Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Apply a foreign language in social services
Apply foreign languages in care
Apply foreign languages in hospitality
Apply foreign languages in social service
Apply foreign languages in social services
Applying foreign languages in hospitality
CEFR
Common European Framework of Reference for Languages
Communicate in foreign languages in social services
DGFF
Early foreign language acquisition
Early foreign language learning
Early language learning
Early second language acquisition
Early second language learning
Early stages foreign language learning
Early-stage foreign language acquisition
Early-stage foreign language learning
Employ foreign languages in care
Expert language proficiency qualification
Expert language skill
Exploit foreign language skills in tourism
Foreign language
Foreign language competence
German Society for Foreign Language Research
LPE
Language competence
Language proficiency
Language proficiency examination
Language qualifications
Language skills
SLE Oral Interaction Test
Second Language Evaluation Oral Interaction Test
Specialized language proficiency qualification
Specialized language skill
Use foreign languages in care
Use foreign languages in hospitality sector
Utilise foreign languages in care

Vertaling van "foreign language proficiency " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
language skills [ CEFR | Common European Framework of Reference for Languages | foreign language competence | language competence | language proficiency | language qualifications ]

compétence linguistique [ cadre européen commun de référence pour les langues | CECR | compétences en langues étrangères | compétences linguistiques | connaissances linguistiques ]


early foreign language acquisition | early foreign language learning | early language learning | early second language acquisition | early second language learning | early stages foreign language learning | early-stage foreign language acquisition | early-stage foreign language learning

apprentissage précoce d'une langue étrangère


apply foreign languages in care | use foreign languages in care | employ foreign languages in care | utilise foreign languages in care

utiliser les langues étrangères dans le cadre des soins


applying foreign languages in hospitality | exploit foreign language skills in tourism | apply foreign languages in hospitality | use foreign languages in hospitality sector

pratiquer des langues étrangères dans le secteur de l’hébergement de loisirs


apply a foreign language in social services | apply foreign languages in social service | apply foreign languages in social services | communicate in foreign languages in social services

utiliser les langues étrangères dans des services sociaux


specialized language skill [ expert language skill | specialized language proficiency qualification | expert language proficiency qualification ]

compétence linguistique spécialisée


German Society for Foreign and Second Language Research | German Society for Foreign Language Research | DGFF [Abbr.]

Société allemande pour la recherche en langues étrangères | DGFF [Abbr.]


language proficiency examination | LPE [Abbr.]

examen d'aptitudes linguistiques | examen de connaissances linguistiques




SLE - Test of Oral Proficiency in the Second Official Language [ Second Language Evaluation: Oral Interaction Test | SLE Oral Interaction Test ]

ÉLS - Test de compétence orale dans la seconde langue officielle [ Évaluation de langue seconde : Test d'interaction orale | ELS - Test d'interaction orale ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- Percentage of pupils and students attaining a certain level of proficiency in two foreign languages,- percentage of language teachers having participated in initial training or in-service training courses with a mobility element providing direct contact with the language/culture they teach.

- Pourcentage d'élèves et d'étudiants qui atteignent un certain niveau de connaissances dans deux langues étrangères,- pourcentage des professeurs de langues qui ont participé à des programmes de formation initiale ou continue comprenant un aspect de mobilité qui permet un contact direct avec la langue/culture qu'ils enseignent.


The Board has informed the Commission that the most pertinent levels of the scale in the EU for testing language proficiencies in lower secondary education (ISCED 2), and at upper secondary education (ISCED 3) if the second foreign language is taught at that level, are the range of competences from Basic users to Independent users (levels A1 to B2).

Le comité a informé la Commission que, dans l’UE, les niveaux de l’échelle les plus pertinents pour évaluer les compétences linguistiques en fin de premier cycle de l’enseignement secondaire (niveau 2 de la Classification internationale type de l’éducation — CITÉ) – ou dans le deuxième cycle de l’enseignement secondaire (niveau 3 de la CITÉ), si la deuxième langue étrangère est enseignée à ce niveau – sont ceux situés entre utilisateur élémentaire et utilisateur indépendant (du niveau A1 au niveau B2).


As regards the presentation of the professional experience, current practice shows that a researcher's CV normally requires the listing of the different experiences in chronological order with precise references to education and work experiences, additional skills, proficiency in foreign languages etc.

En ce qui concerne la présentation de l'expérience professionnelle, la pratique en vigueur montre que le CV d'un chercheur doit normalement comporter la liste des différentes expériences dans l'ordre chronologique, avec mention exacte des études effectuées et de l'expérience professionnelle acquise, des compétences supplémentaires, de la connaissance de langues étrangères, etc.


The Commission proposes the introduction of a European Indicator of Language Competence common to all the Member States to provide an accurate, reliable and comprehensive yardstick for assessing foreign language proficiency, on the basis of specially designed objective tests done by a sample of the population designed to assess linguistic proficiency in four areas: reading, comprehension, speaking and writing, commencing, for practical reasons, with written tests, the relevant data being collected at regular intervals, every three years for example.

La Commission propose la création d'un indicateur de capacités linguistiques, offrant un niveau élevé de précision et de fiabilité, commun à tous les États membres, visant à mesurer les compétences générales en langues étrangères. Cet indicateur, fondé sur des tests objectifs ad hoc auxquels sera soumis un échantillon de la population, devra mesurer quatre compétences linguistiques: la compréhension à la lecture, la compréhension à l'audition, l'expression orale et l'expression écrite. Dans le premier cycle, pour des raisons pratiques, ces tests se feront uniquement par écrit. Les données prises en compte pour définir l'indicateur devron ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
9. Calls on the Commission actively to encourage information concerning the advantages of language learning from an early age, and considers that initiatives to inform the public of the advantages of foreign language proficiency, such as European Day of Languages (26 September), a Council of Europe initiative, and the European Language Label, an EU initiative, should contribute more substantially to increasing multilingualism;

9. invite la Commission à recommander l'apprentissage des langues dès le plus jeune âge, et considère que les initiatives visant à informer sur les bénéfices procurés par la connaissance des langues étrangères, telle que la "Journée européenne des langues" du Conseil de l'Europe (26 septembre), ou le "Label européen des langues" de l'Union européenne, devraient contribuer de façon plus décisive à promouvoir le multilinguisme;


9. Calls on the Commission actively to encourage information concerning the advantages of language learning from an early age, and considers that initiatives to inform the public of the advantages of foreign language proficiency, such as the European Day of Languages (26 September each year, a Council of Europe initiative) and the European Language Label (an EU initiative), should contribute more substantially to increasing multilingualism;

9. invite la Commission à recommander l'apprentissage des langues dès le plus jeune âge et considère que les initiatives visant à informer sur les bénéfices procurés par la connaissance des langues étrangères, telles que la "Journée européenne des langues" (le 26 septembre de chaque année, à l'initiative du Conseil de l'Europe) ou le "Label européen des langues" (une initiative de l'Union), devraient contribuer de façon plus décisive à promouvoir le multilinguisme;


9. Calls on the Commission actively to encourage information concerning the advantages of language learning from an early age, and considers that initiatives to inform the public of the advantages of foreign language proficiency, such as the European Day of Languages (26 September each year, a Council of Europe initiative) and the European Language Label (an EU initiative), should contribute more substantially to increasing multilingualism;

9. invite la Commission à recommander l'apprentissage des langues dès le plus jeune âge et considère que les initiatives visant à informer sur les bénéfices procurés par la connaissance des langues étrangères, telles que la "Journée européenne des langues" (le 26 septembre de chaque année, à l'initiative du Conseil de l'Europe) ou le "Label européen des langues" (une initiative de l'Union), devraient contribuer de façon plus décisive à promouvoir le multilinguisme;


3. Notes that the indicator in question seeks to establish accurately, reliably and at regular intervals on the basis of objective tests overall foreign language proficiency standards in all the Member States;

3. observe que l'indicateur en question vise, sur la base de tests objectifs, à mesurer avec exactitude et fiabilité le niveau global des connaissances en langues étrangères dans tous les États membres;


Tourists, foreign workers or students, and immigrants often come to local communities with limited proficiency in the national language.

Souvent, les touristes, les travailleurs ou étudiants étrangers et les migrants n'ont qu'une connaissance limitée de la langue nationale lorsqu'ils rejoignent les communautés locales.


As for foreign language learning, there is still no language proficiency indicator[xxxii].

En ce qui concerne l'apprentissage des langues étrangères, il n'existe pas encore d'indicateur de compétence linguistique[xxxii].


w