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Apply a foreign language in social services
Apply foreign languages in care
Apply foreign languages in hospitality
Apply foreign languages in social service
Apply foreign languages in social services
Applying foreign languages in hospitality
CEFR
Common European Framework of Reference for Languages
Communicate in foreign languages in social services
DGFF
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Employ foreign languages in care
Exploit foreign language skills in tourism
First foreign language
Foreign language competence
German Society for Foreign Language Research
Language competence
Language proficiency
Language qualifications
Language skills
Total foreign material including other cereal grains
Total foreign material including sclerotia
Use foreign languages in care
Use foreign languages in hospitality sector
Utilise foreign languages in care
Working language

Vertaling van "foreign language including " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
total foreign material including other cereal grains

total, matières étrangères y compris autres grains céréaliers


total foreign material including sclerotia

total, matières étrangères, y compris sclérote


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


applying foreign languages in hospitality | exploit foreign language skills in tourism | apply foreign languages in hospitality | use foreign languages in hospitality sector

pratiquer des langues étrangères dans le secteur de l’hébergement de loisirs


apply foreign languages in care | use foreign languages in care | employ foreign languages in care | utilise foreign languages in care

utiliser les langues étrangères dans le cadre des soins


apply a foreign language in social services | apply foreign languages in social service | apply foreign languages in social services | communicate in foreign languages in social services

utiliser les langues étrangères dans des services sociaux


language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

compétence linguistique [ cadre européen commun de référence pour les langues | CECR | compétences en langues étrangères | compétences linguistiques | connaissances linguistiques ]


German Society for Foreign and Second Language Research | German Society for Foreign Language Research | DGFF [Abbr.]

Société allemande pour la recherche en langues étrangères | DGFF [Abbr.]


first foreign language | working language

langue véhiculaire | première langue étrangère(1 L)


total including damage, foreign material and contrasting classes

total, y compris dommages, matières étrangères et classes contrastantes
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
* In France, a "contrat d'accueil et intégration" (reception and integration agreement) has been created for every newly arrived foreigner, which includes courses in the French language and civics training.

* En France, un «contrat d'accueil et d'intégration», qui comprend des cours de français et d'éducation civique, a été créé pour toute personne étrangère arrivant dans le pays.


In 2014, more than 18 million primary school pupils (or 84% of all the pupils at this level) in the European Union (EU) were studying at least one foreign language, including nearly 1 million (around 5%) studying two foreign languages or more.

En 2014, plus de 18 millions d’élèves de l’enseignement primaire (soit 84% de l’ensemble des élèves de ce niveau) dans l’Union européenne (UE) étudiaient au moins une langue étrangère, dont quelque 1 million (environ 5%) apprenaient deux langues étrangères ou plus.


In 2013, 17.7 million primary school pupils (or 81.7% of all the pupils at this level) in the European Union (EU) were studying at least one foreign language, including 1 million (4.6%) studying two foreign languages or more.

En 2013, 17,7 millions d’élèves de l’enseignement primaire (soit 81,7% de l’ensemble des élèves de ce niveau) dans l’Union européenne (UE) étudiaient au moins une langue étrangère, dont 1 million (4,6%) apprenaient deux langues étrangères ou plus.


Member States are invited to: establish national plans to give structure, coherence and direction to actions to promote multilingualism, including increasing the use and presence of a variety of languages in daily life; [24] review their current arrangements for foreign language teacher training in the light of the findings of the study ‘European Profile for Language Teacher Education’; [25] review their current arrangements for ea ...[+++]

Les États membres sont invités à : mettre en place des plans nationaux qui donnent une structure, une cohérence et une orientation aux actions en faveur du multilinguisme, y compris l’utilisation et la présence accrue de plusieurs langues dans la vie quotidienne[24] ; réexaminer leurs systèmes actuels de formation des enseignants de langues étrangères compte tenu des conclusions de l’étude sur le « Profil européen pour la formatio ...[+++]


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- appropriate initial training including practical training in the pedagogy of foreign languages, and experience of living in a country whose language they teach, and

- aient suivi une formation initiale appropriée, y compris une formation pratique dans le domaine de la pédagogie des langues étrangères, et déjà vécu dans le pays dont ils enseignent la langue; et


Hon. Don Boudria (Glengarry—Prescott—Russell, Lib.): Mr. Speaker, in her November 9 report, the Commissioner of Official Languages pointed out some serious shortcomings as far as official languages are concerned in our foreign missions. These included security services not being available in both languages, a large percentage of unilingual mission staff, and some English only websites.

L'hon. Don Boudria (Glengarry—Prescott—Russell, Lib.): Monsieur le Président, dans son rapport du 9 novembre, la commissaire aux langues officielles nous informait de lacunes importantes au chapitre des langues officielles dans nos missions à l'étranger, notamment que les services de sécurité ne sont pas offerts dans les deux langues, qu'une bonne partie des employés des missions ne sont pas bilingues et que certains sites web affichent en anglais seulement.


Support for more than 1,930 promotion and distribution campaigns for 400 European films, including: Nanni Moretti´s « Aprile »; Alain Resnais´s « On connaît la chanson » [« Same old song »] (1998 winner of 7 César awards and the Prix Louis Delluc); Roberto Benigni´s « La Vita e Bella » [« Life is Beautiful»] (1998 winner of the Grand Jury Prize at the Cannes Film Festival and 1999 winner of the Oscar for Best Foreign Language Film); Thomas Vinterberg´s « Festen » (1998 winner of the Jury Prize at the Cannes Fil ...[+++]

Soutien à plus de 1930 campagnes de promotion et de distribution pour 400 films européens, parmi lesquels « Aprile » de Nanni Moretti, « On connaît la chanson » d'Alain Renais (7 Césars et le Prix Louis Delluc en 1998), « La Vita e Bella » de Roberto Benigni (Oscar du Meilleur Film étranger 1999 et Grand Prix du Jury à Cannes 1998), « Festen » de Thomas Vinterberg (Prix du Jury au Festival de Cannes 1998), « Lola Rennt » de Thomas Twycker, « Todo sobre mi madre » de Pedro Almodovar (Prix de la mise en scène au Festival de Cannes 1999, Oscar du Meilleur Film étranger 2000), « Asterix » de Claude Berri.


(c) mobility of limited duration, including immersion courses, for language teachers, staff retraining as language teachers, qualified teachers intending soon to return to employment as language teachers, and teaching staff of other disciplines required or wishing to teach in a foreign language.

c) la mobilité de durée limitée, y compris des stages d'immersion, pour les professeurs de langues, le personnel se recyclant dans l'enseignement des langues, les professeurs qualifiés ayant l'intention de retravailler prochainement comme professeurs de langues et les enseignants d'autres disciplines devant ou souhaitant enseigner dans une langue étrangère.


2. Language training for non-language teachers To encourage the teaching of foreign languages beyond the strict confines of the language class, in particular in the bilingual classes referred to in A(2) and in technical and vocational education, it would be desirable that teachers of subjects others than languages should benefit from appropriate language training, including in higher education.

2. Formation linguistique des enseignants non linguistes Dans le souci d'étendre l'enseignement des langues vivantes au-delà du contexte de la classe de langue, notamment dans les classes assurant un enseignement bilingue mentionnées au paragraphe A 2 et dans l'enseignement technique et professionnel, il serait souhaitable que les enseignants non linguistes puissent bénéficier de formations adaptées, y compris pour l'enseignement supérieur.


Attended by leading experts from all Member States of the European Community and a range of Member States of the Council of Europe's Council for Cultural co-operation, including Yugoslavia, Poland and Hungary, the conference aims to examine existing educational experience and to review patterns of provision in relation to : - the intensive study of foreign languages at the early stages of secondary education; - the use of foreign languages as a medium of instruction; - the introduction of a ...[+++]

Cette conférence, à laquelle ont assisté les principaux experts de tous les Etats membres de la Communauté européenne et de plusieurs Etats membres du Conseil de la coopération culturelle du Conseil de l'Europe, notamment la Yougoslavie, la Pologne et la Hongrie, a pour objet d'examiner l'expérience en matière d'éducation et de passer en revue les dispositions existant dans les domaines suivants : - l'étude intensive des langues étrangères dès les premières classes de l'enseignement secondaire; - l'utilisation des langues étrangères en tant que moyen d'éducation; - l'introduction d'une dimension européenne dans l'enseignement secondair ...[+++]


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