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A broad diversity of
Assist discharge from physiotherapy
Broad monetary aggregate
Broad money
Broad money aggregate
Broad-crested drop
Broad-crested fall
Broad-crested weir
Broad-nosed caiman
Broad-snouted caiman
Cotton removal from bale presser
Have a broad back
Have a broad look at something
M3
Remove cotton from bale presser
Support discharge from physio-therapy
Support discharge from physiotherapy
Support the discharge from physiotherapy
Unload cotton from bale presser
Unload processed cotton from bale presser
Work with a variety of personalities
Work with broad variety of personalities
Work with different personalities
Work with personalities of a broad variety

Traduction de «from a broad » (Anglais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
a broad diversity of

une grande diversité de [ un éventail diversifié de ]


have a broad look at something

bien examiner quelque chose




broad monetary aggregate | broad money | broad money aggregate | M3 [Abbr.]

masse monétaire M3 | M3 [Abbr.]


broad-crested drop | broad-crested fall | broad-crested weir

chute à large seuil


work with a variety of personalities | work with personalities of a broad variety | work with broad variety of personalities | work with different personalities

travailler avec de nombreuses personnalités


broad-nosed caiman | broad-snouted caiman

caïman à museau large


A rare genetic dysostosis disorder with characteristics of brachydactyly and other finger/toe anomalies (short and/or wide metacarpals, abnormal or absent metatarsals, broad halluces), carpal synostosis, fused cervical vertebrae, scoliosis and spina

syndrome d'acrodysplasie-scoliose


assist discharge from physiotherapy | support discharge from physio-therapy | support discharge from physiotherapy | support the discharge from physiotherapy

assister les patients après la physiothérapie


cotton removal from bale presser | unload processed cotton from bale presser | remove cotton from bale presser | unload cotton from bale presser

sortir le coton d'une presse à balles
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52004DC0020 - EN - Communication from the Commission on the implementation of the 2003-05 broad economic policy guidelines (presented in accordance with Article 99 (3) of the EC Treaty) {SEC(2004) 44}

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 52004DC0020 - EN - Communication de la Commission sur la mise en œuvre des grandes orientations de politique économique pour 2003-05 (présentée conformément à l'article 99, paragraphe 3, du traité CE) {SEC(2004) 44}


Communication from the Commission on the implementation of the 2003-05 broad economic policy guidelines (presented in accordance with Article 99 (3) of the EC Treaty) {SEC(2004) 44}

Communication de la Commission sur la mise en œuvre des grandes orientations de politique économique pour 2003-05 (présentée conformément à l'article 99, paragraphe 3, du traité CE) {SEC(2004) 44}


Communication from the Commission on the implementation of the 2003-05 broad economic policy guidelines (presented in accordance with Article 99 (3) of the EC Treaty) {SEC(2004) 44} /* COM/2004/0020 final */

Communication de la Commission sur la mise en œuvre des grandes orientations de politique économique pour 2003-05 (présentée conformément à l'article 99, paragraphe 3, du traité CE) {SEC(2004) 44} /* COM/2004/0020 final */


COMMUNICATION FROM THE COMMISSION ON THE IMPLEMENTATION OF THE 2003-05 BROAD ECONOMIC POLICY GUIDELINES (presented in accordance with Article 99 (3) of the EC Treaty) {SEC(2004) 44}

COMMUNICATION DE LA COMMISSION SUR LA MISE EN bUVRE DES GRANDES ORIENTATIONS DE POLITIQUE ÉCONOMIQUE POUR 2003-05 (présentée conformément à l'article 99, paragraphe 3, du traité CE) {SEC(2004) 44}


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Although the government has been broadly successful in securing the planned restraint of expenditure (i.e. growth in current primary expenditure continued to decelerate from 8.9 per cent in 2001 to 7.8 per cent in 2002 and 4.1 per cent in 2003), the shortfall in tax revenue induced by the recession led the government to rely, to a significant degree, on one-off measures for a second consecutive year (1.5 and 2.1 per cent of GDP in 2002 and 2003 respectively).

Bien que le gouvernement ait globalement réussi à restreindre comme prévu ses dépenses (la croissance des dépenses primaires courantes a continué à se ralentir, passant de 8,9% en 2001 à 7,8% en 2002 puis 4,1% en 2003), le déficit des recettes fiscales dû à la récession a conduit les autorités à recourir, dans une assez large mesure, à des mesures ponctuelles pour la deuxième année consécutive (représentant 1,5 et 2,1% du PIB en 2002 et 2003, respectivement).


From a nationwide perspective the Canadian Chamber of Commerce, which represents 170,000 small, medium and large businesses throughout Canada, noted that the regulatory amendments in Bill C-235 would lead to higher prices for both consumers and businesses in the following industries: computer white goods, for example, refrigerators, stoves, washing machines, dryers, et cetera; electronic appliances, for example, stereo equipment, microwave ovens, video recorders; computer products, including a broad range of accessories; office equipment; telecommunications products; fur ...[+++]

D'un point de vue national, la Chambre de Commerce du Canada, qui représente 170 000 PME et grandes sociétés partout au Canada, a fait remarquer que les modifications aux règlements proposées dans le projet de loi C-235 feraient monter les prix pour les consommateurs et pour les entreprises des industries suivantes: produits blancs avec composantes informatiques, par exemple, réfrigérateurs, cuisinières, machines à laver, sécheuses; appareils électroniques, par exemple, chaînes stéréophoniques, fours à micro-ondes, magnétoscopes; produits informatiques, dont une vaste gamme d'accessoires, matériel de bureau; produits de télécommunicat ...[+++]


The revised Bill C-55, in clause 2, changes the term “peace officer”, which was overly broad and could include anything from mayors and reeves and so on, to “police officer”, but then in the definition adds an element of overly broad definition by saying:

À l'article 2 du projet de loi C-55 révisé, cette expression a été remplacée par le terme « policier », car « agent de la paix » avait une portée excessive et pouvait désigner n'importe qui, comme les maires, les préfets et ainsi de suite. Toutefois, la définition contient un élément dont la portée est excessive, et je cite:


(Return tabled) Question No. 864 Ms. Kirsty Duncan: With respect to mental health and suicide in the Canadian Forces (CF), including regular forces, reservists and veterans, as well as among Royal Canadian Mounted Police (RCMP) veterans: (a) what does history and research show from the First World War (WWI) and the Second World War (WWII), regarding the percentage of Canadian veterans who suffered some degree of Post Traumatic Stress Disorder (PTSD) and how it might have impacted their ability to (i) hold down jobs, (ii) maintain relationships, (iii) overcome substance abuse, (iv) maintain their will to live; (b) how are suicides tracke ...[+++]

(Le document est déposé) Question n 864 Mme Kirsty Duncan: En ce qui concerne la santé mentale et le suicide dans les Forces canadiennes (FC), tant dans la Force régulière, la Réserve que chez les anciens combattants, y compris les anciens membres de la Gendarmerie royale du Canada (GRC): a) que nous apprennent l’histoire et la recherche faite après les Première et Deuxième Guerres mondiales d'une part sur le pourcentage de nos anciens combattants qui ont souffert à un degré ou à un autre du syndrome de stress post-traumatique (SSPT) et d'autre part sur l’influence que le syndrome a pu avoir sur leur aptitude (i) à garder un emploi, (ii) ...[+++]


It was a collaborative process with a broad citizen engagement approach through which advice and feedback were continuously sought from fish harvesters, processors and industry representatives, from the governments of the Atlantic provinces, Quebec and Nunavut, from aboriginal groups, community representatives and environmental groups, and from academics and other interested individuals.

Ce fut un processus de collaboration auquel un grand nombre de citoyens ont participé. Tout au cours des travaux, les pêcheurs, les usines de transformation du poisson et les représentants de l'industrie, de même que les gouvernements des provinces de l'Atlantique, du Québec et du Nunavut, les groupes autochtones, les représentants de la collectivité et les groupes environnementaux ainsi que des universitaires et d'autres intéressés ont été appelés à faire part de leurs commentaires et conseils.


MESSAGES FROM THE SENATE Messages were received from the Senate as follows: RESOLVED: That the Senate do unite with the House of Commons in the appointment of a Special Joint Committee of the Senate and the House of Commons to develop a Code of Conduct to guide Senators and Members of the House of Commons in reconciling their official responsibilities with their personal interests, including their dealings with lobbyists; That seven Members of the Senate and fourteen Members of the House of Commons be Members of the Committee; That the Committee be directed to consult broadly and to re ...[+++]

MESSAGES DU SÉNAT Le Sénat transmet des messages à la Chambre des communes comme suit : RÉSOLU : Que le Sénat se joigne à la Chambre des communes pour former un comité mixte spécial du Sénat et de la Chambre des communes qui sera chargé d'élaborer un code d'éthique destiné à aider les sénateurs et les députés à concilier leurs responsabilités officielles et leurs intérêts personnels, y compris leurs relations avec les lobbyistes; Que le Comité soit composé de sept sénateurs et de quatorze députés; Qu'il soit ordonné au Comité de mener de vastes consultations et d'examiner les démarches adoptées à l'égard de ces questions au Canada et dans les régimes gouvernementaux comptables; Que le Comité ait le pouvoir de siéger pendant les séances ...[+++]


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