60. Notes with concern that the mission expenses of the Information Offices amounted to EUR 1 839 696 in 201
3, with missions to Strasbourg accounting for EUR 1 090 290; regrets that t
he cost of missions from the Information Offices to Strasbourg increased by around 7
% from 2012, with a further 2 % increase being due to the creation of the new Information Office in Croatia; asks to be provided with details of the main reasons why
...[+++] Information Office staff undertook missions to Strasbourg and Brussels; asks to be provided with a breakdown of the missions undertaken by the staff of each Information Office in 2005, 2010 and 2015, so that comparisons can be drawn up; insists that priority should be given to the use of videoconferences, making both structural cost reductions to the Parliament's budget and environmental improvements, which do not detract from Parliament's work; 60. note avec inquiétude qu'en 2013, les frais de mission des bureaux d'information se montaient à 1 839 696 EUR, dont 1 090 290 EUR
pour les missions à Strasbourg; déplore que le coût des missions des bureaux d'information à Strasbourg ait augmenté de près de 7 % depuis 2012, avec une nouvelle hausse de 2 % due à la création du nouveau bureau d'information en Croatie; demande de préciser les motifs principaux des missions des bureaux d'information, avec ventilation entre Strasbourg et Bruxelles; demande un relevé des missions des bureaux respectifs pour les années de référence 2005, 2010 et 2015; demande instamment de donner la prio
...[+++]rité au recours à la vidéoconférence, permettant ainsi des réductions de coûts structurelles dans le budget du Parlement et des améliorations du point de vue environnemental, sans nuire aux travaux du Parlement;