Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Accreditation of learning outcomes
Assessment of learning outcomes
Certification of learning outcomes
Formal learning
Formal learning model
Knowledge Network
Non-formal learning
OLA
Open Learning Agency
Open Learning Institute
Organisation with a non-formal learning dimension
RPL
Recognition of learning outcomes
Recognition of prior learning
Structured learning
Transferability of learning outcomes
VPL
Validation of non-formal and informal learning
Validation of of learning outcomes
Validation of prior learning

Vertaling van "formal learning institutions " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
formal learning [ structured learning ]

apprentissage formel [ apprentissage structuré ]


non-formal learning

apprentissage non formel | éducation non formelle


organisation with a non-formal learning dimension

organisation offrant un apprentissage non formel


formal learning

apprentissage formel | éducation formelle


Open Learning Agency [ OLA | Open Learning Institute | Knowledge Network ]

Open Learning Agency [ OLA | Open Learning Institute | Knowledge Network ]








validation of prior learning | validation of non-formal and informal learning | accreditation of learning outcomes | assessment of learning outcomes | certification of learning outcomes | recognition of learning outcomes | transferability of learning outcomes | validation of of learning outcomes | recognition of prior learning [ VPL | RPL ]

validation des acquis d'expérience | validation des acquis | validation de l'apprentissage non formel et informel [ VAE ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Qualifications signal to employers what people know and are able to do but rarely capture skills acquired outside formal learning institutions, which therefore risk being undervalued.

Les certifications signalent aux employeurs ce que les personnes savent et sont capables de faire, mais elles mentionnent rarement les compétences acquises en dehors d'établissements d’apprentissage formel et ces compétences risquent par conséquent d’être sous-estimées.


The European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) established in 1989 within the framework of the Erasmus programme awards credits for formal learning based on learning outcomes and student workload, and also facilitates the award by higher education institutions of credits based on learning outcomes for non-formal and informal learning experiences.

Le système européen de transfert et d'accumulation de crédits (ECTS) instauré en 1989 dans le cadre du programme Erasmus permet l'octroi de crédits sur la base des résultats de l'apprentissage formel et de la charge de travail de l'étudiant et facilite l'octroi, par les établissements de l'enseignement supérieur, de crédits pour les acquis de l'apprentissage non formel et informel.


The European Credit Transfer and Accumulation System (ECTS) established in 1989 within the framework of the Erasmus programme awards credits for formal learning based on learning outcomes and student workload, and also facilitates the award by higher education institutions of credits based on learning outcomes for non-formal and informal learning experiences.

Le système européen de transfert et d'accumulation de crédits (ECTS) instauré en 1989 dans le cadre du programme Erasmus permet l'octroi de crédits sur la base des résultats de l'apprentissage formel et de la charge de travail de l'étudiant et facilite l'octroi, par les établissements de l'enseignement supérieur, de crédits pour les acquis de l'apprentissage non formel et informel.


encourage the development of partnerships and exchanges between education institutions, as well as between providers of non-formal learning, in order to better prepare periods of mobility.

encouragent la mise en place de partenariats et d'échanges entre les établissements d'enseignement ainsi qu'entre les acteurs de l'éducation et de la formation non formelles, en vue de mieux préparer les périodes de mobilité.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
This learning experience in a non formal setting can create bridges to formal education and training: "YiA provides the participants with possibilities that they would not find within the framework of the formal educational institutions.

Cette expérience de l’apprentissage non formel peut créer des passerelles vers l’éducation et la formation formelles: «Le PJA offre aux participants des possibilités qu’ils n’auraient pas dans le cadre des établissements d’enseignement formel.


encourage the development of partnerships and exchanges between education institutions, as well as between providers of non-formal learning, in order to better prepare periods of mobility.

encouragent la mise en place de partenariats et d'échanges entre les établissements d'enseignement ainsi qu'entre les acteurs de l'éducation et de la formation non formelles, en vue de mieux préparer les périodes de mobilité;


Credit transfer based on ECVET and applied to learning outcomes achieved in formal learning contexts should be facilitated by establishing partnerships and networks involving competent institutions, each of which is empowered, in their own setting, to award qualifications or units or to give credit for achieved learning outcomes for transfer and validation.

Le transfert de crédits en vertu d' ECVET devrait, lorsqu'il s'applique à des acquis d'apprentissage obtenus dans le contexte d'un apprentissage formel, être facilité par la création de partenariats et de réseaux d'institutions compétentes habilitées, chacune dans leur propre cadre, à délivrer des certifications ou des unités, ou à accorder des crédits pour les acquis d'apprentissage en vue de leur transfert et de leur validation.


[40] At European level, the following definitions are used: Formal learning is typically provided by education or training institutions, with structured learning objectives, learning time and learning support.

[40] Au niveau européen, ces termes sont définis de la façon suivante: l 'apprentissage formel résulte généralement d'un enseignement dispensé par un établissement d'enseignement ou de formation, et se fonde sur des objectifs, une durée et des ressources d'apprentissage structurés.


Credit transfer based on ECVET and applied to learning outcomes achieved in formal learning contexts should be facilitated by establishing partnerships and networks involving competent institutions, each of which is empowered, in their own setting, to award qualifications or units or to give credit for achieved learning outcomes for transfer and validation.

Le transfert de crédits en vertu d' ECVET devrait, lorsqu'il s'applique à des acquis d'apprentissage obtenus dans le contexte d'un apprentissage formel, être facilité par la création de partenariats et de réseaux d'institutions compétentes habilitées, chacune dans leur propre cadre, à délivrer des certifications ou des unités, ou à accorder des crédits pour les acquis d'apprentissage en vue de leur transfert et de leur validation.


This learning experience in a non formal setting can create bridges to formal education and training: "YiA provides the participants with possibilities that they would not find within the framework of the formal educational institutions.

Cette expérience de l’apprentissage non formel peut créer des passerelles vers l’éducation et la formation formelles: «Le PJA offre aux participants des possibilités qu’ils n’auraient pas dans le cadre des établissements d’enseignement formel.


w