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Access to the labor market
Access to the labour market
Accession to the Community
Accession to the European Union
Act of accession
Application for accession
Consequence of accession
Curb access to the scene of crime
EU accession
Hamper access to the scene of crime
IPA
ISPA
Instrument for Pre-Accession Assistance
Instrument for Structural Policies for Pre-Accession
Labor market access
Labour market access
Phare
Phare Committee
Phare Management Committee
Pre-Accession Instrument
Pre-accession Pact
Pre-accession Pact on cooperation against crime
Pre-accession aid
Pre-accession assistance
Pre-accession funding
Pre-accession strategy
Reduce access to the scene of crime
Request for accession
Restrict access to crime scene
Sapard

Vertaling van "for the pre-accession " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Pre-accession Pact | Pre-accession Pact on cooperation against crime | Pre-accession pact on organised crime between the Member States of the European Union and the applicant countries of Central and Eastern Europe and Cyprus | Pre-accession Pact on Organised Crime with the Applicant Countries of Central and Eastern Europe and Cyprus

pacte de préadhésion sur la criminalité organisée entre les Etats membres de l'Union européenne et les candidats d'Europe centrale et orientale et Chypre


pre-accession aid [ Instrument for Pre-Accession Assistance | Instrument for Structural Policies for Pre-Accession | IPA | ISPA | Phare | pre-accession assistance | Pre-Accession Instrument | Sapard ]

aide de préadhésion [ IAP | instrument d'aide de préadhésion | instrument de préadhésion | instrument structurel de préadhésion | ISPA | Phare (programme) | Sapard ]


pre-accession aid | pre-accession assistance | pre-accession funding

aide de préadhésion


pre-accession strategy

stratégie de préadhésion [ stratégie de pré-adhésion ]


Committee on aid for economic restructuring in Poland and Hungary | Committee on economic assistance to certain central and eastern European countries and for coordination of aid to the applicant countries in the framework of the pre-accession strategy | Phare Committee | Phare Management Committee

Comité de gestion Phare | Comité de l'aide à la restructuration économique de certains pays de l'Europe centrale et orientale (PHARE)




accession to the European Union [ accession to the Community | act of accession | application for accession | consequence of accession | EU accession | request for accession ]

adhésion à l'Union européenne [ acte d'adhésion | adhésion à la Communauté | candidature à l'adhésion | conséquence de l'adhésion | demande d'adhésion ]


hamper access to the scene of crime | reduce access to the scene of crime | curb access to the scene of crime | restrict access to crime scene

restreindre l'accès à une scène de crime


Order Amending Schedule I to the Access to Information Act and Repealing the Order Amending Schedule I to the Access to Information Act [ Order Amending Schedule I to the Access to Information Act ]

Décret modifiant l'annexe I de la Loi sur l'accès à l'information et abrogeant le Décret modifiant l'annexe I de la Loi sur l'accès à l'information [ Décret modifiant l'annexe I de la Loi sur l'accès à l'information ]


access to the labour market [ access to the labor market | labour market access | labor market access ]

accès au marché du travail
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
On the basis of the strategy endorsed by the European Council at the Luxembourg Summit in December 1998 and the financial framework agreed at the Berlin Summit in March 1999, the three pre-accession instruments - Phare, Instrument for Structural Policies for Pre-accession (ISPA) and Special Accession Programme for Agriculture and Rural Development (SAPARD) - provide annually up to EUR 3,174 million in pre-accession assistance (2000 figures) to the ten applicant countries in central and eastern Europe [2] for the 2000-6 period.

Sur base de la stratégie à laquelle a souscrit le Conseil européen lors du Sommet de Luxembourg en décembre 1998 et du cadre financier approuvé au Sommet de Berlin en mars 1999, les trois instruments de préadhésion - Phare, ISPA (l'instrument structurel de préadhésion) et SAPARD (le programme spécial pour l'agriculture et le développement rural) - peuvent apporter chaque année, pendant la période 2000-2006, jusqu'à 3 174 millions d'euros d'aides de préadhésion (chiffres de 2000) à dix pays d'Europe centrale et orientale [2] qui ont in ...[+++]


This is the third report by the Commission to the European Parliament and the Council on the three pre-accession instruments and their co-ordination in accordance with Article 13 of the Council Regulation on the co-ordination of pre-accession assistance. [1] This Co-ordination Regulation sets out the division of labour between the three pre-accession instruments:

Le présent document constitue le troisième rapport de la Commission au Parlement européen et au Conseil sur les trois instruments de préadhésion et leur coordination, au titre de l'article 13 du règlement du Conseil sur la coordination des aides de préadhésion [1]. Ce règlement répartit les tâches entre les trois instruments de préadhésion:


The Commission’s Co-ordination Committee for the 3 pre-accession instruments, set at Directors level, has not officially convened during 2005, although several meetings have taken place notably in view of creation of the new Instrument for Pre-Accession (IPA) and its relevant components[3] A General Assistance Document, through which the Commission informed the Phare Management Committee of the co-ordination of pre-accession aid in 2005 and planned assistance for 2006, was presented to Member States at the Phare Management Committee on 19 May 2005.

Le comité de coordination de la Commission pour les trois instruments de préadhésion, au niveau des directeurs, ne s'est pas officiellement réuni en 2005, bien que plusieurs réunions aient eu lieu notamment en vue de la création du nouvel instrument de préadhésion (IPA) et de ses composantes[3]. Un document d'assistance générale par lequel la Commission a informé le comité de gestion de PHARE de la coordination de l'aide de préadhésion en 2005 et de l'aide prévue pour 2006 a été présenté aux États membres lors de la réunion du comité de gestion de PHARE du 19 mai 2005.


The transition from direct management of pre-accession funds by the Commission to decentralised management delegated to the beneficiary countries should be progressive and in line with each beneficiary country's capacities.

Le passage de la gestion directe des fonds de préadhésion par la Commission à une gestion décentralisée déléguée aux pays bénéficiaires devrait être progressif et s’opérer en fonction des capacités de chaque pays bénéficiaire.


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(17) Assistance should be managed in accordance with the rules for External Aid contained in Regulation (EC) No 1605∕2002, making use of the structures that have proved their worth in the pre-accession process, such as decentralised management, Twinning and TAIEX, but should also allow for innovative approaches such as the implementation through Member States via shared management in case of cross-border programmes on the external borders of the European Union.

(17) L’aide doit être gérée conformément aux règles relatives à l’aide extérieure figurant dans le règlement (CE) n° 1605∕2002, au moyen des structures qui ont prouvé leur valeur dans le processus de préadhésion, telles que la gestion décentralisée, le jumelage et TAIEX, mais elle doit aussi permettre des approches innovatrices telles que la mise en œuvre par gestion partagée des programmes transfrontaliers aux frontières extérieures de l'Union européenne par ses États membres.


On behalf of the Council, I would like to express gratitude for this cooperation, which was tough but constructive. It has already enabled us, as early as first reading stage in this House, to achieve agreement on the substance of three of the four instruments – the pre-accession instrument, the neighbourhood instrument, and the stability instrument.

Au nom du Conseil, je souhaiterais exprimer ma gratitude pour cette coopération constructive, quoique difficile, qui nous a déjà permis d’obtenir un accord dès la première lecture en ce lieu sur le fond de trois des quatre instruments, à savoir l’instrument de préadhésion, l’instrument de voisinage et l’instrument de stabilité.


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004R2008 - EN - Council Regulation (EC) No 2008/2004 of 16 November 2004 amending Regulation (EC) No 1268/1999 on Community support for pre-accession measures for agriculture and rural development in the applicant countries of central and eastern Europe in the pre-accession period - COUNCIL REGULATION - (EC) No 2008/2004 // amending Regulation (EC) No 1268/1999 on Community support for pre-accession measures for agriculture and rural development in the applicant countries of cen ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32004R2008 - EN - Règlement (CE) n° 2008/2004 du Conseil du 16 novembre 2004 modifiant le règlement (CE) n° 1268/1999 relatif à une aide communautaire à des mesures de préadhésion en faveur de l'agriculture et du développement rural dans les pays candidats d'Europe centrale et orientale, au cours de la période de préadhésion - RÈGLEMENT - DU CONSEIL


(2) Therefore, Council Regulations (EEC) No 3906/89 of 18 December 1989 on economic aid to certain countries of central and eastern Europe(2), (EC) No 555/2000 of 13 March 2000 on the implementation of operations in the framework of the pre-accession strategy for the Republic of Cyprus and the Republic of Malta(3), (EC) No 2500/2001 of 17 December 2001 concerning pre-accession financial assistance for Turkey(4), (EC) No 1268/1999 of 21 June 1999 on Community support for pre-accession measures for agriculture and rural development in the applicant countries of central and eastern Europe in the pre-accession period(5) and (EC) No 1267/1999 ...[+++]

(2) Il convient par conséquent de modifier les règlements du Conseil suivants: le règlement (CEE) n° 3906/89 du 18 décembre 1989 relatif à l'aide économique en faveur de certains pays d'Europe centrale et orientale(2), le règlement (CE) n° 555/2000 du 13 mars 2000 relatif à la mise en oeuvre d'actions dans le cadre d'une stratégie de préadhésion pour la République de Chypre et la République de Malte(3), le règlement (CE) n° 2500/2001 du 17 décembre 2001 concernant l'aide financière de préadhésion en faveur de la Turquie(4), le règleme ...[+++]


3. Monitoring bodies taking part in the implementation of the programme so that Parliament is as fully informed as possible, enabling it to fully exercise its powers as the budgetary and supervisory authority. The report should provide an overview of the assistance provided by the Union to the pre-accession process in Turkey and ensure that Community financial assistance is coherent and effective.

1. - la prise en compte de la perspective de l’exercice financier suivant; 2.- le complément d’information chiffré sur l’état d’avancement des projets au rapport régulier sur les progrès réalisés par la Turquie sur la voie de l’adhésion; 3.- le suivi des organismes participants à la mise en œuvre des programmes afin que le PE puisse disposer d’une information la plus exhaustive possible lui permettant d’exercer pleinement ses prérogatives en tant qu’autorité budgétaire et de contrôle. Ce rapport devrait permettre d’obtenir une vision globale du concours de l’Union au processus de pré-adhésion de la Turquie et d’assurer la cohérence et ...[+++]


On 3 March 2001 the Commission issued a proposal for a Council Regulation amending the regulation on an Instrument for Structural Policies for Pre-Accession (ISPA). It is necessary to amend the ISPA regulation so that the European Investment Bank and other international funding institutions, such as the EBRD and the World Bank, can participate in the funding of ISPA projects.

Le 3 mars 2001, la Commission présentait une proposition de règlement du Conseil modifiant le règlement établissant un instrument structurel de préadhésion (ISPA).Il s'agit de modifier ce texte pour que la Banque européenne d'investissement (BEI) et d'autres institutions financières internationales, telles que la Banque européenne pour la reconstruction et le développement ou la Banque mondiale, puissent participer au financement de programmes ISPA.


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