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ABB
Activity-based budgeting
Annuality of the budget
BFOR
Budget
Budget constraint
Budget cut
Budget focused on results
Budget policy
Budget reduction
Budget restraint
Budgetary constraint
Budgetary cut
Budgetary discipline
Budgetary reform
Continual budget
Continuous budget
Expenditure restraint
FP7
Fiscal constraint
Fiscal restraint
Ground-level budgeting
Moving budget
Ordinary budget
Output budgeting
PBB
PPBS
Performance budgeting
Performance-based budgeting
Planned programme budgeting
Planning-programming-budgeting system
Program budgeting
Programme budgeting
Public budget
RBB
Rationalisation of budget choices
Regular budget
Result-based budgeting
Rolling budget
Rolling forward budget
Seventh Framework Programme
Yearly nature of the budget
ZBB
Zero base budgeting
Zero-base budgeting
Zero-based budgeting

Vertaling van "fp7 budget " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
Seventh Framework Programme | Seventh framework programme for research and technological development | Seventh framework programme of the European Community for research, technological development and demonstration activities (2007 to 2013) | FP7 [Abbr.]

septième programme-cadre de la Communauté européenne pour des actions de recherche, de développement technologique et de démonstration (2007-2013)


programme budgeting [ ABB | activity-based budgeting | BFOR | budget focused on results | PBB | performance-based budgeting | performance budgeting | planning, programming and budgeting system | PPBS | rationalisation of budget choices | RBB | result-based budgeting ]

choix budgétaire [ ABB | BFOR | budget axé sur les résultats | budgétisation axée sur la performance | budgétisation axée sur les résultats | budgétisation basée sur la performance | budgétisation basée sur l’activité | budgétisation des programmes | PBB | rationalisation des choix budgétaires | RBB | RCB ]


budget policy [ annuality of the budget | budgetary discipline | budgetary reform | yearly nature of the budget | Public budget(STW) ]

politique budgétaire [ annalité du budget | annualité du budget | orientation de politique budgétaire | réforme budgétaire ]


budget

budget [ ligne budgétaire | poste budgétaire ]


zero-base budgeting [ ZBB | zero-based budgeting | zero base budgeting | ground-level budgeting ]

budget base zéro [ BBZ | méthode du budget à base zéro | technique BBZ | technique du budget base zéro | budgétisation base zéro | budgétisation à base zéro | budgétisation à partir du niveau zéro ]


budgetary cut [ budget cut | budget reduction | fiscal restraint | fiscal constraint | budgetary constraint | expenditure restraint | budget constraint | budget restraint ]

réduction budgétaire [ restriction budgétaire | compression budgétaire | compression des dépenses | restriction des dépenses | contrainte budgétaire | coupure budgétaire ]


planning, programming and budgeting system [ PPBS | planning-programming-budgeting system | planned programme budgeting | program budgeting ]

rationalisation des choix budgétaires [ RCB | planification, programmation, préparation du budget ]


continuous budget | continual budget | moving budget | rolling budget | rolling forward budget

budget glissant | budget roulant | budget perpétuel | budget continu


output budgeting | planned programme budgeting | planning, programming, budgeting system | PPBS [Abbr.]

planification, programmation, préparation du budget | rationalisation des choix budgétaires | RCB [Abbr.]


budget | ordinary budget | regular budget

budget ordinaire
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The European Investment Bank (EIB) could play a pivotal role in improving the coordination and continuity of available funding, as illustrated by the Risk Sharing Finance Facility (RSFF) which combines resources from the FP7 budget with those of the EIB to finance higher-risk RD projects, including in the energy sector.

La Banque européenne d'investissement (BEI) pourrait jouer un rôle pivot dans l'amélioration de la coordination et de la continuité des financements disponibles comme l'illustre le mécanisme de financement du partage des risques (MFPR) qui combine les ressources issues du budget du 7e PC et celles de la BEI afin de financer des projets de RD qui comportent un risque plus élevé, y compris dans le secteur de l'énergie.


- Two agencies - the Research Executive Agency and the ERC Executive Agency – have been set up to ensure efficient management of a continuously growing FP7 budget without direct staff increases in the Commission.

- Deux agences – l'Agence exécutive pour la recherche et l'Agence exécutive du CER – ont été créées pour assurer la gestion rationnelle du budget en expansion constante du 7e PC sans augmentation directe des effectifs au sein de la Commission.


The two agencies created to implement parts of FP7 - the Research Executive Agency (REA) and the ERC Executive Agency - have enabled the increased budget of FP7 to be managed efficiently without direct staff increases in the Commission.

Les deux agences créées pour mettre en œuvre des volets du 7e PC (l'Agence exécutive pour la recherche (AER) et l'Agence exécutive du CER) ont permis de gérer efficacement le budget accru du 7e PC sans augmentation directe des effectifs de la Commission.


Better and more targeted use of Structural Funds, which have in the period 2007-2013 earmarked for research and innovation a budget of approximately the same size as FP7, could in synergy with FP7 objectives and instruments do much more to raise the level of scientific and technological excellence across the EU.

Une utilisation plus efficace et plus ciblée des Fonds structurels, dont les crédits destinés à la recherche et à l'innovation au cours de la période 2007-2013 équivalent à peu près au budget du 7e PC, permettrait, en synergie avec les objectifs et instruments du 7e PC, de renforcer considérablement le niveau d'excellence scientifique et technologique dans l'ensemble de l'UE


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274. Notes furthermore that under the FP7 audit strategy beneficiaries receiving 48 % of the FP7 budget have been audited;

274. note aussi que, au titre de la stratégie d'audit du 7 PC, des bénéficiaires totalisant 48% du budget du programme-cadre ont été contrôlés;


278. Notes furthermore that under the FP7 audit strategy beneficiaries receiving 48 % of the FP7 budget have been audited;

278. note aussi que, au titre de la stratégie d'audit du 7 PC, des bénéficiaires totalisant 48% du budget du programme-cadre ont été contrôlés;


The estimated envelope for this action is EUR 1 billion: EUR 500 million from existing EC FP7 budget over the years 2010 to 2013 and EUR 500 million from industry.

L'enveloppe prévue pour ce partenariat s'élève à 1 milliard EUR: 500 millions provenant du budget du 7ème programme-cadre de la CE pour la période 2010-2013 et 500 millions provenant des entreprises du secteur.


Does the Commission agree that, given the paucity of R[amp]D dedicated to health issues affecting the populations of developing countries, increased attention and investment are urgently needed, and will it facilitate discussions between DG Development and DG Research so that the FP7 budget for R[amp]D on HIV/AIDS, Malaria and TB (poverty diseases) is increased, a specific budgetary head is included in the FP7 for neglected diseases that affect only developing countries and new mechanisms are introduced to define needs-driven R[amp]D and to ensure long-term and sustainable funding?

La Commission convient-elle que, compte tenu du manque d’activités de R[amp]D consacrées à des questions de santé touchant les populations des pays en développement, une attention et un investissement accrus s’imposent d’urgence? Facilitera-t-elle les discussions entre la DG Développement et la DG Recherche afin d’accroître le budget du 7programme-cadre pour les activités de R[amp]D en matière de VIH/SIDA, de paludisme et de tuberculose (maladies liées à la pauvreté), d’introduire une ligne budgétaire spécifique dans le 7 programme-cadre pour les maladies négligées touchant seulement les pays en développement, et d’instaurer de nouveaux ...[+++]


Does the Commission agree that, given the paucity of RD dedicated to health issues affecting the populations of developing countries, increased attention and investment are urgently needed, and will it facilitate discussions between DG Development and DG Research so that the FP7 budget for RD on HIV/AIDS, Malaria and TB (poverty diseases) is increased, a specific budgetary head is included in the FP7 for neglected diseases that affect only developing countries and new mechanisms are introduced to define needs-driven RD and to ensure long-term and sustainable funding?

La Commission convient-elle que, compte tenu du manque d'activités de RD consacrées à des questions de santé touchant les populations des pays en développement, une attention et un investissement accrus s'imposent d'urgence? Facilitera-t-elle les discussions entre la DG Développement et la DG Recherche afin d'accroître le budget du 7programme-cadre pour les activités de RD en matière de VIH/SIDA, de paludisme et de tuberculose (maladies liées à la pauvreté), d'introduire une ligne budgétaire spécifique dans le 7 programme-cadre pour les maladies négligées touchant seulement les pays en développement, et d'instaurer de nouveaux mécanismes ...[+++]


21. Considers it essential that the ERC be adequately funded and independent in its scientific assessments, while financially accountable to its fund-providers but autonomous in its operations and selection of research projects; asks the Commission to provide a scheme of the additional financial measures necessary to implement the ERC inside the FP7 budget with a clearly earmarked amount reserved for administration; considers that funding for national programmes should not be reduced as a result of European support; strongly recommends that the ERC should not increase red tape and slow down the evaluation of proposals;

21. considère qu'il est essentiel que le CER dispose des financements adéquats, qu'il soit indépendant s'agissant de ses évaluations scientifiques, tout en rendant des comptes, d'un point de vue financier, à ses bailleurs de fonds, mais qu'il soit autonome dans ses opérations et dans la sélection des projets de recherche; invite la Commission à lui fournir un projet estimant la part du financement supplémentaire nécessaire pour mettre en œuvre le CER dans le contexte du budget du septième programme-cadre, avec une ligne de crédit clairement réservée aux dépenses administratives; estime que le financement des programmes nationaux ne dev ...[+++]


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