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Central freight traffic control
Centralised control of freight traffic
Control freight-related financial documentation
Fleet and freight management
Fleet and freight management subsystem
Freight
Freight Marketing
Freight and fleet management
Freight charge
Freight consolidation
Freight market
Freight pool consolidation
Freight rate
Freightage
Integrated control of freight traffic
Integrated freight market plan
Integrated freight traffic control
Manage freight-related financial documentation
Marine freight
Maritime freight
Ocean freight
Oversee freight-related financial documentation
Overseeing freight-related financial documentation
Pool freight consolidation
Sea freight

Traduction de «freight marketing » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


integrated freight market plan

plan d'ensemble du marché des transports marchandises






marine freight | maritime freight | ocean freight | sea freight

fret maritime


central freight traffic control | centralised control of freight traffic | integrated control of freight traffic | integrated freight traffic control

gestion centralisée du trafic marchandises | gestion intégrée du trafic marchandises


manage freight-related financial documentation | overseeing freight-related financial documentation | control freight-related financial documentation | oversee freight-related financial documentation

surveiller la documentation financière liée au fret


freight | freight charge | freight rate | freightage

fret | nolis


fleet and freight management subsystem | fleet and freight management | freight and fleet management

sous-système de gestion de parc de véhicules et de marchandises | gestion de parc de véhicules et de marchandises | gestion de fret et de flotte de véhicules


freight consolidation | freight pool consolidation | pool freight consolidation

massification
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
to extend and speed up opening of the rail freight market in order to open up the national freight markets.

étendre et accélérer l'ouverture du marché du fret ferroviaire afin d'ouvrir le marché du fret national.


Antitrust: Commission fines Lithuanian Railways €28 million for hindering competition on rail freight market // Brussels, 2 October 2017

Abus de position dominante: la Commission inflige une amende de 28 millions d'euros à la société des chemins de fer lituaniens pour entrave à la concurrence sur le marché du fret ferroviaire // Bruxelles, le 2 octobre 2017


The European Commission has fined Lithuanian Railways (Lietuvos geležinkeliai) an amount of €27 873 000 for hindering competition on the rail freight market, in breach of EU antitrust rules, by removing a rail track connecting Lithuania and Latvia.

La Commission européenne a infligé une amende de 27 873 000 d'euros à la société des chemins de fer lituaniens (Lietuvos geležinkeliai) pour entrave à la concurrence sur le marché du fret ferroviaire, en violation des règles de concurrence de l'UE, après la suppression d'une voie ferrée entre la Lituanie et la Lettonie.


The European Union needs a well-functioning rail freight market.

L'Union européenne a besoin d'un marché du fret ferroviaire efficace.


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Equally, the opening of the railway freight market is too slow and new entrants share only 3 to 4% of the market.

De manière analogue, l'ouverture du marché du fret de chemin de fer est trop lente et les nouveaux arrivants sur le marché se partagent à peine 3 à 4% du marché.


The agreed date for the complete opening of the rail freight markets, including cabotage, is 1 January 2007.

La date convenue pour l'ouverture totale des marchés du fret ferroviaire, y compris le cabotage, est le 1 janvier 2007.


It should be stressed that rail's share of the freight market has continued to decline and is now under 8%. In half of the EU countries the volume of goods transported by rail diminished, making a total decline of one per cent between 2002 and 2003.

Notons que la part des chemins de fer dans le marché des transports de fret a continué à régresser, pour être aujourd'hui inférieure à 8%. La moitié des pays de l'UE ont vu diminuer le volume des marchandises transportées par rail, avec une baisse totale de 1% entre 2002 et 2003.


Boosting European rail transport: Commission welcomes the agreement on the full opening of rail freight markets

Promouvoir le transport ferroviaire en Europe : la Commission se félicite de l'accord sur l'ouverture totale des marchés du transport de marchandises par rail


(5) The Marco Polo Programme will feature three types of action: firstly, modal shift actions, which should focus on shifting as much cargo as possible under current market conditions from road to short sea shipping, rail and inland waterways; secondly, catalyst actions, which should change the way non-road freight transport is conducted in the Community; and thirdly, common learning actions, which should enhance knowledge in the freight logistics sector and foster advanced methods and procedures of cooperation in the freight market ...[+++]

(5) Le programme Marco Polo se caractérise par trois types d'action: premièrement des actions de transfert modal, qui devraient viser essentiellement à transférer du transport routier vers le transport maritime à courte distance, vers le transport ferroviaire et vers la navigation intérieure autant de cargaisons que le permettent les conditions actuelles du marché; deuxièmement des actions à effet catalyseur, qui devraient modifier la manière dont s'effectue le transport non routier de marchandises dans la Communauté; et troisièmement des actions d'apprentissage en commun, qui devraient rehausser le niveau des connaissances dans le secteur de la logi ...[+++]


The head of the wheat board also says the loss of customers is costing not only western farmers but the Canadian economy as a whole through direct revenue losses, uncertainty in the ocean freight market, loss of shipping capacity and loss of customer confidence.

Le dirigeant de la commission a également déclaré que la perte de clients était coûteuse non seulement pour les agriculteurs de l'Ouest, mais pour l'économie canadienne dans son ensemble à la suite de pertes directes de recettes, de l'incertitude sur le marché du fret maritime, de la baisse de la capacité de transport et de la baisse de la confiance des consommateurs.


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