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Assess potential foster parents
CLRTAP Sulphur Protocol
Conduct foster care visits
Evaluate prospective foster parents
Evaluate prospective host parents
Family foster care
Family fostering
Family placement
Foster Care Task Force
Foster Hewitt Award
Foster Hewitt Award Best Sports Broadcaster
Foster care
Foster care placement
Foster home care
Foster home placement
Foster placement
Foster placement of a child
Fosterage
Fostering a child
Instruct further education
Interview and assess prospective foster parents
Pay visits to foster families
Placement of the child in a foster family
Protocol on Further Reduction of Sulphur Emissions
Provide foster care visits
Support foster care visits
Task Force on Foster Care Services
Teach further education
Teaches further education
Teaching further education

Vertaling van "further fostered " (Engels → Frans) :

TERMINOLOGIE
foster care [ foster care placement | foster placement | foster home placement | family placement | fosterage | family foster care | foster home care ]

placement familial [ placement en famille d'accueil | placement en foyer nourricier ]


pay visits to foster families | support foster care visits | conduct foster care visits | provide foster care visits

rendre visite à des familles d’accueil


foster placement of a child | fostering a child | placement of the child in a foster family

placement de l'enfant dans une famille d'accueil


family fostering | foster care | foster home care

placement en famille d'accueil | placement en foyer nourricier | placement familial


assess potential foster parents | evaluate prospective host parents | evaluate prospective foster parents | interview and assess prospective foster parents

évaluer les parents d’accueil potentiels


foster care | foster care placement | foster placement | foster home placement | family placement

accueil familial | placement familial | placement en famille d'accueil | placement en foyer nourricier


instruct further education | teaches further education | teach further education | teaching further education

dispenser une formation complémentaire


1994 Oslo Protocol on Further Reduction of Sulphur Emissions | CLRTAP Sulphur Protocol | Protocol on Further Reduction of Sulphur Emissions | Protocol to the 1979 Convention on Long-range Transboundary Air Pollution on Further Reduction of Sulphur Emissions

Protocole à la Convention sur la pollution atmosphérique transfrontière à longue distance, de 1979, relatif à une nouvelle réduction des émissions de soufre | protocole d'Oslo de 1994 relatif à une nouvelle réduction des émissions de soufre


Task Force on Foster Care Services [ Foster Care Task Force ]

Groupe de travail sur le placement en foyer d'accueil


Foster Hewitt Award: Best Sports Broadcaster [ Foster Hewitt Award ]

Foster Hewitt Award: Best Sports Broadcaster [ Foster Hewitt Award ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
The European Union should look at ways of further fostering this integration process, through, for example, support for training in foreign languages or management skills.

L'Union européenne devrait examiner les moyens de favoriser ce processus d'intégration en soutenant, par exemple, une formation en langues étrangères ou en gestion.


In many areas, there is scope to further foster cooperation, networking and exchange of practices between Member States' administrative, judicial and regulatory authorities, as well as between EU regulators.

Il est aussi possible de développer davantage la coopération, la mise en réseau et l’échange des bonnes pratiques entre les autorités administratives, judiciaires et réglementaires des États membres ainsi qu’entre les autorités de réglementation de l’UE.


The proposal complements existing legislation by following a similar approach as the one on the European Border Surveillance System (Eurosur) in further fostering a spirit of cooperation, information exchange and the coordination of efforts between the Member States and the European Border and Coast Guard Agency, as well as among national authorities and Union Agencies, with concrete and binding commitments.

La proposition complète la législation existante en suivant une approche similaire à celle qui a prévalu pour le Système européen de surveillance des frontières extérieures (Eurosur) en favorisant davantage un esprit de coopération, l'échange d'informations et la coordination des efforts entre les États membres et l'Agence européenne de garde-frontières et de garde-côtes, ainsi qu'entre les autorités nationales et les agences, organes et organismes de l'Union, assortie d'engagements concrets et contraignants.


whereas education and training are key to empowering women in the digital age, and thus to a society with future viability; whereas 60 % of school students in the EU never use digital equipment in their classrooms; whereas the already low share of female ICT graduates has dropped; whereas women are very underrepresented in STEM (science, technology, engineering, and mathematics) subjects, and around half of female graduates do not go on to work in STEM roles; whereas in initiatives such as the EU Code Week, ICT for Better Education, the Startup Europe Leaders Club and the Grand Coalition for Digital Jobs, which are aimed at further fostering ...[+++] e-education and e-skills, women remain largely underrepresented.

considérant que l'éducation et la formation sont essentielles pour l'émancipation des femmes à l'ère du numérique et, par conséquent, pour la viabilité de la société dans l'avenir; que, dans l'Union, 60 % des élèves n'utilisent jamais de matériel numérique dans leur salle de classe; que la proportion déjà faible de femmes titulaires d'un diplôme universitaire dans le domaine des TIC a diminué; que les femmes sont très sous-représentées dans les STIM (sciences, technologies, ingénierie et mathématiques) et que près de la moitié des diplômées n'occupent pas de fonctions professionnelles en rapport avec les STIM par la suite; que, dans des initiatives telles que «La semaine européenne du code», «ICT for Better Education», le «Startup Europ ...[+++]


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6. Points out that security threats have become more varied, international, multiple and asymmetrical, requiring closer cross-border and inter-agency cooperation; calls for more effective operational cooperation among Member States through greater use of valuable existing instruments, such as joint investigation teams, and more expeditious and efficient sharing of relevant data and information, subject to the appropriate data protection and privacy safeguards; in this connection, underlines the utmost importance of the swift adoption of the proposed data protection directive in order to provide a comprehensive legal framework for the sharing of data in the law enforcement field; points out that, in order to ...[+++]

6. observe que les menaces pour la sécurité sont devenues plus variées, plus internationales, plus hétérogènes et plus asymétriques, ce qui requiert une coopération accrue entre les différents pays et agences; demande la mise en place d'une coopération opérationnelle plus efficace entre les États membres par un recours accru aux instruments existants ayant fait leurs preuves, tels que les équipes communes d'enquête, ainsi que par un partage plus rapide et plus efficace des données et informations pertinentes, moyennant des garanties appropriées en matière de protection de la vie privée et des données; souligne, à cet égard, l'extrême importance que revêt l'adoption rapide de la proposition de directive relative à la protection des données ...[+++]


6. Points out that security threats have become more varied, international, multiple and asymmetrical, requiring closer cross-border and inter-agency cooperation; calls for more effective operational cooperation among Member States through greater use of valuable existing instruments, such as joint investigation teams, and more expeditious and efficient sharing of relevant data and information, subject to the appropriate data protection and privacy safeguards; in this connection, underlines the utmost importance of the swift adoption of the proposed data protection directive in order to provide a comprehensive legal framework for the sharing of data in the law enforcement field; points out that, in order to ...[+++]

6. observe que les menaces pour la sécurité sont devenues plus variées, plus internationales, plus hétérogènes et plus asymétriques, ce qui requiert une coopération accrue entre les différents pays et agences; demande la mise en place d'une coopération opérationnelle plus efficace entre les États membres par un recours accru aux instruments existants ayant fait leurs preuves, tels que les équipes communes d'enquête, ainsi que par un partage plus rapide et plus efficace des données et informations pertinentes, moyennant des garanties appropriées en matière de protection de la vie privée et des données; souligne, à cet égard, l'extrême importance que revêt l'adoption rapide de la proposition de directive relative à la protection des données ...[+++]


further fostering better understanding of Union and national mechanisms.

améliorer encore la compréhension des mécanismes nationaux et de l’Union.


80. Stresses the importance of further fostering regional cooperation in the Black Sea space and developing further the EU Black Sea Strategy; highlights the complementarity between EU Black Sea policies and the Eastern Partnership; calls on the Commission and the EEAS to make positive use of the differing approaches of the two initiatives and to clarify, at all levels, how this substantial degree of complementarity is to be put to good use;

80. souligne l'importance d'encourager la coopération régionale dans l'espace de la mer Noire et de développer encore la stratégie de l'UE pour la mer Noire; insiste sur la complémentarité entre les politiques de l'Union pour la mer Noire et le partenariat oriental; invite la Commission et le SEAE à utiliser de manière positive les différentes approches des deux initiatives et à préciser à tous les niveaux comment exploiter au mieux ce haut niveau de complémentarité;


80. Stresses the importance of further fostering regional cooperation in the Black Sea space and developing further the EU Black Sea Strategy; highlights the complementarity between EU Black Sea policies and the Eastern Partnership; calls on the Commission and the EEAS to make positive use of the differing approaches of the two initiatives and to clarify, at all levels, how this substantial degree of complementarity is to be put to good use;

80. souligne l’importance d’encourager la coopération régionale dans l’espace de la mer Noire et de développer encore la stratégie de l'UE pour la mer Noire; insiste sur la complémentarité entre les politiques de l'Union pour la mer Noire et le partenariat oriental; invite la Commission et le SEAE à utiliser de manière positive les différentes approches des deux initiatives et à préciser à tous les niveaux comment exploiter au mieux ce haut niveau de complémentarité;


8. Notes that, while the fight against corruption remains one of the main priorities of the Government, few corruption cases have come to court and most remain at the prosecution/investigation stage; calls on the Croatian authorities to further strengthen the administrative capacities of anti-corruption bodies, in particular that of the Office for the Fight against Corruption and Organised Crime (USKOK), and further foster a culture of political accountability; notes the efforts of the Croatian authorities to prevent corruption by m ...[+++]

8. observe que, si la lutte contre la corruption reste l'une des grandes priorités du gouvernement, seules très peu d'affaires sont jugées, la plupart ne dépassant pas le stade des poursuites ou de l'enquête; invite les pouvoirs publics croates à renforcer encore les capacités administratives des services de lutte contre la corruption, en particulier celles de l'Office de lutte contre la corruption et le crime organisé (USKOK), et à favoriser la diffusion d'une culture de la responsabilité politique; prend acte des initiatives prises par les pouvoirs publics croates pour prévenir la corruption, notamment par voie d'instructions adressé ...[+++]


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