europe, des informations sur les destinations touristiq ...[+++]




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Date index: 2023-12-22
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