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All-freight revenue flight
Control freight-related financial documentation
Freight revenue
Goods traffic revenue
Manage freight-related financial documentation
Marine freight
Maritime freight
Non-revenue freight
Ocean freight
Oversee freight-related financial documentation
Overseeing freight-related financial documentation
Rail revenue freight loaded
Receipts from freight traffic
Receipts from goods traffic
Revenue freight
Sea freight

Vertaling van "freight revenue " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
all-freight revenue flight

vol payant de transport de fret exclusif


freight revenue

recettes-marchandises [ revenu marchandises ]






rail revenue freight loaded

chargement ferroviaire de marchandises payantes


goods traffic revenue | receipts from freight traffic | receipts from goods traffic

recettes-marchandises


marine freight | maritime freight | ocean freight | sea freight

fret maritime


manage freight-related financial documentation | overseeing freight-related financial documentation | control freight-related financial documentation | oversee freight-related financial documentation

surveiller la documentation financière liée au fret


non-revenue freight

transport en service | transport non commercial


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Originally, there was a legislated freight rate, not a freight revenue cap system.

À l'origine, le tarif du transport était régi par la loi, il n'y avait pas de plafonnement du revenu du transport.


As we understand it, the purpose of the revenue cap is to keep in check rail freight revenues in the absence of adequate competition or as we move forward into more detailed competition.

À notre sens, l'objectif d'un plafond des revenus consiste à garder l'oeil sur les tarifs de frais ferroviaire en l'absence de concurrence adéquate en la matière ou lorsque nous en serons arrivés à une concurrence plus poussée.


We generate somewhere in the order of $20 billion in freight revenues each year, but only about 80 or so carriers, according to Statistics Canada, have revenues in excess of $25 million per year.

Nous générons des revenus de l'ordre de 20 milliards de dollars par année, mais seulement 80 transporteurs environ, selon Statistique Canada, ont des revenus de plus de 25 millions de dollars par année.


This benchmark should take into account indicators such as traffic volumes, type of traffic, the importance of freight and the relative importance of revenue stemming from the non-aeronautical activities of the airport, type and level of airport services provided, proximity of the airport to a large city, number of inhabitants in the catchment area of the airport, prosperity of the surrounding area (GDP per capita), and the different geographical areas from which passengers could be attracted.

Cet élément de comparaison doit tenir compte d'indicateurs tels que le volume du trafic, le type de trafic, l'importance du fret et l'importance relative des recettes générées par les activités non aéronautiques du gestionnaire d'aéroport, le type et niveau des services aéroportuaires fournis, la présence d'une grande ville à proximité de l'aéroport, le nombre d'habitants dans la zone d'attraction de l'aéroport, la prospérité de la zone avoisinante (PIB par habitant), et l'existence d'autres zones géographiques susceptibles d'attirer des passagers.


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PO nevertheless considers that SeaFrance would lose 50 000 freight units, i.e. EUR 5-6 million in freight revenue, and that the laying-up of the freight vessel Nord Pas-de-Calais would cost EUR 1,8 million per year in the absence of a buyer.

PO estime néanmoins que SeaFrance perdrait 50 000 unités de fret, soit 5-6 million EUR de revenu fret, et que le désarmement du navire fréteur Nord Pas-de-Calais coûterait 1,8 million EUR par an en l’absence de repreneur.


Charging of environmental costs which results in an increase in the overall revenue accruing to the infrastructure manager shall however be allowed only if such charging is applied to road freight transport in accordance with Union law.

La tarification des coûts environnementaux entraînant une augmentation du montant global des recettes réalisées par le gestionnaire de l'infrastructure n'est cependant autorisée que si elle s'applique au fret routier, conformément au droit de l'Union.


Charging of environmental costs which results in an increase in the overall revenue accruing to the infrastructure manager shall however be allowed only if such charging is applied to road freight transport in accordance with Union law.

La tarification des coûts environnementaux entraînant une augmentation du montant global des recettes réalisées par le gestionnaire de l'infrastructure n'est cependant autorisée que si elle s'applique au fret routier, conformément au droit de l'Union.


Furthermore, the allocation of allowances should be based on aircraft capacity ('available tonne kilometre - ATK') rather than on the concrete number of passengers and quantity of freight carried by an aircraft ('revenue tonne kilometre - RTK'). A fundamental objective of the European Union is to maintain and strengthen the territorial cohesion of the Union.

Par ailleurs, l'allocation des quotas devrait se faire sur la base de la capacité des appareils ("tonnes-kilomètres disponibles - TKD") et non du nombre de passagers et du volume du fret que transporte l'appareil ("tonnes-kilomètres transportées - TKT"), l'Union européenne ayant notamment pour objectif fondamental de préserver et de renforcer sa cohésion territoriale.


All of us in the House have to make sure that this $178 million decrease in railway freight revenues goes forward.

Tous les députés doivent faire en sorte que cette réduction de 178 millions de dollars des revenus du transport du grain devienne réalité.


In 1994, shipments of crude and fabricated mineral products transported by Canadian railways amounted to 134 million tonnes, representing close to 53 per cent of the total freight revenue in Canada.

En 1994, les chemins de fer canadiens ont transporté au total 134 millions de tonnes de minéraux bruts et de demi-produits, sources de près de 53 p. 100 de toutes les recettes tirées du transport des marchandises au Canada.


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