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BPR
Business Process Re-engineering
Business process redesign
CPR
Core-process redesign
Cross-functional process integration
Elementary functions for connection processing
Engineering processing
Food engineering
Food processing
Function model
Functional re-engineering of process
Functional reengineering of process
Functions of reproductive processes
Health-related aspects of the reproductive system
Organisational re-engineering
Process model
Process re-engineering
Reproductive health
Review of Functional and Administrative Process

Vertaling van "functional re-engineering process " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
functional re-engineering of process [ functional reengineering of process ]

restructuration fonctionnelle des processus


elementary functions for connection processing

fonctions élémentaires relatives au traitement des connexions




function model (1) | process model (2)

modèle de fonction | modèle fonctionnel


Review of Functional and Administrative Process

La revue des méthodes et des pratiques administratives


in the interest of the smooth functioning of the process of integration

dans l'intérêt d'un fonctionnement harmonieux du processus d'intégration


functions of reproductive processes | health-related aspects of the reproductive system | reproductive health

santé de la reproduction | santé reproductive


business process redesign | Business Process Re-engineering | core-process redesign | organisational re-engineering | process re-engineering | BPR [Abbr.] | CPR [Abbr.]

ré-engineering


cross-functional process integration

intégration transfonctionnelle des opérations


food processing (1) | food engineering (2)

transformation des aliments
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
For the purpose of in-service testing, the calculated load (engine torque as a percentage of maximum torque and the maximum torque available at the current engine speed), the engine speed, the engine coolant temperature, the instantaneous fuel consumption, and the reference maximum engine torque as a function of engine speed shall be made available by the ECU in real time and at a frequency of at least 1 Hz, as mandatory data stream information’.

Aux fins des essais en service, la charge calculée (couple moteur en pourcentage du couple maximal et couple maximal disponible au régime moteur momentané), le régime moteur, la température du liquide de refroidissement du moteur, la consommation de carburant momentanée et le couple moteur maximum de référence en fonction du régime moteur sont communiqués en temps réel par le module électronique de gestion du moteur à une fréquence d’au moins 1 Hz, en tant qu’informations obligatoires du flux de données».


Personal data - Protection of individuals with regard to the processing of such data - Directive 95/46/EC - Articles 2, 4, 12 and 14 - Material and territorial scope - Internet search engines - Processing of data contained on websites - Searching for, indexing and storage of such data - Responsibility of the operator of the search engine - Establishment on the territory of a Member State - Extent of that operator’s obligations and of the data subject’s rights - Charter of Fundamental Rights of the European Union - Articles 7 and 8 (OJ C 212 of 7.7.2014, pp. 4-5).

Données à caractère personnel - Protection des personnes physiques à l’égard du traitement de ces données - Directive 95/46/CE - Articles 2, 4, 12 et 14 - Champ d’application matériel et territorial - Moteurs de recherche sur l’internet - Traitement des données contenues dans des sites web - Recherche, indexation et stockage de ces données - Responsabilité de l’exploitant du moteur de recherche - Établissement sur le territoire d’un État membre - Portée des obligations de cet exploitant et des droits de la personne concernée - Charte des droits fondamentaux de l’Union européenne - Articles 7 et 8) (JO C 212 du 7.7.2014, p. 4)


For the purpose of in-service testing, the calculated load (engine torque as a percentage of maximum torque and the maximum torque available at the current engine speed), the engine speed, the engine coolant temperature, the instantaneous fuel consumption, and the reference maximum engine torque as a function of engine speed shall be made available by the ECU in real time and at a frequency of at least 1 Hz, as mandatory data stream information’.

Aux fins des essais en service, la charge calculée (couple moteur en pourcentage du couple maximal et couple maximal disponible au régime moteur momentané), le régime moteur, la température du liquide de refroidissement du moteur, la consommation de carburant momentanée et le couple moteur maximum de référence en fonction du régime moteur sont communiqués en temps réel par le module électronique de gestion du moteur à une fréquence d’au moins 1 Hz, en tant qu’informations obligatoires du flux de données».


This project aims at providing an upgrade of the Surveillance 2+ system to ensure its alignment to the UCC requirements such as the standard exchange of information by electronic data-processing techniques and the establishment of adequate functionalities needed for processing and analysing the full surveillance dataset obtained from Member States.

Ce projet vise à fournir une mise à niveau du système Surveillance 2+ afin de l'aligner sur les exigences du CDU, telles que l'échange standard d'informations au moyen de techniques électroniques de traitement des données et la mise en place des fonctionnalités appropriées nécessaires au traitement et à l'analyse de l'ensemble du jeu de données de surveillance communiquées par les États membres.


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Development of advanced manufacturing engineering processes.

création de procédés de fabrication avancés.


1. THESE PROVISIONS APPLY TO THE METHOD FOR REPRESENTING THE POWER CURVE AT FULL LOAD OF AN INTERNAL COMBUSTION ENGINE AS A FUNCTION OF ENGINE SPEED

1. LES PRÉSENTES DISPOSITIONS S’APPLIQUENT À LA MÉTHODE PERMETTANT DE TRACER LA COURBE DE PUISSANCE À PLEINE CHARGE D’UN MOTEUR À COMBUSTION INTERNE EN FONCTION DU RÉGIME DU MOTEUR


This Regulation applies to the representation of the curve as a function of engine or motor speed of the power at full load indicated by the manufacturer for internal combustion engines or electric drive trains and the maximum 30 minutes power of electric drive trains intended for the propulsion of motor vehicles of categories M and N (1).

Le présent règlement s’applique à la définition de la courbe, en fonction du régime du moteur, de la puissance à pleine charge indiquée par le constructeur pour les moteurs à combustion interne ou les groupes motopropulseurs électriques et de la puissance maximale sur 30 min des groupes motopropulseurs électriques destinés à la propulsion des véhicules à moteur des catégories M et N (1).


Computer-aided techniques, in particular Computer-Aided-Design, are used widely throughout the engineering process from conceptual design and layout of components and equipments, through strength and dynamic analysis of assemblies to definition of manufacturing methods.

Les techniques s’appuyant sur l’informatique, en particulier la conception assistée par ordinateur, sont largement utilisées dans l’ensemble du processus d’ingénierie, depuis la conception et la configuration des composants et équipements jusqu’à la définition des méthodes de fabrication, en passant par le calcul de résistance et l’analyse dynamique des assemblages.


Furthermore, the first and second Interim Reports of the Interinstitutional Monitoring Group monitoring the Lamfalussy process have made certain remarks and criticisms concerning the functioning of the process.

En outre, dans son premier et son deuxième rapports intérimaires, le groupe de suivi interinstitutionnel chargé du suivi du processus Lamfalussy a formulé certaines remarques et critiques visant le fonctionnement du processus.


Furthermore, the first and second Interim Reports of the Interinstitutional Monitoring Group monitoring the Lamfalussy process have made certain remarks and criticisms concerning the functioning of the process.

En outre, dans son premier et son deuxième rapports intérimaires, le groupe de suivi interinstitutionnel chargé du suivi du processus Lamfalussy a formulé certaines remarques et critiques visant le fonctionnement du processus.


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